«Η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.» είναι μια μεγάλη αποκρατικοποίηση η οποία γίνεται στον Οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας, ο οποίος έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια ως ένα από τα κεντρικά λιμάνια, πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας προς την υπόλοιπη Ευρώπη και ιδιαίτερα προς την Ιταλία».

Αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή, για την Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.».

1

Ο κ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε ότι «κάνοντας αυτήν την σύμβαση παραχώρησης, ουσιαστικά δίνουμε μια ανάσα πνοής στη Θεσπρωτία, γιατί ο επενδυτής ο οποίος αναλαμβάνει τη διαχείριση του λιμανιού, σήμερα θα καταβάλει ένα πολύ μεγάλο ποσό στο ελληνικό κράτος, ποσό το οποίο ουδέποτε θα εισέπραττε στα χρόνια που θα ερχόντουσαν υπό την κρατική διαχείριση, προεισπράττουμε δηλαδή ποσό πολύ μεγαλύτερο από ότι αυτό θα μας δινόταν στη διάρκεια των 39 ετών για τα οποία δίνουμε την παραχώρηση».

Στη συνέχεια επεσήμανε ότι μέσω της σύμβασης παραχώρησης επιτυγχάνεται μια τεράστια παρέμβαση υπέρ των συμφερόντων του Δήμου, καθώς το παραλιακό μέτωπο 6.000 στρ. του λιμανιού της Ηγουμενίτσας παραχωρείται πλέον στο Δήμο, γεγονός το οποίο ήταν πάγια διεκδίκηση της πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες. Παράλληλα, η κατασκευή καινούργιων μαρίνων θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Όσον αφορά την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.», που περιλαμβάνεται στο εν λόγω νομοσχέδιο, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι «η αποκρατικοποίηση που έγινε ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη και αυτό αποδεικνύεται αφενός από τα οικονομικά στοιχεία και αφετέρου από την επιβατική κίνηση αλλά και την κίνηση της κρουαζιέρας η οποία έχει αναπτυχθεί το τελευταίο διάστημα».

«Ουσιαστικά», συνέχισε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «δίνουμε και στο Δήμο περισσότερους πόρους, αλλά δίνουμε και τη δυνατότητα να λύσουμε τεχνικά προβλήματα που υπήρχαν στη Σύμβαση Παραχώρησης, ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση του Master Plan και των υπόλοιπων υποχρεωτικών επενδύσεων».

Κλείνοντας την ομιλία του ο Υπουργός εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τόσο για την Ηγουμενίτσα όσο και για τη Θεσσαλονίκη υπάρχει αντίστοιχα υποστήριξη από τους τοπικούς φορείς και τις τοπικές κοινωνίες.

Διαβάστε επίσης:

Οι «καρχαρίες»-εφοπλιστές θέλουν να κατασπαράξουν τους «αδύνατους»;

Αυξήθηκαν κατά 4,4% πρώτη φορά τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια – Το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου που έφτασαν τα 10.222 

Drewry: Πτώση των ναύλων που διαμορφώθηκαν στα 1.739,59 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο