Με τρία φορτηγά πλοία τύπου kamsarmax θα ενισχύσει τον στόλο της η ναυτιλιακή Sea Pioneer Shipping Corporation του εφοπλιστή Βασίλη Μπακολίτσα, που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου και στα τάνκερ.

Ειδικότερα, η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding για την κατασκευή τριών bulkers χωρητικότητας 81,800 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.

1

Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Intermodal, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 38 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία bulker που πραγματοποιεί η εταιρεία από το 2015. Το 2020 είχε στραφεί και πάλι στα ναυπηγεία αλλά για δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων/χημικών 50.000 dwt τα οποία παρέλαβε τον Οκτώβριο του 2022 και φέτος τον Ιανουάριο.

Συγκεκριμένα, προ τετραμήνου εντάχθηκε στον στόλο της το product carrier Modesty και τον Ιανουάριο 2023 παρέλαβε το αδελφό πλοίο Reliability, τα οποία κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Dae Sun Shipbuilding.

Η εταιρεία πραγματοποιεί επιλεκτικές κινήσεις και στη second hand αγορά. Τον περασμένο Οκτώβριο παρέλαβε το χωρητικότητας 81,949 dwt kamsarmax bulk carrier Majestic Sky, που κατασκευάστηκε το 2014, στο ιαπωνικό ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding.

Το πλοίο μετονομάστηκε σε Longevity και ναυλώνεται στη spot αγορά.

H πορεία της Sea Pioneer

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1969 στην Αθήνα από δύο συνεταίρους και λειτουργούσε αμιγώς ως εταιρεία διαχείρισης πλοίων. Το 1975 οι δύο ιδρυτές της αποφάσισαν να τραβήξουν ξεχωριστούς δρόμους και η νέα εταιρεία που προέκυψε είχε στην κατοχή της και διαχειρίζονταν έξι πλοία.

Αναπτύχθηκε σταδιακά και το 1981 διαχειριζόταν δεκαεπτά πλοία ξηρού φορτίου. Το 1992, ονομάστηκε Sea Pioneer Shipping Corporation, κλείνοντας βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ναυλώσεις για τα διαχειριζόμενα πλοία της με γνωστές εταιρείες όπως οι Bunge, Cargill, Toepfer, Coeclerici, Noble, PCL, Tradigrain, Glencore κ.λπ.

Το 1995 ιδρύθηκε η Pioneer Tankers Shipping Corporation, με μοναδικό σκοπό τη διαχείριση των δεξαμενόπλοιων και το 2000 αγόρασε το πρώτο της δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού, ένα aframax, το οποίο παρέμεινε στον στόλο της για τα επόμενα 5 χρόνια.

Τον Οκτώβριο του 2006 πραγματοποίησε την πρώτη της παραγγελία που αφορούσε στην κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου χωρητικότητας 50,500 dwt. Παρέλαβε τα τρία πλοία το 2010-2011 και το τέταρτο το 2014 και περιλαμβάνονται ακόμη στον στόλο της.

Ακολούθησαν και άλλες επεκτατικές κινήσεις και σήμερα η ναυτιλιακή κατέχει 12 πλοία, έξι τάνκερ και έξι bulkers, εκτός από τα τρία που παρήγγειλε αυτό τον μήνα.

Διαβάστε ακόμη:

Αγόρασε ένα kamsarmax η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου και έφτασε τα 44 πλοία

StealthGas (Χάρης Βαφειάς): Έσοδα 152,8 εκατ. και κέρδη 34,3 εκατ. δολάρια