ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η διοίκηση του ΒΕΠ μάλιστα, καλεί την Κυβέρνηση να παρέμβει ώστε να τηρηθούν η νομιμότητα και τα συμφωνημένα με τους Κινέζους επενδυτές για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Συνθήκες ευθείας σύγκρουσης μεταξύ Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (Σ.Ε.Π.), Cosco και Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) με τους Έλληνες επιχειρηματίες της Ναυπηγοεπισκευής διαπιστώνει η διοίκηση του ΒΕΠ και καλεί την Κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλία εξεύρεσης μόνιμης, σταθεράς και δικαίας λύσεως, με την οποία δεν θα υπάρχουν υποψίες για τη δημιουργία ολιγοπωλίου, λουκέτων, νέων χαμένων θέσεων εργασίας και δραματικής μεταβολής των εργασιακών σχέσεων. Το ΒΕΠ καλεί την Κυβέρνηση και ειδικά την ηγεσία των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, αλλά και κάθε άλλη αρμόδια ρυθμιστική Αρχή να προβούν στις δέουσες και νόμιμες ενέργειες εγκαίρως, πριν αρχίσουν κινητοποιήσεις και αντιδράσεις που θα εντείνουν περισσότερο την αβεβαιότητα και την ρευστότητα στην αγορά.
Σε δήλωσή του, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. Ανδριανός Μιχάλαρος επισημαίνει:
«Ο βιοτεχνικός κόσμος και οι επαγγελματίες του Μετάλλου που κρατούν ζωντανό τον Πειραιά, τη ΝΕΖ, μηχανουργεία, χυτήρια, επιχειρήσεις προμήθειας πλοίων μοιάζουν με ‘καζάνι που βράζει’ με όσα συμβαίνουν από το 2018.
Δεν είναι δυνατόν να επικρατούν αντιλήψεις αποικιοκρατίας και διαμόρφωσης ολιγοπωλίων για το υπερκέρδος κάποιων που θεωρούν ότι μια επένδυση με ευνοϊκούς πολιτικούς όρους σημαίνει εκμετάλλευση των εργαζομένων, δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού και αφανισμού των επιχειρήσεων – βιοτεχνιών που δραστηριοποιούνται σε επαγγέλματα που υποστηρίζουν την Εμπορική Ναυτιλία.
Δεν βρισκόμαστε στο 1854 όταν έγινε ο ναυτικός αποκλεισμός του Πειραιά για να εξυπηρετηθούν ξένα συμφέροντα. Βρισκόμαστε στο 2020, σε συνθήκες ελεύθερης οικονομίας εξαιτίας των οποίων τα δύο βασικά ναυπηγεία της χώρας κόντεψαν να βάλουν λουκέτο σε συνδυασμό με κακούς χειρισμούς από το ντόπιο πολιτικό σύστημα, στον πυρήνα της Ευρωζώνης ύστερα από δέκα χρόνια αυστηρής μιζέριας που επιβλήθηκε με ευθύνη ξένων κέντρων λήψης αποφάσεων. Παρ’ όλα αυτά, οι βιοτεχνίες, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες έμειναν όρθιοι στα πόδια τους και ζωντανοί. Δεν θα δεχθούμε οποιαδήποτε άλλη υποχώρηση.
Η λειτουργία των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στη ζώνη από την Ελευσίνα μέχρι το Πέραμα και τον Πειραιά είναι η δική μας «κόκκινη γραμμή» και δεν θα κάνουμε πίσω. Πέρα από την ψυχρότητα των χρηματοοικονομικών σχεδιασμών που κάνουν ορισμένοι ‘τεχνοκράτες’, υπάρχουν οι επαγγελματίες, οι εργαζόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες, άμεσα συνδεδεμένες με τις επιχειρήσεις που θίγονται απ’ όσα δρομολογούν οι ΣΕΠ, Cosco και ΟΛΠ.
Επί δύο εβδομάδες παρακολουθούμε με βαθύτατο προβληματισμό όσα συμβαίνουν. Το ΒΕΠ έχει γίνει αποδέκτης έντονων αντιδράσεων από τις περίπου χίλιες ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις – μέλη του. Δηλώνει απερίφραστα και κατηγορηματικά προς κάθε κατεύθυνση ότι στηρίζει τις επιχειρήσεις του ΣΕΝΑΒΙ και κάθε επιχείρηση που πλήττεται από τις απαιτήσεις προνομιακής μεταχείρισης και δημιουργίας κλειστού ολιγοπωλίου στο λιμάνι του Πειραιά. Τώρα που φαίνεται πως υπάρχει βούληση για την ανασυγκρότηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας με επενδύσεις στα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» και στα «ΕΝΑΕ» του Σκαραμαγκά, οι επιχειρήσεις στο Πέραμα, στη Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού και στον ευρύτερο Πειραιά δεν πρέπει να μείνουν στα μετόπισθεν.
Καλούμε την Κυβέρνηση, ειδικά τις ηγεσίες των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, καθώς και τις αρμόδιες Ρυθμιστικές Αρχές να λάβουν άμεσα πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν σε βιώσιμη και ρεαλιστική λύση όσον αφορά στις δραστηριότητες εντός του λιμένα Πειραιά. Οι ελληνικές επιχειρήσεις ζητούν την υποστήριξή τους και είναι στο πλευρό τους διότι ο,τιδήποτε διαφορετικό δεν θα προκαλέσει κοινωνικές αντιδράσεις αλλά και πολιτικό κόστος. Ας το λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους, διότι ο Πειραιάς δεν είναι τριτοκοσμική αποικία κανενός».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!