ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Βασίλης Δημητριάδης υπογράμμισε ότι έχουν τεθεί γερές βάσεις για το μέλλον της ναυτιλίας στη χώρα, παρά τις προκλήσεις που δημιουργήθηκαν, από τα δυο χρόνια της πανδημίας και τον ένα χρόνο του πολέμου στην Ουκρανία και των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας, που επηρέασαν αρνητικά τον κυπριακό στόλο και πρόσθεσε:
«Από την ημέρα που ξεκίνησε ο πόλεμος καταγράφουμε απώλειες 3,7 εκατομμυρίων ολικής χωρητικότητας, από τα οποία τα 2 εκατομμύρια αφορούν τις κυρώσεις, ενώ το άλλο 1,7 εκατομμύριο εμπίπτει στην αναμενόμενη απώλεια, όμως, καταγράφεται εισροή 2 εκατομμυρίων ολικής χωρητικότητας και το κυπριακό νηολόγιο να αποδεικνύεται ανθεκτικό” και ανέφερε ότι η συνολική ολική χωρητικότητα του Κυπριακού νηολογίου ανέρχεται στα 23.8εκ.
Ο Βασίλης Δημητριάδης είπε ακόμη πως πριν περίπου ενάμιση χρόνο, το Υφυπουργείο διαμόρφωσε το όραμα του για την ναυτιλία, μέσα από την Εθνική Στρατηγική «SEA Change 2030», που περιλαμβάνει 35 αειφόρες δράσεις, από τις οποίες ήδη έχουν υλοποιηθεί 23, ενώ ακόμη δυο δρομολογούνται σύντομα.
Ειδικότερα ανέλυσε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία πλαισίου παροχής μονοθυριδικής εξυπηρέτησης (one-stop-shipping-shop) με την υιοθέτηση του νομοθετικού πλαισίου της Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης και την ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών του Υφυπουργείου, που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με τον Βασίλη Δημητριάδη, μέσα στο 2024, όλες οι υπηρεσίες του Υφυπουργείου θα παρέχονται ψηφιακά, ενώ ανακοίνωσε πως, εντός των επόμενων ημερών, θα είναι διαθέσιμη και η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα (MobileApp) του Υφυπουργείου «CYSh1P», με τις ψηφιακές υπηρεσίες να είναι προσβάσιμες σε όλους.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Βασίλης Δημητριάδης, στον τετραπλασιασμό, κατά την τελευταία δεκαετία, των εταιρειών που εμπίπτουν στο Ειδικό Φορολογικό Σύστημα που διέπει την Κυπριακή ναυτιλία, που από 97 εταιρείες το 2012 έφτασαν τις 302 εταιρείες το 2022, με την μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται τα τελευταία πέντε χρόνια, με την δημιουργία του Υφυπουργείου.
Ο Βασίλης Δημητριάδης διευκρίνισε επίσης: «Αυτές οι εταιρείες δεν περιορίζονται στην πλοιοδιαχείριση και πλοιοκτησία, αλλά έχουμε προσελκύσει εταιρείες τηλεπικοινωνιών, εξειδικευμένες εταιρείες πληροφορικής, εταιρείες ασφάλισης πλοίων. Η Κύπρος πρέπει να καταστεί και Κέντρο Διαιτησίας και Διαμεσολάβησης ναυτιλιακών διαφορών. Υπάρχουν συνθήκες σταθερότητας και αξιοπιστίας για τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στην Κύπρο ή να εγγράψουν πλοία στο κυπριακό νηολόγιο με την επανέγκριση του φορολογικού καθεστώτος που διέπει την Κυπριακή Ναυτιλία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς και παροχή περαιτέρω ελκυστικών κινήτρων για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Καλλιεργούμε, επίσης, κουλτούρα έρευνας και καινοτομίας στη ναυτιλία μέσα από μια παραγωγική συνεργασία με το Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΙΔΕΚ) στη βάση της οποίας δημιουργήσαμε το Πρόγραμμα RISE (Research Innovation Shipping Environment), μέσα από το οποίο το ΙΔΕΚ έχει ήδη διαθέσει πέραν των 10εκατ. ευρώ σε ερευνητικά και καινοτόμα έργα που στηρίζουν τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτιλίας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται πρόσκληση υποβολής ενδιαφέροντος για προγράμματα στρατηγικής υποδομής στον τομέα της ναυτιλίας, ύψους 2.5εκ ευρώ».
