Ο εφοπλιστής Βασίλης Μπακολίτσας συνεχίζει να “ταράζει τα νερά” με τις επιχειρηματικές του κινήσεις στον τομέα της ναυτιλίας και των κατασκευών.

Πρόσφατα, μέσα στον μήνα Φεβρουάριο, ο Βασίλης Μπακολίτσας αιφνιδίασε με την απόφαση του να παραγγείλει την ναυπήγηση τριών φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax, ενισχύοντας και εκσυγχρονίζοντας τον στόλο της ναυτιλιακής εταιρείας του Sea Pioneer.

Η συμφωνία υπεγράφη με το Ναυπηγείο Oshima Shipbuilding για την κατασκευή τριών bulkers χωρητικότητας 81,800 dwt, τα οποία, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα παραδοθούν σταδιακά το 2025. Η συνολική επένδυση θα προσεγγίσει τα 120 εκατ. δολάρια. Το κάθε πλοίο θα κοστίσει 38 εκατ. δολάρια. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 12 πλοία.

Η οικογένεια Μπακολίτσα εμφανίστηκε στον χώρο της ναυτιλίας το 1969 όταν αγόρασε το πρώτο της πλοίο Eteoklis. Την ίδια χρονιά προσέθεσε στο στόλο της, τον Polyniki και την Antigoni. Ακολούθησε το 1970 η Ismini, το 1971 πήρε την Iokasti, το 1973 τον Priamo και το 1974 τον Patroklo.

Σε μια πολυτάραχη περίοδο για την χώρα, τα αρχαιοελληνικά ονόματα των πλοίων χαρακτήρισαν και την ποιότητα και την μόρφωση του Αναστάσιου και της Ρεβέκκας Μπακολίτσα, συνιδρυτών της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης.

Από τότε έως σήμερα η οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση έχει αγοράσει συνολικά 70 ποντοπόρα πλοία.

Σήμερα η εταιρεία διαθέτει ιδιόκτητα γραφεία στην λεωφόρο Κηφισίας 284 και Ύδρας 1 στο Χαλάνδρι.

Ο Βασίλης, όπως ο Έντυ και η Τίνα, είναι παιδιά του Αναστάσιου (1926 – 1998) και της Ρεβέκκας Μπακολίτσα ( – 23 Απριλίου 2021).

Ο Βασίλης Μπακολίτσας, διευθύνει και την Τεχνική, Τουριστική και Ναυτιλιακή Εταιρεία ΡΕΤΑΣ, η οποία παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα τους τελευταίους μήνες.

Υπενθυμίζεται ότι το όνομα του Βασίλη Μπακολίτσα αναφέρθηκε σχετικά πρόσφατα από τους Αμερικανούς για μεταφορά Ιρανικού πετρελαίου, αλλά αυτό που αναδείχθηκε από δημοσιεύματα του Τύπου είναι ότι τον Μάϊο του 2017 η ναυτιλιακή εταιρεία του Sea Pioneer πούλησε ένα υπό ναυπήγηση πλοίο της, σε “τιμή που ξεπέρασε αυτήν που πλήρωσε πριν δύο χρόνια για την κατασκευή του”.

Τότε, στις 5 Μαίου, το TradeWinds, ανέφερε ότι “το πλοίο υπ’ αριθμόν 1.572 στα ναυπηγεία Tsuneishi, χωρητικότητας 81.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης τον Αύγουστο του 2018, πωλήθηκε σε άγνωστο αγοραστή έναντι 29 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή παραπάνω από τα 28 εκατ. δολάρια που έδωσε η Sea Pioneer , όπως και για το αδελφό του πλοίο, τα οποία παρήγγειλε το 2015”.

Ο Βασίλης Μπακολίτσας διατηρεί χαμηλό προφίλ, όπως και το σύνολο των μελών της οικογένειας, αποφεύγει την δημοσιότητα, ενώ ταυτόχρονα επιχειρεί στη ναυτιλία και στις κατασκευές.

