ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η συμφωνία, που υπεγράφη το καλοκαίρι, αφορά σε έξι τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (MR), χωρητικότητας 50,000 dwt έκαστο, το κόστος των οποίων θα κυμανθεί στα 228 εκατ. δολάρια.
Με την παραλαβή των νέων δεξαμενόπλοιων, που τοποθετείται χρονικά στο 2023, ο αριθμός των MR τάνκερ της Capital Maritime θα ανέλθει σε 11. Η εταιρεία διαθέτει τέσσερα ίδιας χωρητικότητας πλοία, που κατασκευάστηκαν το 2016 και το 2017.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, τα ονόματα των νέων πλοίων θα είναι Akrisios, Agisilaos, Anikitos, Atrotos, Avax και Alkiviadis.
Η παραγγελία εντάσσεται στο πρόγραμμα της Capital για ανανέωση του στόλου της με νέα οικολογικού τύπου πλοία, που συμμορφώνονται με τους υφιστάμενους και τους μελλοντικούς κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Τα δεξαμενόπλοια θα έχουν την δυνατότητα να κινηθούν και με χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), το καύσιμο που θεωρείται σήμερα η ενδιάμεση λύση για μειωμένες εκπομπές ρύπων από τη ναυτιλία.
Παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα τοποθέτησης συστημάτων Alternative Maritime Power, τα οποία θα επιτρέπουν στα πλοία όταν βρίσκονται σε λιμενικές εγκαταστάσεις να τροφοδοτούνται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική), και να μην χρησιμοποιούν τους κινητήρες τους, γεγονός που θα μειώσει περαιτέρω την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Παραγγελία LNG
Πρόσφατα ο όμιλος Capital προχώρησε σε μία ακόμη συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries για την ενίσχυση του στόλου LNG της Capital Gas, της εταιρείας που ίδρυσε ο κ. Μαρινάκης το 2018 για να εισέλθει στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού.
Η ναυτιλιακή επέκτεινε το ναυπηγικό της πρόγραμμα με την παραγγελία τριών ακόμη LNG carriers, τα οποία θα παραλάβει στα μέσα του 2024, αυξάνοντας τον αριθμό των πλοίων της στα 12.