Πλώρη για την περαιτέρω ανάπτυξη του στον δυναμικό κλάδο των VLCC έχει βάλει ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε συνεργασία με μία ομάδα ισχυρών επενδυτών έχουν εκπονήσει σχέδιο για την απόκτηση οκτώ νεότευκτων supertankers.

Συγκεκριμένα, με όχημα την εταιρία CVL Corp, συμφερόντων του κ. Μαρινάκη, έχουν ήδη συγκεντρωθεί κεφάλαια περίπου 50 εκατ. δολ. από επενδυτές προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου, ενώ υπάρχει και αντίστοιχη συμφωνία με τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries.

Ο Έλληνας εφοπλιστής πριν από λίγο καιρό εξέτασε το ενδεχόμενο εισαγωγής της CVL Corp στην αγορά Merkur του Χρηματιστηρίου του Όσλο, ωστόσο, η συγκεκριμένη σκέψη δεν υλοποιήθηκε.

Τελικά, όπως αναφέρουν πηγές, προτίμησε με τη συνεργασία και τη στήριξη επιλεγμένων μετόχων, να παραμείνει η CVL Corp μία ιδιωτική εταιρία που θα αναπτυχθεί μέσω ιδίων κεφαλαίων.

Ο κ. Μαρινάκης και οι υπόλοιποι επενδυτές αποφάσισαν να ξεκινήσουν το project με την κατασκευή τεσσάρων τάνκερ VLCC και διατηρούν option για να διπλασιάσουν την παραγγελία τους, σε δεύτερο χρόνο.

Τα πρώτα πλοία της CLV Corp, όπως αναφέρει το tradewinds, θα κοστίσουν 82 εκατ. δολ. έκαστο και αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρία το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Για τα επόμενα δύο πλοία το κόστος θα ανέλθει στα 87,3 εκατ. δολ. και για τα δύο τελευταία στα 89,2 εκατ. δολ. με πιθανή ημερομηνία παράδοσης, το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Πηγές αναφέρουν ότι οι επενδυτές έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους στην αγορά των VLCC, καθώς όπως φαίνεται σταδιακά θα αυξηθεί η ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία, δεδομένου ότι υπάρχει φέτος πολύ έντονη δραστηριότητα στις διαλύσεις παλαιότερων πλοίων, ενώ αναμένονται νέοι κανονισμοί που θα οδηγήσουν σε ακόμη περισσότερες διαλύσεις.

Η ζήτηση από επενδυτές που επιθυμούν να λάβουν μέρος σε project που “ποντάρουν” στην κυκλικότητα του κλάδου των δεξαμενόπλοιων είναι ισχυρή και άνθρωποι της αγοράς πιστεύουν ότι αυτή η εικόνα μπορεί να αντανακλά μία μελλοντική αλλαγή της τάσης της αγοράς.

Ένα τέτοιο πλάνο δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί πριν από πέντε χρόνια, αναφέρουν αναλυτές. Σήμερα υπάρχουν επενδυτές που έχουν αποκτήσει χρήματα από την αγορά ξηρού φορτίου και από τα containerships και εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρξει ανάλογη ανάπτυξη και την αγορά των τάνκερ.

Ο κ. Μαρινάκης, ο οποίος κατά την προηγούμενη διετία πραγματοποίησε επικερδείς κινήσεις και συμφωνίες τόσο στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όσο και στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου, στρέφεται τώρα σε επενδύσεις στον κλάδο μεταφοράς αργού πετρελαίου, σε μία περίοδο κατά την οποία η συγκεκριμένη αγορά βρίσκεται σε ύφεση.

Ο στόλος της Capital Maritime περιλαμβάνει έξι πλοία τύπου VLCC, ενώ σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα, ο ισχυρός εφοπλιστής είχε ήδη αρχίσει να εξετάζει το ενδεχόμενο επένδυσης στον κλάδο των VLCC από τον περασμένο Μάιο.

Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου “Atlantas” της Capital Product Partners έχει χωρητικότητα 36.760-dwt και είναι κατασκευής του 2006

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ντ. Οικονόμου: Κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου της Omicron Ship Management

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Κόλλησαν στα δικαστήρια οι αγωγές κατά τριών Ελλήνων εφοπλιστών για τα deals με την Kalani

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Xρ. Οικονόμου: Μπαράζ νεότευκτων πλοίων για την TMS Cardiff Gas