ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Χρηματοδότηση μέσω της πρακτικής του sale and leaseback (πώληση και επαναμίσθωση) εξασφάλισε για πρώτη φορά η ναυτιλιακή Golden Energy Management, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία προχώρησε στην πώληση των χωρητικότητας 46,600 dwt αδελφών πλοίων Energy Progress και Energy Puma (κατασκευής 2008) σε Κινέζους αγοραστές, έναντι 17 εκατ. δολάρια έκαστο. Τα πλοία είχαν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Sungdong Shipbuilding & Marine της Νοτίου Κορέας.
Σημειώνεται ότι αρκετές ναυτιλιακές στρέφονται στη λύση του sale & leaseback για την εξασφάλιση χρηματοδότησης, με πρόσφατο παράδειγμα αυτό της πλοιοκτήτριας Αγγελικής Φράγκου και την εταιρείας της, η οποία τον Αύγουστο έκλεισε συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and leaseback) για 10 δεξαμενόπλοια του στόλου της.
Στο μεταξύ, η Golden Energy, σύμφωνα με πληροφορίες έχει αρχίσει από το καλοκαίρι να εξετάζει το ενδεχόμενο ανανέωσης του στόλου της. Σύμφωνα με το tradewinds στο τέλος Αυγούστου πούλησε το χωρητικότητας 51,300-dwt πλοίο της Energy Protector (κατασκευής 2004) στην MT Maritime έναντι 11 εκατ. δολαρίων. Το τάνκερ έχει μετονομαστεί σε MTM Hudson.
Παράλληλα η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας STX Offshore & Shipbuilding, για την παραγγελία μέχρι και τεσσάρων τάνκερ τύπου MR. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι αρχικά προβλέπεται η κατασκευή δύο πλοίων αρχικά, με option για δύο επιπλέον.
Η τιμή αλλά και η ημερομηνία παράδοσης των χωρητικότητας 50,000 dwt τάνκερ μεταφοράς προϊόντων, δεν έχουν γίνει γνωστά, ωστόσο ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι στο ναυπηγείο STX οι τιμές για πλοία αυτού του τύπου κυμαίνονται στα 37 εκατ. δολάρια. Η συγκεκριμένη τιμή περιλαμβάνει την τοποθέτηση scrubbers και τη συμμόρφωση των πλοίων με τα πρότυπα εκπομπών ΙΜΟ Tier III.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εισαγγελική παρέμβαση στη Θεσσαλονίκη: Ανάγκασαν μαθητή να πιει «ποτό» με ακαθαρσίες
- Στέφανος Κασσελάκης: Στις αρχές της νέας χρονιάς η Κ.Ο. του Κινήματος Δημοκρατίας
- Μισθοί και ανεργία – Τα δυο μεγάλα στοιχήματα του προϋπολογισμού
- Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 φέρνει η εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών για περιβαλλοντικούς ρύπους