ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία προχώρησε αρχικά στην παραγγελία τριών πλοίων χωρητικότητας 1,800 teu έκαστο, στο ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering. Η συγκεκριμένη συμφωνία περιλαμβάνει options για τρία επιπλέον πλοία. Το κόστος τους εκτιμάται στα 31,1 εκατ. δολάρια έκαστο.
Η παράδοση των τριών πρώτων πλοίων αναμένεται κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Πρόκειται για την τρίτη σύμβαση που υπογράφει η Capital Maritime στον κλάδο των containerships από το τέλος του 2020.
Η αρχή έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν συμφώνησε με το ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries για την κατασκευή έξι πλοίων χωρητικότητας 13,200 teu, στην τιμή των 100 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους υπέγραψε συμφωνία με το Samsung Heavy Industries για την κατασκευή τεσσάρων containerships χωρητικότητας 13,100 teu, έναντι 103,5 εκατ. δολαρίων το καθένα.
Ωστόσο, λίγους μήνες μετά, η ναυτιλιακή προχώρησε στην πώλησης τους, εξασφαλίζοντας κέρδη σχεδόν 32 εκατ. δολαρίων. Συγκεκριμένα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ταϊβανέζικη Wan Hai Lines εξαγόρασε τα τέσσερα υπό κατασκευή neo-panamax, έναντι 445,6 εκατ. δολαρίων.
Αρκετές κινήσεις έχει πραγματοποιήσει φέτος η ναυτιλιακή του Βαγγέλη Μαρινάκη και στην αγορά μεταχειρισμένων containerships.
Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο η εταιρεία εξαγόρασε έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 3,750 teu το καθένα από την Rickmers Reederei, ενώ αντίστοιχα πούλησε τρία containerships μεταφορικής ικανότητας 5,100 teu στην Capital Product Partners, την άλλη ναυτιλιακή του κ. Μαρινάκη, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Κινήσεις στα LNG και στα τάνκερ
Παράλληλα, ο ισχυρός εφοπλιστής ισχυροποιεί τη θέση του και στην αγορά των LNG, με επτά νέα LNG carriers. Ήδη έχει παραλάβει τα δύο εξ αυτών και αναμένει την παράδοση των υπόλοιπων πέντε μέσα στη χρονιά.
Στο μεταξύ, στις αρχές Ιουνίου η Capital Maritime, συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (MR), χωρητικότητας 50,000 dwt ενώ στη συμφωνία υπάρχει option για ακόμα δύο.
Και τα έξι πλοία, των οποίων το κόστος κατασκευής θα φτάσει 216 εκατ. δολάρια, θα έχουν την δυνατότητα να κινηθούν με χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, το καύσιμο που θεωρείται σήμερα η ενδιάμεση λύση για μειωμένες εκπομπές ρύπων από τη ναυτιλία, μέχρι η τεχνολογία να καταφέρει να βρει τρόπους, ώστε η ενέργεια που θα χρησιμοποιούν τα πλοία για την πρόωσή τους να έχουν μηδενικούς ρύπους.
Διαβάστε επίσης:
Βαγγέλης Μαρινάκης: Στα 9 LNG carriers το ναυπηγικό πρόγραμμα της Capital Gas
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νικόλας Πατέρας: Δωρεά 10 νέων περιπολικών στην ΕΛ.ΑΣ
- Nestle: Ανήγγειλε αύξηση τιμών στον καφέ και σμίκρυνση των συσκευασιών της
- Συνάντηση Σι-Μακρόν: Η Κίνα θέλει να εμβαθύνει τις σχέσεις της με τη Γαλλία
- Βραζιλία: Συλλήψεις 5 ατόμων για την συνωμοσία του 2022 με στόχο την δολοφονία του Προέδρου Λούλα