Ο Τζιανλουίτζι Απόντε, ο οποίος έχει δημιουργήσει τον ναυτιλιακό κολοσσό MSC – Mediterranean Shipping Company, σύμφωνα με αναφορές στις Le Matin Dimanche και Sonntagszeitung, διαθέτει πλέον μαζί με την οικογένεια του περιουσία που προσεγγίζει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όλοι οι διεθνείς οικονομικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι η αύξηση της περιουσίας του Τζιανλουίτζι Απόντε οφείλεται στην έκρηξη των ναύλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά της διάρκεια της πανδημίας.

1

Γεννημένος στις 27 Ιουνίου 1940 στο Σορέντο της Ιταλίας, ο Ιταλο-ελβετός Τζιανλουίτζι Απόντε έχει κατορθώσει να διανύσει μια εκπληκτική πορεία στο χώρο της ναυτιλίας που ξεκίνησε το 1970 μαζί με την γυναίκα του Ραφαέλα.

Επισημαίνεται ότι τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η MSC έγινε η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τον περασμένο Ιούνιο γνωστοποιήθηκε από την Alphaliner ότι η MSC του Τζιανλουίτζι Απόντε είχε αποκτήσει 207 επιπλέον πλοία από «δεύτερο χέρι» μέσα σε 22 μήνες και εκθρόνισε τη δανική Maersk από την πρώτη θέση.

Ο Τζιανλουίτζι Απόντε, λένε όσοι τον γνωρίζουν καλά ότι «γνωρίζει καλά τις διεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο και λαμβάνει τις αποφάσεις σε προγενέστερο χρόνο».

Ιστορικά, η στρατηγική επέκτασης της επιχείρησης έχει περάσει από τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα, αλλά αυτό δεν ήταν το μόνο «μυστικό» της επιτυχίας.

Η MSC εδρεύει στη Γενεύη της Ελβετίας και δεν δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία, εκτός από αυτά της MSC Cruises που είναι πάντα πολύ δύσκολο να βρεθούν.

Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του στόλου των εμπορικών πλοίων μεταφοράς κοντέινερ ανέρχεται στα 42,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

O Τζιανλουίτζι Απόντε, όπως τον περιγράφουν οι φίλοι του:

«Δεν πίνει αλκοόλ, δεν καπνίζει, τρώει ελάχιστα ή μερικές φορές καθόλου γιατί σκέφτεται για δουλειές».

Ρεπορτάζ της ελβετικής εφημερίδας Tages Anzeiger αποκαλύπτει ότι «κάθε απόγευμα ο αυστηρός καπετάνιος κατεβαίνει από το γραφείο του στον 9ο όροφο των κεντρικών γραφείων του MSC στη Γενεύη από τις σκάλες. Πηγαίνει σε όλους τους διευθυντές και ρωτά: αν είναι γεμάτα τα πλοία και ποια είναι η αξία του φορτίου».

Αυτό επιβεβαιώνεται και από τον Stefan Verberckmoes, αναλυτή της Alphaliner: «Αυτό που διακρίνει την MSC από άλλες ναυτιλιακές εταιρείες είναι ότι ο Τζιανλουίτζι Απόντε είναι ο καπετάνιος, γνωρίζει ποιο πλοίο είναι καλό, ποιο πρέπει να πουληθεί και ποιοι όχι σε καμία περίπτωση. Ακολουθεί όλες τις τιμές των ανταγωνιστών της, τα προβλήματά τους, έχει τεράστιο δίκτυο».

Τα στελέχη της εταιρείας του είναι μάνατζερ, συχνά Ιταλοί ή Ναπολιτάνοι, που ενίοτε αποτελούν μέρος της ναυτιλιακής εταιρείας για δεκαετίες. Οι πιστοί υπάλληλοι από την αρχή της συνεργασίας αμείβονται αδρά.

Μαζί με τον Τζιανλουίτζι Απόντε στο τιμόνι, η γυναίκα και τα παιδιά του αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του επιχειρηματικού μοντέλου του ομίλου. Ο γιος του, Ντιέγκο είναι υπεύθυνος για τους τερματικούς σταθμούς των λιμένων, η κόρη Αλέξα επιβλέπει τα οικονομικά, ο σύζυγος της Alexa, Pierfrancesco Vago, διαχειρίζεται την επιχείρηση κρουαζιέρας και των πορθμείων, ενώ η σύζυγος του Ντιέγκο ασχολείται με νομικές και συμβατικές πτυχές που σχετίζονται με την πώληση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Gianluigi and Rafaela Aponte. Σύμφωνα με το Forbes η περιουσία τους φτάνει τα 11 δισ. δολάρια
Gianluigi and Rafaela Aponte. Σύμφωνα με το Forbes η περιουσία τους φτάνει τα 11 δισ. δολάρια

Η σύζυγος του, Rafaela Aponte-Diamant, ασχολείται ιδιαίτερα με την επίπλωση και το εσωτερικό των κρουαζιερόπλοιων.

Η οικογένεια Απόντε δεν καμαρώνει τα πλούτη της. Διαμένει σε τρία μεγάλα ακίνητα στην αριστερή όχθη της λίμνης της Γενεύης, αλλά αυτές οι βίλες διαφέρουν σαφώς στο συντηρητικό ύφος τους από τα πομπώδη κτήματα των γειτονικών ολιγαρχών.

Έχουν δικά τους σαλέ στα βουνά της Νεγκέβ. Διαθέτουν τρία πολυτελή θαλαμηγά σκάφη που κάνουν τις διακοπές τους το καλοκαίρι.

Η ακίνητη περιουσία της οικογένειας περιλαμβάνει επίσης ένα εξοχικό κτήμα 17.000 τετραγωνικών μέτρων με γήπεδο τένις, εστιατόριο και πισίνα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εργαζόμενοι και οι πελάτες στην αποκλειστική συνοικία Chêne-Bougeries της Γενεύης.

Σύμφωνα με τη VesselsValue, η MSC μπόρεσε να αγοράσει ή να παραγγείλει 287 πλοία αξίας 17,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία δύο χρόνια.

H MSC, τέλος, διαθέτει από το 2015 ένα ιδιωτικό νησί στις Μπαχάμες. Το Ocean Cay, χρησιμοποιείται ως βάση για τα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης:

Η MSC (Τζ. Απόντε) παρήγγειλε δώδεκα πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu