ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“H δεσπόζουσα θέση των κινεζικών ναυπηγείων στην παγκόσμια αγορά, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη διεθνή ζήτηση για πλοία κινεζικής κατασκευής, υποδηλώνει ότι τα μέτρα που εξήγγειλε ο Ντόναλντ Τραμπ, μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματικά όσο αναμενόταν”, επισημαίνει στην εβδομαδιαία ανάλυση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Το εβδομαδιαίο ραπόρτο της, η Xclusiv, τονίζει επίσης ότι η πρόταση του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) που στοχεύει τα κινεζικά θαλάσσια συμφέροντα, ιδιαίτερα τα κινεζικής κατασκευής πλοία, τα λιμενικά τέλη και τις σχετικές κυρώσεις, αντιπροσωπεύει μια σημαντική κλιμάκωση των συνεχιζόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, ωστόσο, επισημαίνει ότι η πρόταση, εάν εφαρμοστεί, θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες τόσο για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και για τη δυναμική του εμπορίου των ΗΠΑ.
“Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, επισημαίνει η Xclusiv, κατέχει δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό μερίδιο του βιβλίου παραγγελιών σε βασικούς ναυτιλιακούς τομείς” και προσθέτει:
“Σύμφωνα με τα δεδομένα, τα κινεζικά ναυπηγεία αποτελούν περίπου το 70% του βιβλίου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς χύδην και δεξαμενόπλοια άνω των 10.000 DWT, το 75% του βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων άνω των 5.000 dwt και το 37% του βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς αερίου άνω των 3.000 DWT. Το 2026, προβλέπεται ότι τα κινεζικά ναυπηγεία θα παραδώσουν το 65% των νέων πλοίων σε αυτές τις κατηγορίες. Αυτό το ισχυρό μερίδιο αγοράς καθορίζεται από έναν συνδυασμό παραγόντων, όπως η ανταγωνιστική τιμολόγηση, οι αποτελεσματικές διαδικασίες παραγωγής και οι τεχνολογικές εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία.
Παρά την πρόταση της USTR να επιβάλει λιμενικά τέλη στα κινεζικά πλοία, η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες έχουν ήδη πλοία κινεζικής ναυπήγησης ή βρίσκονται στη διαδικασία ναυπήγησης νέων σε κινεζικά ναυπηγεία. Τα πλοία κινεζικής κατασκευής αποτελούν σήμερα το 43% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου άνω των 10.000 dwt, το 23% των δεξαμενόπλοιων άνω των 10.000 dwt, το 35% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 5.000 dwt και το 15% των πλοίων μεταφοράς αερίου άνω των 3.000 dwt στον ενεργό στόλο dwt.
Εάν επικεντρωθούμε σε πλοία ηλικίας 0-10 ετών, τα πλοία κινεζικής κατασκευής αντιπροσωπεύουν το 54%, 33%, 59% και 21% σε αυτά τα τμήματα, αντίστοιχα. Ο συνολικός στόλος των πλοίων ηλικίας κάτω των 10 ετών έχει μερίδιο 45% σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης”.
Στη συνέχεια, η Xclusiv, υπογραμμίζει ότι αυτή η κυριαρχία στην αγορά είναι απίθανο να διαταραχθεί σημαντικά από την επιβολή λιμενικών τελών ή άλλες ρυθμιστικές πιέσεις και συμπληρώνει, αναφέροντας ότι τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για την επέκταση της παραγωγικής τους ικανότητας, διασφαλίζοντας ότι βρίσκονται σε καλή θέση για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για ανανέωση στόλου λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών και της ανάγκης για πλοία πιο αποδοτικά ως προς τα καύσιμα”.
Η Xclusiv, για το θέμα αυτό αναφέρει και τα εξής: “Επιπλέον, ορισμένα ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν συνεργαστεί ακόμη και με κινεζικά ναυπηγεία, μοιράζοντας σχέδια και τεχνική τεχνογνωσία για τη βελτίωση των κατασκευαστικών διαδικασιών και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στην αγορά. Εάν η πρόταση της USTR προχωρήσει, είναι πιθανό να δημιουργήσει σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, ιδιαίτερα στα τμήματα των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οδηγώντας σε υψηλότερους ναύλους, που θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό και να αυξήσουν το κόστος επιμελητείας για τις αμερικανικές επιχειρήσεις.
Επιπλέον, πολλοί πλοιοκτήτες μπορεί να αποφύγουν εντελώς τα λιμάνια των ΗΠΑ για να παρακάμψουν το πρόσθετο κόστος, οδηγώντας δυνητικά σε ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης πλοίων. Αυτό θα μπορούσε να επιβαρύνει την παγκόσμια ναυτιλιακή ικανότητα και να οδηγήσει σε υψηλότερο κόστος για το εμπόριο των ΗΠΑ, υπονομεύοντας τους στόχους της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και την ενίσχυση των εξαγωγών.
Αυτή η διαταραχή θα μπορούσε να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία είναι ένα κρίσιμο συστατικό της παγκόσμιας υποδομής εφοδιαστικής και οποιαδήποτε διακοπή της ροής των κινεζικών πλοίων θα μπορούσε να έχει κλιμακωτές επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού, οδηγώντας σε λιγότερο αποτελεσματικό παγκόσμιο εμπόριο. Αυτό θα μπορούσε τελικά να βλάψει τις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι οποίες βασίζονται στην προσιτή και αποτελεσματική ναυτιλία για να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά”.
Διαβάστε επίσης:
Λευκός Οίκος: Διαψεύδει το Reuters για συμφωνία ΗΠΑ-Ουκρανίας
Χριστιάννα Β. Βαρδινογιάννη: Εκλογές στον ιστορικό Σύλλογο «Ελπίδα»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βορίδης σε αντιπολίτευσης: Εσάς σας απασχολεί που το 75% θεωρεί πως κάνετε πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας;
- Wall Street: Ανάκαμψη για τους δείκτες καθώς ο Τραμπ χαλαρώνει τους δασμούς μετά το διήμερο sell-off
- Θεσσαλονίκη: Επεισόδια μετά τη λήξη της συγκέντρωσης για τα Τέμπη
- ΗΠΑ: Ο Μασκ καταργεί 80.000 θέσεις εργασίας στο υπουργείο βετεράνων των ενόπλων δυνάμεων
