Η οικογένεια Μπακολίτσα εμφανίστηκε στον χώρο της ναυτιλίας το 1969 όταν αγόρασε το πρώτο της πλοίο Eteoklis.

Την ίδια χρονιά προσέθεσε στο στόλο της, τον Polyniki και την Antigoni. Ακολούθησε το 1970 η Ismini, το 1971 πήρε την Iokasti, το 1973 τον Priamo και το 1974 τον Patroklo.

1

Σε μια πολυτάραχη περίοδο για την χώρα, τα αρχαιοελληνικά ονόματα των πλοίων χαρακτήρισαν και την ποιότητα και την μόρφωση του Αναστάσιου και της Ρεβέκκας Μπακολίτσα, συνιδρυτών της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης.

Από τότε έως σήμερα η οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση έχει αγοράσει συνολικά 68 ποντοπόρα πλοία, ενώ τώρα η ναυτιλιακή εταιρεία Sea Pioneer ναυπηγεί το 69ο και το 70ο πλοίο της!.

Σήμερα η εταιρεία διαθέτει ιδιόκτητα γραφεία στην λεωφόρο Κηφισίας 284 και Ύδρας 1 στο Χαλάνδρι.

Sea Pioneer Shipping Corporation

Ο Βασίλης, όπως ο Έντυ και η Τίνα, είναι παιδιά του Αναστάσιου (1926 – 1998) και της Ρεβέκκας Μπακολίτσα ( – 23 Απριλίου 2021).

Ο Βασίλης Μπακολίτσας, ήρθε στην επικαιρότητα πριν λίγες ημέρες, μετά την είδηση που διέρρευσε ότι η Τεχνική, Τουριστική και Ναυτιλιακή Εταιρεία ΡΕΤΑΣ, που του ανήκει, πλειοδότησε στον διαγωνισμό της Τράπεζας της Ελλάδος η οποία εκποίησε το ακίνητό της, στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως 1 στον Πειραιά, ένα εμβληματικό κτίριο που είναι μεσοτοιχία με το κτίριο που στεγάζεται το αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο ( ΝΑΤ).

Η αρχική εκκίνηση για το ακίνητο ήταν 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ προσέφερε 4,250 εκατ. ευρώ. Η δραστηριότητα της οικογένειας και του ίδιου στο χώρο του real estate είναι γνωστή. Ωστόσο, η προσφορά του ήταν έκπληξη, δεδομένου ότι το κτίριο της ΤτΕ το διεκδικούσε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για να στεγάσει τα κεντρικά γραφεία της και να δημιουργήσει Βιβλιοθήκη, Συνεδριακό Χώρο, Πινακοθήκη κλπ.

Το όνομα του Βασίλη Μπακολίτσα αναφέρθηκε σχετικά πρόσφατα από τους Αμερικανούς για μεταφορά Ιρανικού πετρελαίου, αλλά αυτό που αναδείχθηκε από δημοσιεύματα του Τύπου είναι ότι τον Μάϊο του 2017 η ναυτιλιακή εταιρεία του Sea Pioneer πούλησε ένα υπό ναυπήγηση πλοίο της, σε “τιμή που ξεπέρασε αυτήν που πλήρωσε πριν δύο χρόνια για την κατασκευή του”.

Τότε, στις 5 Μαίου, το TradeWinds, ανέφερε ότι “το πλοίο υπ’ αριθμόν 1.572 στα ναυπηγεία Tsuneishi, χωρητικότητας 81.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης τον Αύγουστο του 2018, πωλήθηκε σε άγνωστο αγοραστή έναντι 29 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή παραπάνω από τα 28 εκατ. δολάρια που έδωσε η Sea Pioneer , όπως και για το αδελφό του πλοίο, τα οποία παρήγγειλε το 2015”.

Σήμερα, η εταιρεία του Β. Μπακολίτσα διαθέτει και διαχειρίζεται εννέα πλοία, συν τα δύο υπό ναυπήγηση, δηλαδή 11 πλοία, που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 734.348,25 dwt. Αναλυτικότερα διαθέτει τέσσερα δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 201.528, 4 dwt, πέντε φορτηγά πλοία, χωρητικότητας 433.739,85 dwt και δύο υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια στην Νότια Κορέα, στα ναυπηγεία Dae Sun Shipbuilding, χωρητικότητας 49.540 dwt το καθένα.

Ο Βασίλης Μπακολίτσας διατηρεί χαμηλό προφίλ, όπως και το σύνολο των μελών της οικογένειας, αποφεύγει την δημοσιότητα, ενώ ταυτόχρονα επιχειρεί στη ναυτιλία και στις κατασκευές.

