ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τρία containers θα ενισχύσει το στόλο της η Capital Product Partners , συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη. Παράλληλα η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία για μερική αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανείου.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση της η CPP επισημαίνει ότι θα εξαγοράσει τα αδελφά πλοία M/V Athos, M/V Aristomenis και M/V Athenian, χωρητικότητας 10,000 TEU και κατασκευής 2011 στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, από την Capital Maritime & Trading Corp. -συμφερόντων του ίδιου εφοπλιστή- έναντι 162,6 εκατ. δολαρίων.
Τα πλοία βρίσκονται σε μακροχρόνια ναύλωση από την Hapag-Lloyd, η οποία θα λήξει τον Απρίλιο 2024. Τα ακαθάριστα ημερήσια ναύλα για κάθε πλοίο ανέρχονται σε 27.000 δολάρια ημερησίως και θα αυξηθούν σε 28.000 δολάρια, για το πλοίο Aristomenis από τον Οκτώβριο 2020 και για τα άλλα δύο από τον Ιούλιο 2021.
Η αποπληρωμή των τριών containers θα γίνει με μετρητά ύψους 47,1 εκατ. δολαρίων και με δύο χρηματοοικονομικές συμφωνίες που έχει συνάψει η ναυτιλιακή. Συγκεκριμένα, τα πλοία Aristomenis και Athos θα χρηματοδοτηθούν μέσω συμφωνίας sale and lease back μεταξύ της Capital Product Partners και της CMB Financial Leasing Co., ύψους 38,5 εκατ. δολαρίων για κάθε πλοίο. H συμφωνία θα έχει διάρκεια πέντε χρόνια και περιλαμβάνει την option εξαγοράς των πλοίων κατά τη λήξη σε προκαθορισμένη τιμή 22,5 εκατ. δολαρίων.
Η απόκτηση του Athenian θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανείου από την Hamburg Commercial Bank A.G. ύψους επίσης 38,5 εκατ. δολαρίων.
Μετά τη συναλλαγή ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της CPP θα διαμορφωθεί στα 7,7 έτη και η μέση υπόλοιπη διάρκεια ναύλωσης στα 4,6 έτη.
Παράλληλα, η Capital Product έκλεισε συμφωνία με την ICBC Financial Leasing Co. για την πώληση και επαναμίσθωση τριών πλοίων (CMA CGM Amazon, CMA CGM Uruguay και CMA CGM Magdalena) του στόλου της, έναντι 155,4 εκατ. δολαρίων, με διάρκεια επτά χρόνια. Με το ποσό αυτό θα αποπληρώσει μέρος του προηγούμενου δανείου που είχε λάβει το 2017.
Με την κίνηση αυτή η ναυτιλιακή αναμένεται να εξασφαλίσει επιπλέον ρευστότητα 20,5 εκατ. δολαρίων.
Ο Τζέρι Καλογηράτος, CEO της εταιρείας σχολίασε: “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε δύο σημαντικές συναλλαγές. Η απόκτηση των τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 10.000 TEU αυξάνει σημαντικά τη διανεμητέα ταμειακή ροή ανά μονάδα, διατηρώντας ταυτόχρονα την ορατότητα των ταμειακών ροών, καθώς έχουμε εξασφαλίσει ναύλα μέχρι το 2024. Ταυτόχρονα, αυξάνουμε το μέγεθος του στόλου μας κατά περίπου 30%, ισχυροποιώντας περαιτέρω τη θέση μας στην ελκυστική κατηγορία των containers Neo-Panamax και διαφοροποιώντας την πελατειακή μας βάση με την προσθήκη της Hapag Lloyd”.
Αναφερόμενος στη μερική αναχρηματοδότηση της πιστωτικής διευκόλυνσης του 2017, ο κ. Καλογηράτος τόνισε ότι “αναμένεται να μειώσει το συνολικό χρονοδιάγραμμα απόσβεσης του χρέους της εταιρείας κατά 4,3 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, καθώς και το μέσο σταθμισμένο περιθώριο επιτοκίου, ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργήσει πρόσθετη ρευστότητα που μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας