ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ο αναλυτής μετοχών Michael Webber, ο οποίος ασχολείται επί σειρά ετών με την εφαρμογή των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης από τις εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου, περιλαμβάνει στον πίνακα που έχει καταρτίσει φέτος 64 εισηγμένες ναυτιλιακές από όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με τo Streetwise του tradewinds, που έχει στην διάθεση του τα αποτελέσματα του ετήσιου ESG Scorecard του Webber, η ναυτιλιακή Top Ships του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη κινήθηκε φέτος ελαφρώς υψηλότερα και βρέθηκε στην 61η θέση. Εισήλθε στην λίστα για πρώτη φορά το 2023, καταλαμβάνοντας την 64η και τελευταία θέση.
Στην θέση αυτή βρέθηκε φέτος η Imperial Petroleum, του Χάρη Βαφειά, που έκανε το ντεμπούτο της στο report.
Η Imperial Petroleum ιδρύθηκε ως spinoff της StealthGas, της άλλης εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακής του εφοπλιστή, τον Δεκέμβριο του 2021. Εκείνη την εποχή κατείχε τρία δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων.
Ξεσήκωσε κύμα δυσαρέσκειας στους επενδυτές μετά τις αυξήσεις κεφαλαίου που πραγματοποίησε και είχαν ως αποτέλεσμα να καταγράψει δραματικές απώλειες η μετοχή της.
Σήμερα έχει αναπτύξει στόλο με 12 πλοία και η χρηματιστηριακή της αξία στο Nasdaq διαμορφώνεται στα 141 εκατ. δολάρια.
Η έκθεση του Webber απέδωσε την τελευταία της θέση στην κατάταξη σε «πολλαπλές συμφωνίες συνδεδεμένων μερών, χαμηλή ανεξαρτησία του διοικητικού συμβουλίου και έλλειψη γνωστοποιήσεων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα».
Την τελευταία πεντάδα συμπληρώνουν η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη, με έδρα την Κύπρο, η spin-off της Castor, η Toro Corp και η Stealthgas του Χάρη Βαφειά.
Η Genco διατηρεί την κυριαρχία της
Η αμερικανική εισηγμένη ναυτιλιακή Genco Shipping & Trading και ο διευθύνων σύμβουλος John Wobensmith παραμένουν για μία ακόμη χρονιά στην κορυφή του πίνακα που έχει καταρτίσει ο Webber.
Ηγούνται της κατάταξης για τέσσερα συνεχόμενα έτη, από τότε που ο αναλυτής παρουσίασε για πρώτη φορά την «κάρτα βαθμολογίας εταιρικής διακυβέρνησης», ενώ εργάζονταν ακόμη στη Wells Fargo Securities, το 2016.
Υπενθυμίζεται ότι οι προηγούμενοι μήνες ήταν περιπετειώδεις για την Genco.
Στα τέλη του 2023 ο μεγιστάνας της ναυτιλίας Γιώργος Οικονόμου, αποκάλυψε ότι είχε αποκτήσει συμμετοχή 5,4% στην εταιρεία και πολύ σύντομα άρχισε να ασκεί αυστηρή κριτική στην διοίκηση της, πιέζοντας για συμμετοχή δικού του προσώπου στο ΔΣ της.
Η Genco, όπως αναφέρει η Streetwise, θα μπορούσε να ακολουθήσει την λεγόμενη στρατηγική του poison pill προκειμένου να περιορίσει την περαιτέρω συσσώρευση μετοχών από τον κ. Οικονόμου. Ωστόσο, μία τέτοια τακτική θεωρείται μη φιλική προς την αξία των μετόχων και σε αυτή την περίπτωση θα είχε βρεθεί χαμηλότερα στην λίστα του Webber για τα ESG.
Ο Wobensmith και η Genco αποφάσισαν να ακολουθήσουν μία διαφορετική υπερασπιστική γραμμή. Έφτιαξαν μία ιστοσελίδα για τους επενδυτές, όπου παρέθεσαν τα δικά τους επιχειρήματα, υπερασπίστηκαν την πολιτική του ΔΣ της εταιρείας και αποδόμησαν τα επιχειρήματα του Οικονόμου.
Κατάφεραν να κερδίσουν την μάχη, ο Γιώργος Οικονόμου πούλησε το μερίδιο του και εγκατέλειψε την προσπάθεια τοποθέτησης του υποψηφίου του στο ΔΣ της.
Σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Webber επιβεβαίωσε ότι η Genco πιθανότατα θα είχε κατρακυλήσει στους πίνακες της εταιρικής διακυβέρνησης αν είχε λάβει το πιο ακραίο μέτρο.
Την πρώτη πεντάδα της ESG Scorecard συμπληρώνουν η αμερικανική εταιρεία τακτικών γραμμών Matson, η Navigator Gas που δραστηριοποιείται στην μεταφορά LPG, η ιρλανδική ιδιοκτήτρια product tanker, Ardmore Shipping και η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Pacific Basin Shipping.
Διαβάστε επίσης:
Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Μέρισμα 0,50 δολάρια στους μετόχους της
Costamare (Κ. Κωνσταντακόπουλος): Ορίστηκαν διευθυντές οι Γρηγόρης Ζήκος και Vagn Lehd Møller
Η Ολυμπιακή Ριβιέρα αναδεικνύεται προορισμός κρουαζιέρας