Εξέφρασε, ο Βασίλης Δημητριάδης, ακόμη την περηφάνια της κυπριακής ναυτιλίας για τα όσα προσέφερε στους ναυτικούς στα δυο χρόνια της πανδημίας, διευκολύνοντας τις αλλαγές πληρωμάτων και τον επαναπατρισμό πέραν των 65.000 ναυτικών, υιοθετώντας με επιτυχία εθνικό πρόγραμμα εμβολιαστικής κάλυψης 40.000 ναυτικών και προτείνοντας ένα παγκόσμιο εμβολιαστικό πρόγραμμα, που υιοθετήθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας και πρόσθεσε:
«Με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, ανταποκριθήκαμε στα αιτήματα της ναυτιλιακής κοινότητας και κάναμε εφικτό το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών στους επηρεαζόμενους ναυτικούς, είτε Ουκρανούς, είτε Ρώσους. Με πολύ σκληρή διαπραγμάτευση, πετύχαμε να περιορίσουμε το κόστος των κυρώσεων στην ναυτιλία, αναδεικνύοντας ότι οι κυρώσεις πρέπει να είναι αποτελεσματικές, να διασφαλίζουν τον ισότιμο ανταγωνισμό και να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ναυτιλίας. Εξασφαλίσαμε τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για υποστηρικτικά μέτρα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, τα οποία αναμένεται να παρουσιαστούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 5 Φεβρουαρίου και η Κύπρος εργάζεται για να καταθέσει τις δικές της απόψεις».
Αναφερόμενος στη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, είπε: “Ένα από τα επιτεύγματα του Υφυπουργείου θεωρείται η Θαλάσσια Επιβατική Σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας, που από τον περασμένο Ιούνιο, μετά από 21 χρόνια, έγινε εφικτό και περί τα μέσα Φεβρουαρίου, αναμένονται ανακοινώσεις της εταιρείας για την νέα σεζόν, που υπολογίζεται να αρχίσει στα τέλη Μαΐου.Πέραν από τη Θαλάσσια Επιβατική Σύνδεση, στηρίξαμε τον τομέα της ακτοπλοΐας, γιατί θέλουμε οι ακτοπλόοι μας να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες, αναβαθμίζοντας τα σκάφη τους», είπε και πρόσθεσε ότι στηρίχθηκαν 53 περιπτώσεις με συνολικό κονδύλι περίπου 650,000 ευρώ”.
Αναφερόμενος στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, τόνισε ο Βασίλης Δημητριάδης, το Υφυπουργείο έδωσε επιδοτήσεις συνολικής αξίας 1,36 εκατ. ευρώ σε 883 δόκιμους και υποτροφίες 165.000 ευρώ σε 55 σπουδαστές Ναυτικών Ακαδημιών, ενώ δημιουργήθηκε επιτροπή προώθησης Ναυτιλιακών Σπουδών και Επαγγελμάτων, απαρτιζόμενη από το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, για να αξιολογεί και να παραθέτει εισηγήσεις στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα για επικαιροποίηση προγραμμάτων σπουδών, έτσι που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Τη Δευτέρα το μεσημέρι θα συμμετάσχει στην εκδήλωση του Bloomberg στην Αθήνα
- Πολυτεχνείο: Σε εξέλιξη η μεγάλη πορεία στην Αθήνα(Upd)
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»