ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπαράζ παραγγελιών στην αγορά των containerships έχουν πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές.
Ακόμη και σήμερα που οι ναύλοι των συγκεκριμένων πλοίων καταγράφουν σημαντική πτώση, μετά την εκτόξευση και την παραμονή τους σε επίπεδα ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στην αγορά των νεότευκτων υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για containerships διεθνώς, αναφέρει ο Γιάννης Παργανάς, επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal.
To παγκόσμιο εμπόριο “κουτιών” μειώθηκε κατά 4,2% τον Αύγουστο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με την πτώση να οδηγείται από την μείωση των εισαγωγών από την Ασία κατά 3,9%, προορισμό που αποτελεί το 30% του συνολικού εμπορίου αλλά και την μείωση κατά 7,7% από την Ασία στην Βόρεια Αμερική, επισημαίνει.
Ωστόσο, η όρεξη για νέα containerships είναι αυξημένη κατά το 2022. Συγκεκριμένα, έxουν γίνει παραγγελίες 314 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούν σε περίπου 2,13 εκατ. teu.
Ισχυρή είναι η παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι έχουν συνάψει αρκετές συμφωνία από τις αρχές του έτους για την ενίσχυση των στόλων τους.
Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Capital Maritime του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη έχει κλείσει από τις αρχές του έτους συμφωνίες για την κατασκευή νέων containerships συνολικής αξίας σχεδόν 600 εκατ. δολαρίων. Μεταξύ άλλων έχει κλείσει συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 2,800 teu, στην τιμή των 45,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Έξι πλοία χωρητικότητας 7.000 – 8.000 teu έχει παραγγείλει η ναυτιλιακή Danaos Corporation συμφερόντων του εφοπλιστή δρ. Γιάννη Κούστα, τα οποία θα παραλάβει μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2024. Σύμφωνα με την VesselsValue πρόκειται για επένδυση ύψους 559 εκατ. δολαρίων.
Στην ανανέωση του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της προχωρά φέτος η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου.
Μεταξύ άλλων, τον Μάιο προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή τεσσάρων containerships μεταφορικής ικανότητας 2.800 teu έκαστο. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 47 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, έχει κλείσει από τις αρχές του έτους τρεις συμφωνίες για την κατασκευή συνολικά επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το ύψους της επένδυσης του σύμφωνα με τη VesselsValue ανέρχεται σε 273 εκατ. δολάρια.
Η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, εξαγόρασε δύο υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου, χωρητικότητας 7.700 TEU, στη συνολική τιμή 241,2 εκατ. δολαρίων.
H Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα έκλεισε τον περασμένο μήνα συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Wuchang SB Group για την κατασκευή δύο containerships χωρητικότητας 1,180 teu και με option για την κατασκευή δύο ακόμη ίδιων πλοίων. Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 23,8 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοση τους στην εταιρεία προγραμματίστηκε για το 2024.
Είχε προηγηθεί στις αρχές του 2022 η συμφωνία της ναυτιλιακής με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Dae Sun Shipbuilding & Engineering για την κατασκευή δύο νέων feeder containerships χωρητικότητας 1,000-teu, κόστους 22 εκατ. δολαρίων έκαστο, ενώ ακολούθησε, στο μέσον του καλοκαιριού, νέα συμφωνία με το ναυπηγείο Yangzijiang της Κίνας για την κατασκευή δύο ακόμη feeder containerships, μεταφορικής ικανότητας 1,800 teu, έναντι 32 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο, με παράδοση το 2024.
Διαβάστε ακόμη:
Φρενίτιδα αγορών τάνκερ ice-class με φόντο τις ρωσικές κυρώσεις – Εκτόξευση των τιμών
Η MSC (Τζ. Απόντε) παρήγγειλε δώδεκα πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών