ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου πουλήσαμε περαιτέρω περιουσιακά στοιχεία σε μια ανερχόμενη αγορά και θα συνεχίσουμε να διαφοροποιούμε τον στόλο με την έγκαιρη προσθήκη πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους.
Επικεντρωθήκαμε επίσης σε μεγάλο βαθμό στη μείωση του χρέους, αποπληρώνοντας 105 εκατομμύρια δολάρια μόνο κατά τη διάρκεια του τριμήνου, μειώνοντας έτσι σημαντικά τα έξοδα επιτοκίων μας.
Ταυτόχρονα το Διοικητικό Συμβούλιο μας εξουσιοδότησε να επαναγοράσουμε μετοχές, κάτι που ξεκινήσαμε να κάνουμε το προηγούμενο τρίμηνο. Μέχρι τώρα έχουμε επαναγοράσει πάνω από 1 εκατομμύριο κοινές μετοχές και θα συνεχίσουμε. Είμαστε σε τέτοια θέση όπου μπορούμε να επαναγοράσουμε μετοχές και να διατηρήσουμε ισχυρή ρευστότητα ταυτόχρονα.
Παρά τις όποιες εποχιακές διακυμάνσεις, η αγορά παραμένει σχετικά σταθερή και αναμένουμε ανάκαμψη τους χειμερινούς μήνες που πλησιάζουν. Παραμένουμε θετικοί για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της ναυτιλιακής αγοράς LPG”.
Με αυτά τα λόγια, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας, Χάρης Βαφειάς σχολίασε τα οικονομικά αποτελέσματα, τα οποία εμφανίζουν σημαντική κερδοφορία.
Αναλυτικότερα:
Η εταιρεία είχε καθαρό εισόδημα ρεκόρ όλων των εποχών 27,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο του 2023 που αντιστοιχεί σε EPS 0,71 δολαρίων. Η ισχυρή κερδοφορία συνεχίστηκε για το δεύτερο τρίμηνο με καθαρό εισόδημα 10,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο του 2023 που αντιστοιχεί σε EPS 0,27 δολαρίων.
Περίπου το 80% των ημερών στόλου είναι εξασφαλισμένα σε ναυλώσεις περιόδου για το υπόλοιπο του 2023, με τις συνολικές ημέρες απασχόλησης του στόλου για όλες τις επόμενες περιόδους να αποφέρουν περίπου 90 εκατομμύρια δολάρια.
Ολοκληρώθηκε η προαναγγελθείσα πώληση των Eco Czar, Eco Nemesis, Eco Texiana και Eco Enigma. Και τα τέσσερα πλοία πωλήθηκαν με κέρδος, δύο παραδόθηκαν κατά το 2ο τρίμηνο 23′ και δύο κατά το τρίτο τρίμηνο 23′.
Η εταιρεία συνήψε επίσης συμφωνία για την πώληση δύο ακόμη πλοίων, των Eco Dream και Eco Green με μελλοντική παράδοση τον Ιανουάριο του 2024.
Ξεκίνησε ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών έως και 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Μέχρι στο εξάμηνο είχαν επαναγοραστεί 1,1 εκατομμύρια μετοχές.
Μειώθηκε μαζικά το χρέος κατά 104,9 εκατομμύρια δολάρια από 245,4 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Μαρτίου 2023, χωρίς αναβαλλόμενες χρηματοοικονομικές χρεώσεις, σε 140,5 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 36,7 εκατομμύρια δολάρια για το 2ο τρίμηνο του 23ου, παρά το γεγονός ότι μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων του στόλου από 34 πλοία στο τέλος του 2ου τριμήνου 22′ σε 29 πλοία στο τέλος του 2ου τριμήνου 23′.
Αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου 2023:
Τα έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθαν σε 36,7 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με έσοδα 39,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022, ενώ ο στόλος κατά τις αντίστοιχες περιόδους μειώθηκε από 34 πλοία στο τέλος του δεύτερου τριμήνου 2022 σε 29 πλοία στο τέλος του δεύτερου τριμήνου 2023 με τα πλοία να παραμένουν στον στόλο να σημειώνουν αύξηση των εσόδων λόγω των καλύτερων συνθηκών της αγοράς.