Η Ρεβέκκα Μπακολίτσα, μετά το θάνατο του συζύγου της κατόρθωσε να συνεχίσει και να μεγαλώσει τη ναυτιλιακή εταιρεία και στάθηκε επάξια στο ρόλο της μητέρας και της εφοπλίστριας μέχρι το θάνατο της που έγινε στις 23 Απριλίου 2021. Η Ρεβέκκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αγρίνιο, από οικογένεια ιατρών και ήταν απόφοιτος της Γαλλικής Φιλολογίας.

Ρεβέκκα Μπακολίτσα

“Το 1969, παντρεύτηκε τον Αναστάσιο (Τάσο) Μπακολίτσα τον οποίο και στήριξε στο μεγάλο θαλασσινό στίβο από τον πρώτο καιρό της εισόδου του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Δυναμική, αποφασιστική και δίκαιη, υπήρξε ούριος άνεμος για τον σύζυγο της καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του ανέλιξης στην πλοιοκτησία και διαχείριση ποντοπόρων πλοίων. Με το θάνατο του πριν 23 χρόνια συνέχισε να υποστηρίζει τις επιχειρηματικές δράσεις των υιών της Βασίλη και Έντυ και την λαμπρή ακαδημαϊκή καριέρα της θυγατέρας της Τίνας, στις ΗΠΑ. Ο Βασίλης και ο Έντυ Μπακολίτσας συνεχίζουν το όραμα των γονιών τους με τη γιγάντωση της Sea Pioneer και η Τίνα αφοσιώθηκε στην έρευνα, στη Σχολή Βιολογίας του Πανεπιστημίου Berkeley”.

Αναστάσιος Μπακολίτσας

Για τη ζωή της και τις εμπειρίες της μίλησε η ίδια, σε μια αποκαλυπτική και μοναδική συνέντευξη που έδωσε κατά τη διάρκεια της ζωής της, με την ευκαιρία της ειδικής έκδοσης των “Ναυτικών Χρονικών”: «Σύζυγος, Μητέρα, Θυγατέρα», το 2018. Είχε πεί τότε: «Η ναυτιλία απαιτεί μεγάλο δόσιμο. Δεν είσαι ένας υπάλληλος, που πας στην εταιρεία και μόλις γυρίσεις στο σπίτι σου, κλείνεις την πόρτα και όλα τελείωσαν. Με τον σύζυγό μου τα συζητούσαμε όλα μαζί. Πάντα, όταν ακούς τη γνώμη ενός ανθρώπου αγαπημένου, έχεις κάτι να κερδίσεις».

Η ναυτιλιακή εταιρεία Sea Pioneer Shipping Corporation,όπως επισημαίνει στην ιστοσελίδα της, δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών με στόλο φορτηγών και δεξαμενόπλοιων με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, διασφαλίζοντας μια ασφαλή, οικονομικά αποδοτική και απρόσκοπτη μεταφορά φορτίων” και υπογραμμίζει ότι “η Εταιρεία προωθεί την έννοια της Ασφάλειας και της Περιβαλλοντικής Αριστείας και αναμένει από όλους τους εργαζόμενους από την Ανώτατη Διοίκηση έως και τον κάθε ναυτικό που υπηρετεί στο πλοίο να συμμετάσχουν στην προσπάθεια επίτευξης και διατήρησης μακροπρόθεσμων βελτιώσεων”.

Η διαδρομή της εταιρείας

Η αρχική ονομασία της εταιρείας το 1969 ήταν Bacolitsas A. Compania Naviera, ως εταιρεία διαχείρισης πλοίων.

Η εταιρεία διαχειρίζονταν έως το 1975 έναν συνολικό αριθμό δώδεκα μικρών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που κυμαίνονταν μεταξύ 8.000 DWT και 20.000 DWT. Εκείνη τη χρονιά οι δύο συνέταιροι χωρίστηκαν και ιδρύθηκε μια ξεχωριστή εταιρεία που κατείχε έξι πλοία.

Αυτή η νέα εταιρεία στη συνέχεια εξελίχθηκε σε μια εταιρεία που διαχειριζόνταν δεκαεπτά πλοία ξηρού φορτίου μέχρι το 1981.

Από το 1992, η εταιρεία έχει αποκτήσει το όνομα «Sea Pioneer Shipping Corporation» και είναι καθιερωμένος διεθνής πάροχος υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς χύδην φορτίων.

