Στην απόσυρση άνω των 20 τάνκερ MR από τις συμφωνίες κοινής εκμετάλλευσης που είχε με την ναυτιλιακή Diamond S Shipping προχώρησε ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας για τη στρατηγική συνεργασία της με την Norden.

H απόσυρση των συγκεκριμένων πλοίων τα οποία ανήκαν στο παρελθόν στον στόλο της Capital Product Partners, εταιρείας συμφερόντων του κ. Μαρινάκη, θεωρείται από την αγορά αναμενόμενη μετά την απόφαση της Diamond S να μεταφέρει 28 πλοία της στο Norient Product Pool (NPP), που ανήκει στη Norden.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το tradewinds, ο Έλληνας πλοιοκτήτης πρόκειται να αποσύρει και τρία suezmaxes τα οποία εκμεταλλεύονταν εμπορικά από κοινού με την Diamond S.

Την αποκλειστική εκμετάλλευση των τάνκερ που αποχωρούν από την κοινοπραξία θα αναλάβουν από τις 22 Ιουνίου, η ιδιωτική εταιρεία του κ. Μαρινάκη Curzon Maritime στο Λονδίνο, καθώς και η Curzon Shipbrokers στην Αθήνα.

Υπενθυμίζεται ότι το Νοέμβριο 2018, η Capital Product Partners L.P. του Βαγγέλη Μαρινάκη ανακοίνωσε τη συγχώνευση του στόλου των τάνκερ της με την Diamond S Shipping του Wilbur Ross, υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ, δημιουργώντας μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες τάνκερ στον κόσμο. Η συμφωνία αποτιμήθηκε στα 1,65 δισ. δολάρια.

Στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι οι τελευταίες εξελίξεις, τόσο η συμφωνία της Diamond S με τη Norden όσο και η απόσυρση των πλοίων της Capital Product, υποδηλώνουν μία “χαλάρωση” της αρχικής συνεργασίας, καθώς πάνω από 50 πλοία δεν ελέγχονται πλέον εμπορικά από την Diamond S.

Τα πρώην πλοία της CPP παραμένουν στην ιδιοκτησία της Diamond S, στην οποία ο κ. Μαρινάκης διατηρεί ποσοστό σχεδόν 7%, ενώ ελέγχει δύο από τις επτά θέσεις του ΔΣ της εταιρείας.

Η Diamond S Shipping  διαθέτει στόλο με 66 πλοία, εκ των οποίων 15 Suezmax, ένα Aframax και 50 τάνκερ MR.