Η Ρεβέκκα Μπακολίτσα, μετά το θάνατο του συζύγου της κατόρθωσε να συνεχίσει και να μεγαλώσει τη ναυτιλιακή εταιρεία και στάθηκε επάξια στο ρόλο της μητέρας και της εφοπλίστριας μέχρι το θάνατο της που έγινε στις 23 Απριλίου 2021. Η Ρεβέκκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αγρίνιο, από οικογένεια ιατρών και ήταν απόφοιτος της Γαλλικής Φιλολογίας.

«Το 1969, παντρεύτηκε τον Αναστάσιο (Τάσο) Μπακολίτσα τον οποίο και στήριξε στο μεγάλο θαλασσινό στίβο από τον πρώτο καιρό της εισόδου του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Δυναμική, αποφασιστική και δίκαιη, υπήρξε ούριος άνεμος για τον σύζυγο της καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του ανέλιξης στην πλοιοκτησία και διαχείριση ποντοπόρων πλοίων. Με το θάνατο του πριν 23 χρόνια συνέχισε να υποστηρίζει τις επιχειρηματικές δράσεις των υιών της Βασίλη και Έντυ και την λαμπρή ακαδημαϊκή καριέρα της θυγατέρας της Τίνας, στις ΗΠΑ. Ο Βασίλης και ο Έντυ Μπακολίτσας συνεχίζουν το όραμα των γονιών τους με τη γιγάντωση της Sea Pioneer και η Τίνα αφοσιώθηκε στην έρευνα, στη Σχολή Βιολογίας του Πανεπιστημίου Berkeley».

Για τη ζωή της και τις εμπειρίες της μίλησε η ίδια, σε μια αποκαλυπτική και μοναδική συνέντευξη που έδωσε κατά τη διάρκεια της ζωής της, με την ευκαιρία της ειδικής έκδοσης των “Ναυτικών Χρονικών”: «Σύζυγος, Μητέρα, Θυγατέρα», το 2018. Είχε πει τότε: «Η ναυτιλία απαιτεί μεγάλο δόσιμο. Δεν είσαι ένας υπάλληλος, που πας στην εταιρεία και μόλις γυρίσεις στο σπίτι σου, κλείνεις την πόρτα και όλα τελείωσαν. Με τον σύζυγό μου τα συζητούσαμε όλα μαζί. Πάντα, όταν ακούς τη γνώμη ενός ανθρώπου αγαπημένου, έχεις κάτι να κερδίσεις».

Ο Βασίλης Μπακολίτσας διευθύνει την Sea Pioneer και είναι πρόεδρος του Hellenic Mediterranean Panel της INTERTANKO. Τον περασμένο Φεβρουάριο είχε θέσει υποψηφιότητα στις αρχαιρεσίες για το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ήταν από την πλευρά των “χαμένων”, δεδομένου ότι πήρε 453 ψηφοδέλτια και 13.159 ψήφους και ήταν τελευταίος ανάμεσα στους 42 υποψήφιους.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Sea Pioneer Shipping Corporation,όπως επισημαίνει στην ιστοσελίδα της, δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών με στόλο φορτηγών και δεξαμενόπλοιων με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, διασφαλίζοντας μια ασφαλή, οικονομικά αποδοτική και απρόσκοπτη μεταφορά φορτίων” και υπογραμμίζει ότι “η Εταιρεία προωθεί την έννοια της Ασφάλειας και της Περιβαλλοντικής Αριστείας και αναμένει από όλους τους εργαζόμενους από την Ανώτατη Διοίκηση έως και τον κάθε ναυτικό που υπηρετεί στο πλοίο να συμμετάσχουν στην προσπάθεια επίτευξης και διατήρησης μακροπρόθεσμων βελτιώσεων”.

Η αρχική ονομασία της εταιρείας το 1969 ήταν Bacolitsas A. Compania Naviera, ως εταιρεία διαχείρισης πλοίων.

Η εταιρεία διαχειριζόταν έως το 1975 έναν συνολικό αριθμό δώδεκα μικρών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που κυμαίνονταν μεταξύ 8.000 DWT και 20.000 DWT. Εκείνη τη χρονιά οι δύο συνέταιροι χωρίστηκαν και ιδρύθηκε μια ξεχωριστή εταιρεία που διαχειριζόταν και κατείχε έξι πλοία.

Αυτή η νέα εταιρεία στη συνέχεια εξελίχθηκε σε μια εταιρεία που διαχειριζόταν δεκαεπτά πλοία ξηρού φορτίου μέχρι το 1981.

