Στα κινεζικά ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry Co, δύο κορυφαίοι εφοπλιστές, ο Έλληνας Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Νορβηγός, Τζον Φρέντρικσεν, ανέθεσαν τη ναυπήγηση συνολικά δεκατεσσάρων δεξαμενοπλοίων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, της TradeWinds, αλλά και της Lloyd’s, η εταιρεία Seatankers, του Τζον Φρέντρικσεν υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση έως και οκτώ πλοία, ενώ η Capital Maritime & Trading, του Βαγγέλη Μαρινάκη κατασκευάζει έως και έξι δεξαμενόπλοια LNG διπλού καυσίμου

1

Οι δύο μεγάλοι πλοιοκτήτες, όπως επιβεβαιώθηκε, έχουν κάνει παραγγελίες για νεότευκτα VLCC στο ίδιο κινεζικό ναυπηγείο για 14 VLCC , συνολικής αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η εταιρεία Seatankers του Fredriksen έχει τριπλασιάσει την αρχική παραγγελία της για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 300.000 dwt.

Επίσης, η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει συμφωνήσει για κατασκευή έως και έξι νεότευκτων διπλού καυσίμου LNG. Η συμφωνία του είναι για τέσσερα δεξαμενόπλοια, συν την επιλογή για δύο επιπλέον πλοία.

Επισημαίνεται ότι τα έσοδα από τα 14 πλοία ισοδυναμούν με το 30% των ηλεγμένων λειτουργικών εσόδων του κινέζικου ναυπηγικού ομίλου για το 2022.

Η Seatankers λέγεται ότι θα πληρώσει περίπου 120 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο, ενώ η εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα πληρώσει περίπου 140 εκατομμύρια δολάρια για το το καθένα από τα πλοία  VLCC διπλού καυσίμου LNG, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες MEGI υψηλής πίεσης.

Τα εν λόγω πλοία θα μεταφέρουν υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα (LCO2) και θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο την αμμωνία και το LNG διαθέτουν δηλαδή τεχνολογία διπλού καυσίμου (dual fuel, DF).

Διαβάστε επίσης

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 251 πλοία και πούλησαν 266 στο 12μηνο

Star Bulk (Πέτρος Παππάς): Πούλησε πλοίο με 20 εκατ. δολάρια

ΟΛΠ: To νέο Car Terminal με 5.300 επιπλέον θέσεις Ι.Χ. καθιστά το λιμάνι του Πειραιά κόμβο