• Ναυτιλία

    Xαράλαμπος Φαφαλιός: Αν θέλει η ελληνική σημαία να επιβιώσει, θα πρέπει να απαλλαγεί από την γραφειοκρατία

    Χαράλαμπος Φαφαλιός

    Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee)


    «Eάν η ελληνική σημαία θέλει να επιβιώσει πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά από την γραφειοκρατία. Εξακολουθούμε να προτρέπουμε την ελληνική κυβέρνηση να αναβαθμίσει το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και να επιτρέψει να λειτουργήσουν περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα», τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, Χαράλαμπος Φαφαλιός, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την κοπή της πίτας, που έγινε στην βρετανική πρωτεύουσα.

    Ο πρόεδρος του «Κομίτι» τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, που είναι μία από τις δύο μεγαλύτερες στον κόσμο, συμμετέχει σε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα νεότευκτων σε όλους τους τομείς προκειμένου να παρέχει πλοία κατάλληλα για το μέλλον και προσέθεσε:

    «Καθώς, ο ίδιος ο ελληνικός στόλος μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου με πλοία, δηλαδή με φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου, μεταφοράς φυσικού αερίου και δεξαμενόπλοια, πρέπει να είναι πιο ευέλικτος από οποιονδήποτε άλλο στόλο και να τηρεί τις απαιτήσεις κάθε έθνους και τις νομοθετικές του προϋποθέσεις. Με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζω στην ετήσια πρωτοχρονιάτικη κοπή Βασιλόπιτας στο Λονδίνο.

    Ο κόσμος έχει προχωρήσει σημαντικά μετά από την πανδημία σε μια εποχή πολλών σημαντικών πολέμων που βρίσκονται σε εξέλιξη, δηλαδή στην Ουκρανία και τη Γάζα. Για να προσθέσουμε ότι έχουμε μια περιφερειακή σύγκρουση στην Υεμένη, η οποία επηρεάζει πολύ σημαντικά τις δραστηριότητές μας. Κυρίως από την προοπτική της ασφάλειας των πληρωμάτων, καθώς και της πιθανής αποκοπής μιας από τις πιο σημαντικές αρτηρίες του παγκόσμιου εμπορίου, δηλαδή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.

    Μάλιστα, καθώς το πρόβλημα αυτό εξαπλώνεται, μπορεί να επηρεάσει ακόμη και την πρόσβαση στον Περσικό Κόλπο. Σε αυτό το πλαίσιο, τα χαμηλά επίπεδα των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά φαίνονται λίγο λιγότερο ανησυχητικά, αλλά οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο είναι όλες παρούσες.Ως συνήθως, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάνει ό,τι καλύτερο που μπορεί για να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα και να φροντίσει ώστε όλα τα έθνη να παραλαμβάνουν ακόμη τα υγρά και τα άλλα εμπορεύματά τους καθώς και τα κατασκευασμένα αγαθά εγκαίρως και εντός χρονοδιαγράμματος. Ο πληθωρισμός μειώνεται ελαφρώς, αλλά οι πιο σημαντικές οικονομικές ζώνες του κόσμου εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα.

    Η ίδια η Ευρώπη βρίσκεται λίγο πριν την ύφεση και έχει πολλές εκλογές να γίνουν στο άμεσο μέλλον για να αποφασίσει για τη μελλοντική της κατεύθυνση. Η Άπω Ανατολή, εκτός από την Κίνα, εξακολουθεί να προοδεύει, όπως και η Ινδία. Η Κίνα θα πρέπει να λάβει μερικές πολύ δύσκολες οικονομικές αποφάσεις εάν θέλει να αναζωογονήσει διάφορα προβληματικά μέρη της οικονομίας της. Ο κόσμος έμαθε να ζει με τις κυρώσεις και οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο ήταν σημαντικές καθώς δημιούργησε ένα παράλληλο δίκτυο ενός στόλου με λίγους ελέγχους, ο οποίος εμπλέκεται στη μεταφορά εμπορευμάτων που υπόκεινται σε κυρώσεις.

    Τους τελευταίους δώδεκα μήνες όλοι αυτοί οι παράγοντες βοήθησαν ορισμένους κλάδους των ναυτιλιακών αγορών και εμπόδισαν άλλους.

    Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων, απόλαυσε ένα γόνιμο και θετικό αποτέλεσμα για δώδεκα μήνες.

    Ο στόλος των μεταφορών φυσικού αερίου, ειδικά ο τομέας του υγραερίου, σημείωσε νέα υψηλά ρεκόρ στους ναύλους τους. Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων έχει “παγώσει” και ένα πολύ σημαντικό βιβλίο παραγγελιών δεν προμηνύεται καλό για το μέλλον. Εκτός από όλες αυτές τις προκλήσεις, η παγκόσμια ναυτιλία προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

    Ελάχιστες ρεαλιστικές λύσεις έχουν παρασχεθεί από τους προμηθευτές τεχνολογίας, όπως οι κατασκευαστές πλοίων και κινητήρων και οι προμηθευτές ενέργειας, οι οποίοι ακόμα δεν μας έχουν δώσει πραγματικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε καλή κατάσταση. Τα καύσιμα που προσφέρονται δεν διαθέτουν, προς το παρόν, παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι αποδεδειγμένα ασφαλή, ειδικά για τους ναυτικούς.Προκειμένου να φτάσουμε σε μια κατάσταση καθαρού μηδενισμού νωρίτερα παρά αργότερα, παροτρύνουμε όλους όσους μας προμηθεύουν πλοία και καύσιμα να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών λύσεων, για να υπηρετήσουν αποτελεσματικά το μοντέλο αλήτης.

    Χαράλαμπος Φαφαλιός
    Χαράλαμπος Φαφαλιός

    Πιστεύουμε επίσης ότι οι νομοθέτες πρέπει να παρέχουν περισσότερο καρότο και λιγότερο ραβδί για να ενθαρρύνουν την πρόοδο σε αντίθεση με την κάλυψη των δημοσιονομικών τους ελλείψεων.Το G.S.C.C., με έδρα το Λονδίνο, έχει το πλεονέκτημα ότι βρίσκεται κοντά σε όλους τους μεγάλους ναυτιλιακούς φορείς και έχει στενό διάλογο με όλους αυτούς τους οργανισμούς καθώς και με ιδρύματα που δεν εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εργαζόμαστε πάντα για τη βελτίωση της παγκόσμιας κατανόησης των ελληνικών θέσεων».  

    Διαβάστε επίσης

    Ερυθρά Θάλασσα: Νέα επίθεση των Χούθι κατά αμερικανικού φορτηγού πλοίου

    Στην πρώτη δοκιμαστική πτήση, με υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, πέταξε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ι. Παππάς

    J.P. Morgan: Νέο δεκαετές την επόμενη εβδομάδα από την Ελλάδα – Οι προοπτικές του 2024 για την ελληνική οικονομία



    ΣΧΟΛΙΑ