Από το 1992, η εταιρεία έχει αποκτήσει το όνομα «Sea Pioneer Shipping Corporation» και είναι καθιερωμένος διεθνής πάροχος υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς χύδην φορτίων. Η Sea Pioneer Shipping Corporation προσφέρει τόσο βραχυπρόθεσμη όσο και μακροπρόθεσμη απασχόληση των διαχειριζόμενων πλοίων της σε γνωστές εταιρείες όπως Bunge, Cargill, Toepfer, Coeclerici, Noble, PCL, Tradigrain, Glencore κ.λπ.

Η διοίκηση της πιστεύει ότι, τα τελευταία χρόνια, η Sea Pioneer Shipping Corporation έχει καθιερώσει μια φήμη στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για τα υψηλά πρότυπα ασφάλειας, απόδοσης και αξιοπιστίας.

Το 1995 ιδρύθηκε η Pioneer Tankers Shipping Corporation, με μοναδικό σκοπό τη διαχείριση των δεξαμενόπλοιων. Το 2000 η εταιρεία αγόρασε το πρώτο της δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού, ένα aframax, το οποίο θα παρέμενε στον στόλο της για τα επόμενα 5 χρόνια.

Τον Οκτώβριο του 2006 η εταιρεία θα προχωρούσε στην πρώτη νέα παραγγελία κατασκευής για 4×50.500 dwt πλοία μεταφοράς προϊόντων IMO 2+3 που θα ναυπηγούνταν στο ναυπηγείο GSI στην Κίνα. 3 από αυτά τα πλοία παραδόθηκαν το 2010-11 και το τέταρτο τον Ιούλιο του 2014.

Τον Ιανουάριο του 2007, η Sea Pioneer Shipping Corporation ανέλαβε την ευθύνη της διαχείρισης όλων των πλοίων που ήταν υπό τη διαχείριση της Pioneer Tankers Shipping Corporation.

Τον Ιούνιο του 2015 η εταιρεία έκανε την πρώτη της παραγγελία σε ιαπωνική ναυπηγική εταιρεία, παραγγέλνοντας δύο πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου kamsarmax 82.000 dwt στην Tsuneishi Shipbuilding Co. Japan.

Η παράδοση του πρώτου πλοίου μεταφοράς χύδην kamsarmax που κατασκευάστηκε στην Tsuneishi Shipbuilding Co. πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018.

Τον Φεβρουάριο του 2019 το δεύτερο από τα δύο πλοία μεταφοράς χύδην kamsarmax 82.000 dwt παραδόθηκε στην Tsuneishi Shipbuilding Co. Japan.

Τον Οκτώβριο του 2020 η Sea Pioneer Shipping Corporation υπέβαλε την τρίτη νέα παραγγελία ναυπήγησης αυτή τη φορά σε μια νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία, την Dae Sun Shipbuilding & Engineering Co. LTD., παραγγέλνοντας δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων/χημικών 50.000 dwt. Τα πλοία θα παραδοθούν εντός του 2022.

Η κατασκευαστική εταιρεία ΡΕΤΑΣ

Η εταιρεία ΡΕΤΑΣ Α.Ε. ιδρύθηκε το έτος 1979 και δραστηριοποιείται στο χώρο των οικοδομικών έργων σε όλη την Ελλάδα.

Αντικείμενα της εταιρείας είναι:

  • η εύρεση και αγορά οικοπέδων προς ανοικοδόμηση
  • η κατασκευή γραφειακών χώρων και κατοικιών στα ιδιόκτητα αυτά οικόπεδα
  • η πώληση γραφείων και κατοικιών

Τα έργα της από το έτος σύστασης παρουσιάζονται συνοπτικά παρακάτω με χρονολογική σειρά:

  • Αγορά οικοπέδου στην περιοχή του Ψυχικού Αττικής και ανέγερση τριώροφης ιδιοκτήτης οικοδομής κατοικιών, έτος 1986
  • Αγορά οικοπέδου στην περιοχή του Χαλανδρίου Αττικής και ανέγερση επταόροφου ιδιόκτητου κτιρίου γραφείων, έτος 1993
  • Ανέγερση πενταόροφης οικοδομής κατοικιών στην πόλη του Αγρινίου Αιτωλοακαρνανίας και εν συνεχεία πώληση των διαμερισμάτων, έτος 1997
  • Αγορά οικοπέδου στην περιοχή της Βουλιαγμένης Αττικής και ανέγερση ιδιόκτητου συγκροτήματος μεζονέτων, έτος 1999
  • Αγορά οικοπέδου στην περιοχή Βριλησσίων Αττικής και ανέγερση τριώροφης οικοδομής κατοικιών και εν συνεχεία πώληση των διαμερισμάτων, έτος 2005.

Διαβάστε επίσης:

Drewry: Οι ναύλοι μειώνονται αργά και σταθερά στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων

Δύο από τα τέσσερα VLCC του Νορβηγικού ομίλου Hunter αγόρασε η Μαρία Αγγελικούση