Τους κλάδους της ναυτιλίας που πρωταγωνιστούν φέτος αλλά και αυτούς που βρίσκονται σε ύφεση παρουσιάζει ανάλυση της διεθνώς αναγνωρισμένης πλατφόρμας δεδομένων VesselsValue, που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων.

Mε βάση την πρόσφατη ανάλυση του COO της εταιρίας Adrian Economakis,  ‘The Strength of Recovery in the Shipping Markets’, η VesselsValue επεξεργάστηκε τα στοιχεία και παρουσιάζει την πορεία των κλάδων κατά το 2018 και τις μετέπειτα προοπτικές τους, με τον ευφάνταστο τίτλο “Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος”.

“Ο καλός”

Πριν από δύο χρόνια οι κλάδοι μεταφοράς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονταν σε ύφεση, ωστόσο σήμερα δείχνουν να ανακάμπτουν με γοργούς ρυθμούς, ενώ η ανοδική τάση διατηρείται. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, οι αξίες στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Panamax σημείωσαν ανάκαμψη κατά περίπου 40%, σε πλοία πενταετίας. Επιπλέον, τα κέρδη των εταιριών του κλάδου υπερβαίνουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Η ψυχολογία είναι θετική και οι αναλυτές της VV αναμένουν ότι οι τιμές στα φορτηγά πλοία και στα Containerships θα συνεχίσουν να κινούνται στο ίδιο μοτίβο τα επόμενα 2-3 χρόνια.

“O κακός”

Τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων είναι χαμηλά, ειδικά στα μεγάλα πετρελαιοφόρα. Από την άλλη μεριά, τα μικρά tanker εμφανίζουν καλύτερη εικόνα αλλά τα κέρδη τους παραμένουν υπό πίεση. Η γενικά βελτιωμένη εικόνα της ναυτιλιακής αγοράς οδήγησε τις αξίες στα tankers υψηλότερα κατά 10% και στα μικρότερα δεξαμενόπλοια κατά 20%, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, παρά το γεγονός ότι οι τιμές στη spot αγορά είναι αδύναμες.  Οι προοπτικές για τις αξίες των νεότερων πλοίων είναι θετικές, καθώς στην παρούσα φάση δείχνουν να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα της αγοράς, άρα θα ακολουθήσει άνοδος.

“O άσχημος”

 οι αξίες έχουν υποχωρήσει τα τελευταία δύο χρόνια κατά 70%, λόγω της “βουτιάς” των τιμών του πετρελαίου από τα 130 δολ. το βαρέλι που βρίσκονταν την περίοδο 2014-15, στα 30 με 40 δολ. το βαρέλι. Η ανάκαμψη στις τιμές του μαύρου χρυσού έχει ξεκινήσει, αν και θα χρειαστεί χρόνος προκειμένου οι εταιρίες πετρελαίου να ξεκινήσουν και πάλι τις εξορύξεις. Ο συγκεκριμένος κλάδος παραμένει κορεσμένος με χαμηλές αξίες στα πλοία τύπου OSV (Offshore Service Vessels) και AHTS (Anchor Handling Tug Supply), οι οποίες αναμένεται να παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, δεν είναι όλα δυσοίωνα, καθώς υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες πλοίων που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όπως τα  Diver Support Vessels, Offshore Support Vessels και τα accommodation vessels, που χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση των υφιστάμενων δομών.

Μεταφορά Αερίου 

Ο κλάδος της μεταφοράς αερίου δεν ταιριάζει στις κατηγορίες “του καλού, του κακού και του άσχημου”. Οι αξίες των συγκεκριμένων πλοίων έχουν υποχωρήσει λίγο αλλά δεν είναι σύνηθες να σημειώνουν απότομες διακυμάνσεις, είτε ανοδικά είτε πτωτικά. Η ζήτηση είναι ικανοποιητική και αυξάνεται, ωστόσο, ενώ η αγορά ήταν πολύ καλή, κατασκευάστηκαν πολλά νέα πλοία και δημιούργησαν περιορισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Πίττας: Και εγένετο η …EuroDry! Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα εταιρία του εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φ. Εμπειρίκος: Business με ελληνική ναυτιλιακή για την Aeolos και αγορά τάνκερ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG επενδύει στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων