ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
O Τζέρι Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Capital, μιλώντας στο 18o Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Νέα Υόρκη, σε συνεργασία με τη Citi, το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) και το Nasdaq, επισήμανε ότι η εταιρεία Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη “εστιάζει στην μετατροπή της μορφής της από Partnership σε Corporation, ούτως ώστε να γίνει πιο εύκολα η μετάβαση της CPLP σε μια εταιρεία με προσανατολισμό στο LNG και στην ενεργειακή μετάβαση, με τη φιλοδοξία να παίξει πρωτοποριακό και ηγετικό ρόλο στην αγορά”.
Το Φόρουμ εξέτασε τα μακροοικονομικά ζητήματα που διαμορφώνουν και μεταμορφώνουν τις διεθνείς ναυτιλιακές αγορές σήμερα, παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση και τις προοπτικές των διαφόρων ναυτιλιακών αγορών, που ενισχύονται από την ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών του προηγούμενου έτους.
Στο πλαίσιο του Φόρουμ πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις 1×1 μεταξύ επενδυτών και στελεχών από ναυτιλιακές εταιρείες.
Ο Νίκος Μπορνόζης, καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, τους χορηγούς, καθώς και τους Χορηγούς Επικοινωνίας και τους Φορείς Υποστήριξης για τη συμμετοχή και την υποστήριξη. Ο κ. Μπορνόζης σχολίασε ότι το Φόρουμ προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για συζήτηση των πιο καίριων ζητημάτων που αφορούν την παγκόσμια ναυτιλία και αποτελεί σημείο συνάντησης για επενδυτές, χρηματοδότες, ναυλωτές – ιδιοκτήτες φορτίων, και εφοπλιστές, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στις παγκόσμιες αγορές της ναυτιλίας, της ενέργειας και των εμπορευμάτων, αλλά και στις κεφαλαιαγορές, καθώς επίσης και σχετικά με τα πιο σημαντικά ζητήματα της ναυτιλίας όπως η γεωπολιτική, η ενεργειακή ασφάλεια, οι κυρώσεις, η χρηματοδότηση, οι κανονισμοί, η τεχνολογία, η καινοτομία, και άλλα.
Ο Robert Bugbee, President – Scorpio Tankers Inc. (STNG) είπε ότι παρόλο που υπάρχουν εκροές χρημάτων για την χρηματοδότηση των ανανεώσιμων πηγών τους τελευταίους 12 μήνες, υπάρχει επίσης έλλειψη ερωτήσεων σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές. Αν και οι επενδυτές, κατά την περίοδο της πανδημίας, έλαβαν υπόψη τους, τους παράγοντες ESG, κατά τη λήψη των αποφάσεών τους, το ενδιαφέρον για το ESG μεταξύ των επενδυτών των ΗΠΑ έχει μειωθεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.
O Bugbee ανέφερε ότι: “Οι θεμελιώδεις παράγοντες που έχουν δημιουργήσει ένα υψηλό επίπεδο επιτοκίων τα τελευταία δύο χρόνια παραμένουν αμετάβλητοι. Οι ταμειακές ροές από το περιβάλλον που δημιούργησαν τα αυξημένα επιτόκια ήταν σημαντικές και μεταμορφωτικές… κάθε μέρα, ο ισολογισμός και η ποιοτική επενδυτική εικόνα της Scorpio Tankers βελτιώνονται.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Εταιρεία μείωσε το συνολικό χρέος της κατά 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια και επέστρεψε 732 εκατομμύρια δολάρια στους μετόχους μέσω επαναγορών μετοχών και μερισμάτων.”
Ο Erik Hånell, President & CEO – Stena Bulk AB, τόνισε: “Τους τελευταίους δώδεκα μήνες, έχουμε δει αυξημένη αστάθεια στην αγορά, διαταραχές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, τον αντίκτυπο από τις τοπικές συγκρούσεις, και τη ναυτιλία να συνεχίζει να αντιμετωπίζει ζητήματα διεθνούς συμμόρφωσης, όπως οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο. Ωστόσο, παρά, ή πιθανώς εν μέρει λόγω αυτών των προκλήσεων, η φετινή χρονιά ήταν τελικά καλή, και ίσως χρονιά ρεκόρ, για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες δεξαμενόπλοιων.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζει κάθε ναυτιλιακή εταιρεία είναι να βρει τρόπους να αναπτυχθεί και να προετοιμαστεί για ένα αβέβαιο μέλλον, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό. Για παράδειγμα, οι ασταθείς γεωπολιτικές συνθήκες χρήζουν προσοχής, αλλά δεν θα πρέπει να μας οδηγούν σε βεβιασμένες κινήσεις, εάν οι συγκεκριμένες ενέργειες δεν εγγυώνται την ασφάλεια του πληρώματος και του φορτίου. Αυτή η νοοτροπία θα πρέπει να επικρατεί σε όλα τα επίπεδα. Για παράδειγμα, η απανθρακοποίηση δεν πρέπει να μας ωθεί σε πανικό της τελευταίας στιγμής, αλλά να συνειδητοποιήσουμε ότι θα έρθει ως αποτέλεσμα μιας σκόπιμης, ρεαλιστικής και σχεδιασμένης στρατηγικής.
