Bουτιά κατά 58% σημείωσαν οι συμφωνίες αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων bulkers κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 λόγω της αβεβαιότητας της αγοράς, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Veson Nautical.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν μόλις 77 συναλλαγές, έναντι 182 συμφωνιών τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, αναφέρει η αναλύτρια της Veson Nautical, Rebecca Galanopoulos.

1

Από τον Φεβρουάριο που οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν την επιβολή τελών στα κινεζικής κατασκευής πλοία που εισέρχονται στα αμερικανικά λιμάνια, οι αγοραπωλησίες στα κινεζικής κατασκευής bulkers μειώθηκαν δραματικά (58%), με μόλις 62 συναλλαγές να έχουν αναφερθεί από τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με 146 για την ίδια περίοδο πέρυσι.

A graph of a number of blue linesAI-generated content may be incorrect.

Οι πωλήσεις των bulkers που κατασκευάστηκαν στην Κίνα μειώθηκαν από περίπου 42% το τέταρτο τρίμηνο του 2024 σε περίπου 33% το πρώτο τρίμηνο του 2025, υποχωρώντας κάτω από την Ιαπωνία που κατέχει την πρώτη θέση, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 53% των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Στο μεταξύ, η Νότια Κορέα, η οποία παραδοσιακά ειδικεύεται στη ναυπήγηση πλοίων άλλου τύπου, όπως τα LNG carriers, κατέλαβε αναπάντεχα την τρίτη θέση με μερίδιο περίπου 14%.

Η Κίνα είναι επί του παρόντος ο κορυφαίος κατασκευαστής πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου – τα στοιχεία του τέλους του έτους από την τελευταία έκθεση της VesselsValue δείχνουν ότι το 2024, τα κινεζικά ναυπηγεία ανέλαβαν τα τρία τέταρτα όλων των παραγγελιών bulkers.

Μειώθηκαν οι αξίες των bulkers

Οι αξίες των bulkers έχουν μειωθεί σε ετήσια βάση σε όλους σχεδόν τους επιμέρους τομείς και τις κατηγορίες μεγέθους. Για παράδειγμα, στα Panamax 15 ετών, χωρητικότητας 80.000 dwt, μειώθηκαν κατά περίπου 21,99% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, από 18,46 εκατομμύρια δολάρια σε 14,4 εκατ. δολάρια.

Παρά το γεγονός ότι τα έσοδα χρονοναύλωσης για τα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου έχουν ανακάμψει από το παραδοσιακά ήσυχο πρώτο τρίμηνο, οι τιμές μειώνονται σε όλους τους τομείς.

Τα έσοδα χρονοναύλωσης (ΤC) ενός έτους για τα Capesize μειώθηκαν κατά περίπου 18% σε ετήσια βάση, από 26.965 δολάρια/ημέρα στις αρχές Απριλίου 2024 σε 22.131 δολάρια /ημέρα στις αρχές Απριλίου 2025, σύμφωνα με τα δεδομένα Timeseries της VesselValue.

Στις πιο ενδεικτικές πρόσφατες πωλήσεις πλοίων κινεζικής κατασκευής, η Rebecca Galanopoulos αναφέρει τα εξής:

Το Kamsarmax  Sea Marathon (χωρητικότητας 81,900 dwt, κατασκευής 2015 στο Qingdao Wuchuan) που πουλήθηκε στη Modion Maritime Management έναντι 18,4 εκατ. δολ, ενώ η αξία του σύμφωνα με τους υπολογισμούς της VesselsValue, κυμαίνεται στα 16,69 εκατ. δολάρια.

Το χωρητικότητας 63,600 dwt Ultramax (Hull 134) που βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Nantong Xiangyu και θα παραδοθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο, πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 35 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 34,51 εκατ. δολάρια.

Επίσης, το χωρητικότητας 37,700 dwt Handy Lago Di Cancano κατασκευής 2014, στο ναυπηγείο Qingshan Shipyard, πουλήθηκε στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 14,41 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης: 

H MSC παρήγγειλε έξι πλοία σε κινέζικο ναυπηγείο, παρά τις ανακοινώσεις για επιβολή τελών από τις ΗΠΑ

ΟΛΘ: Στις 14 Μαϊου η Τακτική Γενική Συνέλευση – Η ατζέντα

Νέα δεδομένα διαμορφώνουν οι αλλαγές στα τέλη για τα κινέζικα πλοία – Τι αναφέρουν οι αναλύσεις των Xclusiv και Xeneta