Η ναυτιλιακή World Tankers Management, διαψεύδει τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το τάνκερ της Strovolos, μετέφερε παράνομα αργό πετρέλαιο της Καμπότζης και γι’αυτό το λόγο κρατείται και παραμένει αγκυροβολημένο έξω από την Ινδονησία, χωρίς άδεια.

Η εταιρεία συμφερόντων του Πόλυ Λ. Χατζηιωάννου, με έδρα τη Σιγκαπούρη, ισχυρίζεται ότι το τάνκερ βρισκόταν στην Ινδονησία για να πραγματοποιήσει αλλαγή του πληρώματος και ζητά την απελευθέρωση των μελών του, αναφέρει το gcaptain.com.

Το χωρητικότητας 44,106 dwt Strovolos (κατασκευής 1999) και το πλήρωμά του κρατούνται από τις ινδονησιακές αρχές που ισχυρίζονται ότι το πλοίο είχε αγκυροβολήσει στα ύδατά του ανοιχτά του νησιού Μπατάμ χωρίς άδεια, και κατόπιν σχετικού αιτήματος της κυβέρνησης της Καμπότζης, η οποία κατηγορεί το δεξαμενόπλοιο για παράνομη φόρτωση 300.000 βαρελιών αργού πετρελαίου.

Ωστόσο, με δήλωση της η διαχειρίστρια του πλοίου, World Tankers Management, επιμένει ότι το σκάφος βρισκόταν στην Ινδονησία καθαρά για ανθρωπιστικούς λόγους και λειτουργούσε στο πλαίσιο της ναύλωσης του. Συγκεκριμένα, εξηγεί ότι οι ναυλωτές του πλοίου φόρτωσαν ένα φορτίο αργού πετρελαίου στο πεδίο Apsara της Καμπότζης στον Κόλπο της Ταϊλάνδης τον περασμένο Μάιο.

Τι ισχυρίζεται η εταιρεία

Μετά την αδυναμία των ναυλωτών να πληρώσουν, η World Tankers Management ισχυρίζεται ότι το Strovolos και το πλήρωμά του έπλευσαν στην Ταϊλάνδη για ανεφοδιασμό, όπου και προσπάθησαν να προχωρήσουν στην αλλαγή του πληρώματος, καθώς αρκετά από τα μέλη βρίσκονταν στο πλοίο από τον Σεπτέμβριο, όπως αναφέρει το gcaptain.com.

Λόγω των περιορισμών του COVID-19, η μεταφορά του πληρώματος δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ και η ναύλωση τελικά τερματίστηκε, οπότε η World Tankers Management ζήτησε την απομάκρυνση του φορτίου με μεταφορά από πλοίο σε πλοίο, «σε βολική και πρακτική τοποθεσία». Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν επιτεύχθηκε συμφωνία.

Σύμφωνα με την ναυτιλιακή, όταν το πλοίο έφτασε στην Ταϊλάνδη επιβιβάστηκαν σε αυτό μέλη από το Βασιλικό Ναυτικό της Ταϊλάνδης, μετά από αίτημα της κυβέρνησης της Καμπότζης, όπως υποστήριξαν, αλλά δεν το κράτησαν και του επέτρεψαν να πλεύσει.

«Μετά από παρέμβαση δικηγόρων, του ΙΜΟ και της Ναυτιλιακής Αρχής στις Μπαχάμες, το Βασιλικό Ναυτικό της Ταϊλάνδης υποχώρησε και επέτρεψε στο πλοίο να πλεύσει στο Μπατάμ της Ινδονησίας, για να πραγματοποιήσει την αλλαγή του πληρώματος”, ανέφερε η εταιρεία στη δήλωσή της.

«Εμείς ως ιδιοκτήτες τονίζουμε ότι ο σκοπός που το πλοίο κατευθύνθηκε στο Μπατάμ ήταν ανθρωπιστικός, για να πραγματοποιήσει μετά από μεγάλη καθυστέρηση, την αλλαγή του πληρώματος και να επιτρέψει στα μέλη του να επιστρέψουν στο σπίτι και στις οικογένειες τους, με βάση τα δικαιώματα τους”, συνεχίζει η ανακοίνωση.

Δεν είχε άδεια

Ωστόσο, η ναυτιλιακή αντιμετώπισε δυσκολίες που επηρέασαν την απαραίτητη αλλαγή πληρώματος στην Ινδονησία. Το πλοίο περίμενε αρχικά έξω από το Μπατάμ, εν όψει των ταξιδιωτικών περιορισμών που είχε θέσει η Ινδονησία λόγω του COVID-19. Το Ινδονησιακό Ναυτικό ισχυρίζεται ότι το πλοίο δεν είχε άδεια να αγκυροβολήσει στα ινδονησιακά ύδατα, σύμφωνα με το gcaptain.com.

Η World Tankers Management αρνείται τώρα τις παραβάσεις που της καταλογίζουν, συμπεριλαμβανομένων των «λανθασμένων ισχυρισμών από την κυβέρνηση της Καμπότζης ότι το τάνκερ και το πλήρωμά του είχαν διαπράξει ποινικά αδικήματα αναφορικά με την αναχώρηση του πλοίου από το πεδίο Apsara για ανεφοδιασμό».

Η εταιρεία ανησυχεί τώρα για την ευημερία των ναυτικών της, υποστηρίζοντας ότι έχει ενημερωθεί πως η κυβέρνηση της Καμπότζης φέρεται να ζήτησε από την Ιντερπόλ να εκδοθεί το πλήρωμα στη χώρα.

Ανησυχία για το πλήρωμα

Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο καπετάνιος του δεξαμενόπλοιου, υπήκοος του Μπαγκλαντές, κατηγορείται ότι αγκυροβόλησε στο έδαφος της Ινδονησίας χωρίς άδεια και μπορεί να αντιμετωπίσει φυλάκιση έως και ενός έτους, καθώς και πρόστιμα, εάν κριθεί ένοχος.

«Το πλοίο κατηγορήθηκε λανθασμένα για κλοπή του φορτίου. Δεν είναι και δεν ήταν ποτέ η πρόθεσή μας να καταχραστεί το φορτίο», ανέφερε στη δήλωσή της η World Tankers Management.

«Είναι ρητή απαίτησή μας το [φορτίο] να εκφορτωθεί από το πλοίο από τους ιδιοκτήτες του, με την προϋπόθεση ότι θα πληρωθούμε τα ποσά που μας οφείλονται ή αλλιώς ότι τα ποσά αυτά θα εξασφαλιστούν επαρκώς με τον συνήθη τρόπο. Το πλοίο λειτουργούσε εντός της εμπορικής περιοχής που συμφωνήθηκε κατά τη ναύλωση του», τονίζει.

«Το πλήρωμά μας είναι  αθώο σε αυτό το θέμα και δεν πρέπει να αναλάβει το βάρος των εμπορικών και πολιτικών ζητημάτων. Τα ανθρώπινα δικαιώματα του πληρώματος μας είναι υψίστης σημασίας και όλα τα μέρη που εμπλέκονται σε αυτό το θέμα, συμπεριλαμβανομένων των αρχών της Καμπότζης και της Ινδονησίας, πρέπει να το αναγνωρίσουν και να το σεβαστούν”.

“Λόγω της κατάστασης, δεν έχουμε τώρα άλλη επιλογή από το να εμπλέξουμε διπλωματικά κανάλια και το Γραφείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ”, δήλωσε η World Tankers Management.

 

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση