Συνεχίζεται και σήμερα για δεύτερη ημέρα, στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ στον Πειραιά, η μεγάλη έκθεση της WIMA, με εταιρείες που κατασκευάζουν ναυτιλιακά εξαρτήματα.

Στην έκθεση συμμετέχουν 35 μέλη της Ένωσης από το χώρο της περιναυτιλίας, ελληνικές επιχειρήσεις κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού αλλά και παροχής υπηρεσιών και προϊόντων. Ταυτόχρονα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο καινοτομίας συμμετέχουν νεοφυείς επιχειρήσεις με σκοπό την ανάδειξη καινοτόμων και βιώσιμων επιχειρηματικών λύσεων.

1

Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν αυτά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες από κοντά, να ενημερωθούν για τις τελευταίες καινοτομίες σε τεχνολογίες και υλικά του κλάδου μας, να παρακολουθήσουν live demos και να βρουν λύσεις που θα αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες και τις επιχειρήσεις τους.

Σήμερα και ώρα 14:00 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με θέμα: «Ανθρώπινο Δυναμικό στην Ναυτιλία – Τεχνολογία & Προκλήσεις».

Στόχος της ημερίδας είναι να συζητηθούν οι προκλήσεις, οι αλλαγές και οι ευκαιρίες που επιφέρει η τεχνολογία, στην καθημερινότητα των εργαζομένων στον κλάδο της ναυτιλίας και στον τρόπο που μπορεί να καλυφθεί το έλλειμμα της απόκτησης της απαραίτητης γνώσης από τους εργαζόμενους στον κλάδο, ώστε αυτός να παραμείνει βιώσιμος.

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ανήκουν στο ευρύτερο cluster του χώρου της ναυτιλίας αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες, αφορά την εύρεση εξειδικευμένου και ενημερωμένου προσωπικού.

Ένας εκ των παραγόντων αυτού του προβλήματος είναι η ταχύτατη ανάπτυξη της τεχνολογίας και η ενσωμάτωση της στο κύκλο παραγωγής της ναυτιλίας, με συνέπεια την αδυναμία παρακολούθησης των αλλαγών αυτών από τους εργαζόμενους στον κλάδο.

Ταυτόχρονα, όλη την ημέρα θα πραγματοποιούνται συνεντεύξεις με εταιρείες μέλη μας που αναζητούν προσωπικό με ενδιαφερόμενους που αναζητούν εργασία.

Εξάλλου, χθες, πραγματοποιήθηκε το συνέδριο για την “Βιωσιμότητα και την καινοτομία”

Τις εργασιες άνοιξε ο προεδρος της WIMA Ηλίας Χατζηεφραιμίδης πρόεδρος της WIMA ο οποίος αναφέρθηκε στο ηλεκτρικό πλοίο electric dream της Ένωσης που πρόκειται να δρομολογηθεί σε ελληνικό νησί για να καλύψει τις ανάγκες διασύνδεσης του με άλλα νησιά ή την ηπειρωτική Ελλάδα. Συντονιστής του συνεδρίου ήταν ο Στεφανος Παπανδρέου.

Το συνέδριο τίμησε με την παρουσία του ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ιωάννης Παππάς, ο οποίος συνεχάρη την WIMA για την πρωτοποριακή δράση της και τα καινοτόμα project.

Το 1ο πάνελ που είχε θέμα τα πρότυπα ESG συντόνισε η Δανάη Μπεζαντάκου CEO της Navigator και ιδρύτρια του Yes Forum. Η κυρία Παπαδογιάννη διευθύντρια πληρωμάτων της V.Ships μίλησε για τα κίνητρα που προσφέρονται προς τα πληρώματα ελληνικά και ξένα για να έχουν μια αξιόλογη εξέλιξη ως ναυτικοί. Η κυρία Πηνελόπη Κασσάνη αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της ενσωμάτωσης των κριτηρίων ESG για την επίτευξη των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των επενδυτικών προγραμμάτων για την ανανέωση μαι επέκταση του στόλου.

Το 2ο πάνελ ομιλητών συντόνισε ο Γιάννης Θεοδωρόπουλος των Ναυτικών Χρονικών.

Το θέμα ήταν δικτύωση εταιριών και χρηματοδότηση.

Ο κ Αθανασοπουλος της Uteco τόνισε ότι οι ελληνικες κατασκευαστικές εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού δεν έχουν να περιμένουν πολλά από το κράτος παρά τον προστατευτισμό από την Ασία ακολουθώντας στρατηγικές καινοτομίας και τεχνολογίας αιχμής.

Ο Ηλίας Ντεμιαν του ΙΟΒΕ αναφέρθηκε στις ευκαιρίες χρηματοδότησης από την έκδοση ομολόγων βιωσιμότητας αλλά και τα ταμεία ανάκαμψης της Ε.Ε. αρκεί οι ελληνικές εταιρείες να έχουν την κατάλληλη δομή για να αξιοποιήσουν αυτά τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Ο Γιάννης Κοτζιάς προεδρος του σωματείου Ελλήνων μεσιτών ναυτιλιακών συμβάσεων επισήμανε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν μια στάση αναμονής για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης πάνω στα πλοια ή νέων εναλλακτικών καυσίμων.

Το 3ο πάνελ ασχολήθηκε με τις συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας. Τους ομιλητές συντόνισε ο Γιώργος Τεριακίδης περιφερειακός διευθυντής του DNV.

Ο πρώτος ομιλητής, ήταν ο κ Κριεζής τεχνικός διευθυντής της Neptune Lines είπε ότι η εταιρία επικεντρώνεται στην οικονομία του καυσίμου τοποθετώντας shaft generators και υιοθετώντας σιλικονούχα χρώματα. Ο Νικόλαος Βαπόρης, τεχνικός διευθυντής της Capital Shipmanagement συμφώνησε με τον κ Κριεζή.

Την τεχνολογία της θερμική απόδοσης του καυσίμου εξήγησε ο κ Δ Μανωλάκος της Thermodraft η οποια αποδίδει στην οικονομία κατανάλωσης καυσίμου γύρω στο 10%.

Οι ομιλητές τόνισαν ότι υπάρχει περιθώριο για νέες τεχνολογίες ESD αρκεί να υπάρξουν απτά αποτελέσματα. Μάλιστα ο κ Βαπόρης επεσήμανε ότι τώρα ξεκινάνε νέα projects όπως το carbon capture και rotors.

Οι νομοθεσίες fuel EU και ETS θα επιταχύνουν τις εξελίξεις στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών.

Το τελευταίο session του συνεδρίου είχε θέμα ναυπηγήσεις και επισκευές. Το πάνελ των ομιλητών συντόνισε Dr Ιωάννης Κορδάτος,γενικός γραμματέας της Wima και διευθύνων.

Τις εξελίξεις στην ναυπηγοεπισκευαστική και αμυντική βιομηχανία σχολίασαν ο Dr Γ. Κόρος CEO Salamis shipyards, Benoit Chapalain CEO Naval group και Τάσος Ροζόλης CEO Akmon και προεδρος του ΣΕΚΠΥ.

Διαβάστε επίσης:

Top Ships (Ευάγγελος Πιστιόλης): Ναύλωσε δύο τάνκερ με 41.500 εκατ. δολάρια

Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 317 ποντοπόρα πλοία

Celestyal: Κρουαζιέρες σε έξι νέα λιμάνια