Ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης εισέρχεται στην τελική ευθεία για την υπογραφή της παραγγελίας του πρώτου, παγκοσμίως, μεγάλου τάνκερ VLCC που θα κινείται με καύσιμο LNG.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή του Capital Maritime & Trading αναμένεται να κλείσει τη συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο  Hyundai Heavy Industries σύντομα, αφού εκπρόσωποι των δύο πλευρών αναμένεται να συναντηθούν τις επόμενες ημέρες για να οριστικοποιήσουν την παραγγελία.

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας θα αποτελέσει ένα ακόμη ορόσημο της ηγετικής θέσης των Ελλήνων εφοπλιστών στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή, με έμφαση στο κλάδο των δεξαμενόπλοιων.

Πηγές αναφέρουν ότι το συμβόλαιο για την παραγγελία θα περιλαμβάνει αρκετές option, αφού σύμφωνα με προηγούμενο δημοσίευμα του mononews.gr, η επιστολή προθέσεων (Letter of Intent) που έχουν ήδη υπογράψει η ναυτιλιακή με το ναυπηγείο, προβλέπει την κατασκευή 10 δεξαμενόπλοιων VLCC διπλού καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης option για τέσσερα επιπλέον πλοία.

Ορισμένοι αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι ο γνωστός εφοπλιστής θα κινηθεί συντηρητικά στην αρχή, καθώς πρόκειται για ένα νέο είδος δεξαμενόπλοιου που θα “δοκιμάσει” τις δυνάμεις του στην αγορά και δεν υπάρχει, προς το παρόν, συμφωνία ναύλωσης του. Έτσι, η πρώτη παραγγελία θα αφορά την κατασκευή ενός τάνκερ χωρητικότητας 300,000 dwt, το οποίο θα παραλάβει η Capital Maritime το 2021.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η συμφωνία θα προβλέπει την κατασκευή περισσότερων πλοίων.

Πάντως, η ναυτιλιακή δεν έχει επιβεβαιώσει το γεγονός, αναφέρει το tradewinds.

Σημειώνεται ότι κατά τους τελευταίους μήνες υπάρχουν έντονες διεργασίες στη ναυτιλιακή αγορά σχετικά με την κατασκευή μεγάλων δεξαμενόπλοιων, τύπου VLCC, τα οποία θα κινούνται με LNG.

Τα τάνκερ εκτιμάται ότι θα έχουν κόστος κατασκευής περίπου 110 εκατ. δολάρια έκαστο και αν η Capital προχωρήσει σύμφωνα με την επιστολή προθέσεων, τα κεφάλαια που θα διαθέσει για την κατασκευή 14 τέτοιου τύπου πλοίων θα ξεπεράσουν το 1,5 δισ. δολάρια.

Ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι η Capital Maritime βρίσκεται σε συζητήσεις με τον ενεργειακό κολοσσό Shell και άλλους πιθανούς ναυλωτές προκειμένου να κλείσει συμφωνίες ναύλωσης, ωστόσο εκτιμούν ότι ορισμένα από τα νέα πλοία θα είναι διαθέσιμα στη spot αγορά.