Την πρώτη της συμφωνία ναύλωσης στην αγορά LNG έκλεισε, σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή Capital Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Β. Μαρινάκη.

Πηγές αναφέρουν ότι ο ενεργειακός κολοσσός BP ναύλωσε για χρονική περίοδο τουλάχιστον τριών ετών, ένα εκ των έξι, υπό κατασκευή, τάνκερ της νεοσύστατης εταιρείας, θέτοντας μάλιστα νέο σημείο αναφοράς στα ημερήσια ναύλα.

Ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι η συμφωνία προβλέπει ημερήσια ναύλα στα 80.000 δολάρια, για το πλοίο που κατασκευάζεται στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας και θα παραδοθεί στην Capital Gas το 2020.

Παράλληλα, η BP θα έχει τρεις φορές το δικαίωμα επέκτασης της περιόδου ναύλωσης για δύο επιπλέον χρόνια και μία ακόμη option για άλλα τρία χρόνια, δηλαδή συνολικά εννέα επιπλέον έτη.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία του κ. Μαρινάκη πιθανόν να κλείσει συμφωνία ναύλωσης με τη BP και για ένα ακόμη πλοίο της.

O ισχυρός εφοπλιστής εισήλθε στην αγορά του LNG τον Ιούλιο 2018, όταν η εταιρεία του Capital Gas έκλεισε συμφωνία με την Hyundai Heavy Industries (HHI) για την κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων πλοίων, αξίας 744 εκατ. δολ.

Από τις αρχές του 2019, έχει προχωρήσει στην παραγγελία δύο ακόμη πλοίων LNG, ασκώντας τις αντίστοιχες option που περιλάμβανε η αρχική συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο. Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα πρόωσης XDF για την έγχυση του αερίου και σύστημα συγκράτησης φορτίου Mark III Flex.

Σχολιάζοντας τη συμφωνία της BP με την Capital Gas, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι το ποσό της ναύλωσης, των 80.000 δολαρίων ημερησίως, αποτελεί ένδειξη για τις τιμές στις μεσοπρόθεσμες ναυλώσεις.

Οι τιμές στη spot αγορά LNG έχουν σταθεροποιηθεί μετά από την πτώση που κατέγραψαν στο πρώτο τρίμηνο και την μερική ανάκαμψη που σημείωσαν τον περασμένο μήνα.

Η τάση, σύμφωνα με τους αναλυτές, παραμένει ανοδική. Οι αναλυτές της Fearnleys επισημαίνουν ότι για ετήσια ναύλωση πλοίου LNG, η τιμή κυμαίνεται στα 88.000 δολάρια ημερησίως.

 

To tanker Militadis Junior της Capital Ship Management Corp (χωρητικότητας 320.926-dwt και κατασκευής 2014)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Έλληνες εφοπλιστές υπογράφουν σε εκστρατεία κατά της κλιματικής αλλαγής. Όλα τα ονόματα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Αγορές πλοίων ξηρού φορτίου αξίας 351 εκατ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές. Οι πρωταγωνιστές

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Οι ελληνικές ναυτιλιακές που επενδύουν σε τάνκερ MR