Η Sea Pioneer Shipping Corporation προσφέρει τόσο βραχυπρόθεσμη όσο και μακροπρόθεσμη απασχόληση των διαχειριζόμενων πλοίων της σε γνωστές εταιρείες όπως Bunge, Cargill, Toepfer, Coeclerici, Noble, PCL, Tradigrain, Glencore κ.λπ.

Η διοίκηση της πιστεύει ότι, τα τελευταία χρόνια, η Sea Pioneer Shipping Corporation έχει καθιερώσει μια φήμη στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για τα υψηλά πρότυπα ασφάλειας, απόδοσης και αξιοπιστίας.

Το 1995 ιδρύθηκε η Pioneer Tankers Shipping Corporation, με μοναδικό σκοπό τη διαχείριση των δεξαμενόπλοιων. Το 2000 η εταιρεία αγόρασε το πρώτο της δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού, ένα aframax, το οποίο θα παρέμενε στον στόλο της για τα επόμενα 5 χρόνια.

Τον Οκτώβριο του 2006 η εταιρεία προχώρησε στην πρώτη νέα παραγγελία κατασκευής για 4×50.500 dwt πλοία μεταφοράς προϊόντων IMO 2+3 που θα ναυπηγούνταν στο ναυπηγείο GSI στην Κίνα. 3 από αυτά τα πλοία παραδόθηκαν το 2010-11 και το τέταρτο τον Ιούλιο του 2014.

Τον Ιανουάριο του 2007, η Sea Pioneer Shipping Corporation ανέλαβε την ευθύνη της διαχείρισης όλων των πλοίων που ήταν υπό τη διαχείριση της Pioneer Tankers Shipping Corporation.

Τον Ιούνιο του 2015 η εταιρεία έκανε την πρώτη της παραγγελία σε ιαπωνική ναυπηγική εταιρεία, παραγγέλνοντας δύο πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου kamsarmax 82.000 dwt στην Tsuneishi Shipbuilding Co. Japan.

Η παράδοση του πρώτου πλοίου μεταφοράς χύδην kamsarmax που κατασκευάστηκε στην Tsuneishi Shipbuilding Co. πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018.

Τον Φεβρουάριο του 2019 το δεύτερο από τα δύο πλοία μεταφοράς χύδην kamsarmax 82.000 dwt παραδόθηκε στην Tsuneishi Shipbuilding Co. Japan.

Τον Οκτώβριο του 2020 η Sea Pioneer Shipping Corporation υπέβαλε την τρίτη νέα παραγγελία ναυπήγησης αυτή τη φορά σε μια νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία, την Dae Sun Shipbuilding & Engineering Co. LTD., παραγγέλνοντας δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων/χημικών 50.000 dwt. Τα πλοία θα παραδοθούν εντός του 2022.

Η κατασκευαστική εταιρεία ΡΕΤΑΣ

Η εταιρεία ΡΕΤΑΣ Α.Ε. ιδρύθηκε το έτος 1979 και δραστηριοποιείται στο χώρο των οικοδομικών έργων σε όλη την Ελλάδα.

Αντικείμενα της εταιρείας είναι:

– η εύρεση και αγορά οικοπέδων προς ανοικοδόμηση

– η κατασκευή γραφειακών χώρων και κατοικιών στα ιδιόκτητα αυτά οικόπεδα

– η πώληση γραφείων και κατοικιών

Τα έργα της από το έτος σύστασης παρουσιάζονται συνοπτικά παρακάτω με χρονολογική σειρά:

-Αγορά οικοπέδου στην περιοχή του Ψυχικού Αττικής και ανέγερση τριώροφης ιδιοκτήτης οικοδομής κατοικιών, έτος 1986

-Αγορά οικοπέδου στην περιοχή του Χαλανδρίου Αττικής και ανέγερση επταόροφου ιδιόκτητου κτιρίου γραφείων, έτος 1993

-Ανέγερση πενταόροφης οικοδομής κατοικιών στην πόλη του Αγρινίου Αιτωλοακαρνανίας και εν συνεχεία πώληση των διαμερισμάτων, έτος 1997

-Αγορά οικοπέδου στην περιοχή της Βουλιαγμένης Αττικής και ανέγερση ιδιόκτητου συγκροτήματος μεζονετών, έτος 1999

-Αγορά οικοπέδου στην περιοχή Βριλησσίων Αττικής και ανέγερση τριώροφης οικοδομής κατοικιών και εν συνεχεία πώληση των διαμερισμάτων, έτος 2005.