Τα έξοδα ταξιδιού και τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ήταν 3,5 εκατομμύρια δολάρια και 13,4 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με 4,6 εκατομμύρια δολάρια και 13,3 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.
Τα έξοδα ταξιδιού ήταν αποτέλεσμα των χαμηλότερων λιμενικών εξόδων και των τιμών των καυσίμων.
Οι αποσβέσεις για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 και 2022 ήταν 6,0 εκατομμύρια δολάρια και 7,0 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, καθώς ο αριθμός των πλοίων μας μειώθηκε.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, η εταιρεία ανέφερε καθαρά έσοδα 10,5 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με καθαρά έσοδα 12,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.
Ο σταθμισμένος μέσος αριθμός μετοχών σε κυκλοφορία για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 και 2022 ήταν 38,1 εκατομμύρια και 37,9 εκατομμύρια, αντίστοιχα.
Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα ήταν 10,7 εκατομμύρια δολάρια που αντιστοιχεί σε Προσαρμοσμένο EPS 0,28 δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα 11,3 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιστοιχεί σε Προσαρμοσμένο EPS 0,30 δολάρια για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Κατά μέσο όρο η εταιρεία κατείχε 30,5 πλοία κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με 34,6 πλοία για την ίδια περίοδο του 2022.
Τα έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθαν σε 74,7 εκατομμύρια δολάρια, μείωση κατά 0,4 εκατομμύρια δολάρια ή 0,5%, σε σύγκριση με έσοδα 75,1 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022, κυρίως λόγω της μείωσης του μεγέθους του στόλου .
Τα έξοδα ταξιδιού και τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ήταν 7,5 εκατομμύρια δολάρια και 27,9 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με 8,9 εκατομμύρια δολάρια και 26,2 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.
Η μείωση των εξόδων ταξιδιού ήταν 1,4 εκατομμύρια δολάρια κυρίως λόγω της μείωσης των spot ημερών και των χαμηλότερων τιμών που επικρατούν στο bunker.
Η αύξηση 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων στα λειτουργικά έξοδα των πλοίων παρά τη μείωση του μεγέθους του στόλου ήταν κυρίως αποτέλεσμα υπερβάσεων κόστους σε ορισμένες κατηγορίες κόστους όπως ανταλλακτικά και πλήρωμα και ήταν πιο έντονη κατά το 1ο τρίμηνο 23′ και λιγότερο κατά το δεύτερο τρίμηνο 23′.
Το κέρδος από την πώληση πλοίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ήταν 2,9 εκατομμύρια δολάρια, το οποίο οφείλεται κυρίως στην πώληση δύο από τα πλοία της εταιρείας.
Τα κέρδη από μετοχές σε κοινοπραξίες για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 και 2022 ήταν κέρδη 10,5 εκατομμυρίων δολαρίων και 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα. Η αύξηση 6,9 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους οφείλεται κυρίως στο κέρδος από την πώληση ενός από τα Medium Gas carriers που ανήκουν σε μία από τις κοινοπραξίες μας.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η εταιρεία ανέφερε καθαρό εισόδημα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ύψους 27,3 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με καθαρό εισόδημα 19,8 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.
Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα ήταν 28,0 εκατομμύρια δολάρια ή 0,73 δολάρια ανά μετοχή, για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα 20,0 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,53 δολάρια ανά μετοχή, για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα EBITDA για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθαν σε 43,1 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά μέσο όρο 31,4 πλοία κατείχε η εταιρεία κατά το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με 35,5 πλοία για την ίδια περίοδο του 2022.
Στις 30 Ιουνίου 2023, τα μετρητά και τα ισοδύναμα μετρητών (συμπεριλαμβανομένων των περιορισμένων μετρητών) ανήλθαν σε 55,2 εκατομμύρια δολάρια και το συνολικό χρέος ανήλθε σε 140,5 εκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε επίσης:
Handelsblatt: Ο πληθωρισμός στην Τουρκία μειώνει τον τουρισμό
Μητσοτάκης: Τηλεφωνική επικοινωνία με Χριστοδουλίδη για την επίθεση Τουρκοκυπρίων κατά μελών του ΟΗΕ
Παραλίες Ανατολικής Αττικής: Παρανομούσαν 8 στις 10 επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν για ξαπλώστρες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!