Δεν έχει τέλος η κατρακύλα που σημειώνουν οι αξίες των κρουαζιερόπλοιων καθώς συνεχίζεται το “πάγωμα” της δραστηριότητας του συγκεκριμένου κλάδου λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η αξία του παγκόσμιου στόλου των 474 κρουαζιερόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων 108 που βρίσκονται υπό κατασκευή, μειώθηκε κατά 32 δισ. δολάρια και υποχώρησε στα 138 δισ. δολάρια από 170 δισ. δολάρια που ήταν στις αρχές του 2020.

Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση δέχθηκαν τα παλαιότερης κατασκευής κρουαζιερόπλοια, που έχουν χάσει κατά περίπτωση, μέχρι και το 90% της αξίας τους από το τέλος του 2019.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πλοίο Maasdam, κατασκευής 1993. Στο τέλος του 2019 η ιδιοκτήτρια εταιρεία ζητούσε για την πώληση του 120 εκατ. δολάρια, με την VesslsValue να εκτιμά την αξία του στα 116 εκατ. δολάρια.

Τον Φεβρουάριο 2020 η τιμή του υποχώρησε στα 80 εκατ. δολάρια, τον Μάρτιο στα 40 εκατ. δολάρια, τον Ιούνιο στα 20 εκατ. δολάρια, ενώ υποχώρησε μέχρι τα 10 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την VV η αξία του σήμερα εκτιμάται στα 14,91 εκατ. δολάρια, μειωμένη κατά 87% σε σχέση με την τιμή του Μαρτίου.

Οι τιμές μεταχειρισμένων κρουαζιερόπλοιων έχουν υποχωρήσει δραματικά καθώς οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να πουλήσουν παλαιότερης κατασκευής πλοία προκειμένου να εξασφαλίσουν κεφάλαια ελλείψει εσόδων, αναφέρει ο Ken Caine, επικεφαλής της ναυλομεσιτικής QPS Marine Ships.

“Πλοία που είχαν αξία 100 εκατ. δολάρια πριν από 4-5 μήνες τώρα κοστίζουν 10 εκατ. δολάρια”, τόνισε.  Σύμφωνα με την VesselsValue οι αγοραστές αναζητούν πλοία 20ετίας προκειμένου να πετύχουν χαμηλότερες τιμές, τροφοδοτώντας την αύξηση στις αγοραπωλησίες που παρατηρείται πρόσφατα.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, έχουν πουληθεί εννέα κρουαζιερόπλοια -τα περισσότερα από τα οποία τον Ιούλιο- , έναντι 22 πλοίων τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Η Carnival και άλλες εταιρείες κρουαζιέρας έστειλαν μερικά από τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία τους απευθείας στα διαλυτήρια κατά τις τελευταίες εβδομάδες, αντί να τα πουλήσουν, αναφέρει το tradewinds.

Ειδικότερα, η Carnival Cruise Line πούλησε το Carnival Inspiration (κατασκευής 1996) και το Carnival Fantasy (κατασκευής 1990) για scrap σε ναυπηγείο στην Aliaga της Τουρκίας.

Η Costa Cruises προχώρησε ανάλογή κίνηση με το Costa Victoria (κατασκευής 1996) , το οποίο πούλησε σε ναυπηγείο της Ιταλίας.

Η Pullmantur Cruises του ομίλου Royal Caribbean Group, έστειλε προς διάλυση το Horizon (κατασκευής 1990), το Monarch (κατασκευής 1991) και το Sovereign (κατασκευής 1988) επίσης στην Aliaga.