ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αύξηση των κερδών οφείλεται σε ένα ποσοστό στην πώληση του containership ‘CMA CGM Magdalena‘ έναντι 25,4 εκατ. δολαρίων τον περασμένο Μάιο.
Τα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα 39,8 εκατ. δολάρια από 36,6 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση των εσόδων είναι αποτέλεσμα της προσθήκης στο στόλο της Capital τριών containerships χωρητικότητας 5.100 teu το καθένα, τον προηγούμενο Φεβρουάριο, και τη μείωση της καθαρής απόσβεσης των χρονοναυλώσεων που αποκτήθηκαν μαζί με ορισμένα πλοία μας.
Τα συνολικά έξοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 25,6 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 2,9 εκατ. δολάρια σε σχέση με πέρσι, ενώ τα έξοδα διαχείρισης του στόλου έφτασαν τα 11,7 εκατ. δολάρια από 9 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν, λόγο της αύξησης του μεγέθους του στόλου της εταιρείας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τζέρι Καλογηράτος, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «Η βελτιωμένη οικονομική απόδοση της εταιρείας αντανακλά εν μέρει τη θετική δυναμική της αγοράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά το σημαντικότερο από όλα είναι η αύξηση του αριθμού πλοίου του στόλου».
Στο προηγούμενο διάστημα η Capital εκμεταλλεύτηκε την εξαιρετική αγορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να πουλήσει δύο από τα πλοία του στόλου, σε τιμές σημαντικά υψηλότερες από την τιμή που είχαν αγοραστεί πριν από πέντε και έξι χρόνια. «Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να υλοποιήσουμε τους στόχους μας σε ακόμα μεγαλύτερη κλίμακα», σημειώνει ο κ. Καλογηράτος και προσθέτει: «Να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τον στόλο μας με σύγχρονα πλοία να συνεχίσουμε να επιστρέφουμε κεφάλαια στους μεριδιούχους μας και τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό να θέσουμε τη βάση για ένα πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου που θα συμβάλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας».
Η αγορά
Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 καταγράφηκε περαιτέρω αύξηση των ναύλων ναύλωσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η τάση συνεχίζεται και μετά το β΄ τρίμηνο του έτους. Η προσφορά πλοίων εξακολουθεί να είναι πολύ περιορισμένη – ειδικά για το μέγεθος panamax και τα μεγαλύτερα σκάφη – δημιουργώντας έτσι ανοδική πίεση στα ναύλα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρονται μεγαλύτερης διάρκειες ναύλωσεις από τους ναυλωτές προκειμένου να δοθούν κίνητρα στους ιδιοκτήτες να υπογράψουν.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ειδικά στον Ειρηνικό Ωκεανό, όπου οι όγκοι αυξήθηκαν κατά περίπου 45% κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Η πανδημία COVID-19 συνεχίζει να προκαλεί αυξημένη ζήτηση για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας συνεχίζει να περιορίζει περαιτέρω την προσφορά ελεύθερων πλοίων στην αγορά.
Ως αποτέλεσμα, οι αναλυτές αναμένουν ότι η ζήτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά 6,6% το 2021. Ταυτόχρονα, όμως η εκτόξευση των ναύλων στα containerships είχε ως αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να διπλασιαστεί περίπου σε λιγότερο από 12 μήνες, και να ανέρχεται περίπου στο 20% του τρέχοντος χωρητικότητα έως τα μέσα Ιουλίου 2021.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!