Τα στελέχη της Sea Pioneer

Ο Βασίλης Μπακολίτσας στην ναυτιλιακή του εταιρεία συνεργάζεται με εξειδικευμένα στελέχη, όπως είναι οι εξής:

Κώστας Σαββίδης, Διευθύνων Σύμβουλος

Ο Κώστας Σαββίδης είναι κάτοχος πτυχίου στα Μαθηματικά από την QMW του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και μεταπτυχιακού τίτλου στις Διεθνείς Μεταφορές από το Κολλέγιο του Κάρντιφ στην Ουαλία. Ο Κώστας έχει εμπειρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων εργασιών, ναυλώσεων και ναυτιλιακών αξιώσεων, από το 1997. Εντάχθηκε στη Sea Pioneer τον Ιανουάριο του 2019, αφού κατείχε ανώτερες διευθυντικές θέσεις σε δύο γνωστές και καθιερωμένες ελληνικές εταιρείες διαχείρισης πλοίων για σχεδόν 20 χρόνια.

Λέων Καλλέργης , Τεχνικός Διευθυντής

Ο Λέων Καλλέργης είναι κάτοχος πτυχίου Bachelor στη Ναυτική Αρχιτεκτονική από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης και μεταπτυχιακό στη Ναυτική Μηχανική από το Πανεπιστήμιο του Newcastle upon Tyne. Μέχρι σήμερα κατείχε τις θέσεις του επόπτη μηχανικού και του βοηθού τεχνικού διευθυντή. Δεκατέσσερα χρόνια εμπειρίας του έδωσαν εκτεταμένες γνώσεις στον ναυτιλιακό τεχνικό τομέα και τον οδήγησαν πίσω στη Sea Pioneer το 2016, όπου ξεκίνησε για πρώτη φορά την καριέρα του.

Μιχαήλ Παπάλης, Υπεύθυνος Λειτουργιών

Ο Μιχαήλ Παπάλης εντάχθηκε στη Sea Pioneer τον Ιανουάριο του 2023. Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, ειδικεύτηκε στον τομέα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων εξυπηρετώντας τον κλάδο σε διάφορες χωρητικότητες, τύπους πλοίων και εταιρείες. Πριν από την ενασχόλησή του με τις παράκτιες δραστηριότητες του κλάδου, έχει αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία σε πλοία μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς πετρελαίου. Ο Michael είναι κάτοχος απεριόριστης πιστοποίησης αξιωματικού καταστρώματος από το USCG, πτυχίο Bachelor στις Επιχειρήσεις και Θαλάσσιες Μεταφορές και μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Διεθνών Μεταφορών από το State University of New York, Maritime College.

Δημήτριος Σωνίδης, Διευθυντής Ελέγχου

Ο πλοίαρχος Δημήτριος αποφοίτησε από την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου και έκτοτε έχει 10ετή θαλάσσια εμπειρία σε δεξαμενόπλοια μέχρι τον βαθμό Master & 5 χρόνια εμπειρία ακτοπλοΐας στο τμήμα Vetting and Safety Management με βασικό αντικείμενο την προετοιμασία πλοίων για έλεγχο /Επιθεωρήσεις CDI και συμμόρφωση με ISM/ISPS. Εντάχθηκε στην Εταιρεία μας τον Ιανουάριο του 2019.

Έρση Νάννου, Εκπρόσωπος DPA/CSO/MLC

Η Έρση Νάννου εντάχθηκε στη Sea Pioneer το 2001. Έχει πτυχίο Νομικής, καθώς και Μεταπτυχιακό στη Νομική από το Πανεπιστήμιο της Λιλ. Πριν από την ένταξή της στη Sea Pioneer ήταν αναπληρώτρια DPA σε άλλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που διαχειριζόταν δεξαμενόπλοια και φορτηγά χύδην φορτίου.

Διαβάστε επίσης

Βασίλης Μπακολίτσας: Τρία νεότευκτα bulkers για τον στόλο της Sea Pioneer