Τα γεγονότα των τελευταίων ετών θα πρέπει να λειτουργήσουν ως καταλύτης για να οικοδομήσουμε τη ναυτιλία του μέλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι θα κληθούμε όλοι μας να καταβάλουμε τεράστια προσπάθεια και κεφάλαια, για να επενδύσουμε σε μια σειρά τεχνολογιών και λύσεων, να εντοπίσουμε αποτελεσματικές πρακτικές και να δεχτούμε τις όποιες επιχειρησιακές αλλαγές χρειαστεί να γίνουν, κάτι στο οποίο είμαστε συνηθισμένοι πια πάνω στη δουλειά.
Είμαι βέβαιος ότι εάν συνεργαστούμε όλοι οι αρμόδιοι φορείς και δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνεργασίες, προσαρμόσουμε τα επιχειρηματικά μας μοντέλα και – ουσιαστικά – αναλάβουμε ο καθένας από εμάς την ευθύνη που του αναλογεί και φέρει εις πέρας το δικό του κομμάτι της δουλειάς, μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε ως η ανθεκτική ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου και να δημιουργήσουμε μια ευέλικτη και ρεαλιστική ναυτιλία που είναι απαραίτητη μέσα σε αυτήν την περίοδο αβεβαιότητας, αλλαγών και μετασχηματισμού.”
O Bud Darr, EVP, Maritime Policy and Government Affairs – MSC Group, στην ομιλία του, εξέτασε πώς η γεωπολιτική σύγκρουση στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και η ακραία ξηρασία στον Παναμά έχουν επηρεάσει την επιχειρησιακή λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών. Εξήγησε ότι η MSC βρισκόταν σε φάση επανένωσης και βελτιστοποίησης του δικτύου της λόγω των εκτροπών γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Ο Bud δήλωσε: «Είναι σημαντικό όταν μελετά κανείς την αγορά των κοντέινερ να την βλέπει ως μια σειρά από αλληλένδετα δίκτυα και όχι από μία μεμονωμένη πλευρά ή στοιχείο. Όταν προέκυψε η κατάσταση, υπήρχαν ήδη διαταραχές στο πέρασμα από τη Διώρυγα του Παναμά και αβεβαιότητα σχετικά με τις εργασιακές διαπραγματεύσεις για τον Κόλπο και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ». Όταν σχολίασε τον τρόπο με τον οποίο η MSC αντιμετώπισε αυτές τις διαταραχές, τόνισε τη σημασία της ετοιμότητας, της προσαρμοστικότητας και της εύρεσης λύσεων σε περιόδους αλλαγών συνθηκών στο εμπόριο, για τις οποίες η διαθεσιμότητα επιπλέον πλοίων έχει αποδειχθεί εξαιρετικά πολύτιμη. Επιπλέον, όταν ρωτήθηκε για τις μελλοντικές αλυσίδες εφοδιασμού και την αποπαγκοσμιοποίηση, διευκρίνισε ότι η ρητορική γύρω από την αποπαγκοσμιοποίηση ήταν υπερεκτιμημένη σε σχέση με την πραγματικότητα που έβλεπε η MSC, «Ας το παραδεχτούμε, αυτοί οι κόμβοι παραγωγής αναπτύχθηκαν εκεί που αναπτύχθηκαν για καλούς επιχειρηματικούς λόγους, και αυτή η δυναμική δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ».
Ο Bud συζήτησε επίσης σχετικά με τα βήματα που κάνει η MSC για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών ρύπων μέχρι το 2050 και εξήγησε ότι απαραίτητες προϋποθέσεις είναι: ένα στιβαρό project νεότευκτων πλοίων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι ο στόλος θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει με καθαρά μηδενικά καύσιμα, καθώς αυτά θα γίνονται διαθέσιμα στην πορεία, η μετατροπή του υπάρχοντα στόλου της MSC για μείωση των εκπομπών, η ψηφιακή παρακολούθηση της απόδοσης του στόλου, ενώ επιβεβαίωσε ότι η MSC δεν θα χρησιμοποιήσει τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας ως συντομότερο δρομολόγιο για να επιτύχει την μείωση των εκπομπών. Ο Bud τόνισε επίσης τη σημασία της διαθεσιμότητας των καυσίμων και της δυνατότητας της πρόσβασης σε αυτά τα καύσιμα έγκαιρα. Όταν αναφέρθηκε στη σημασία που έχουν οι επενδύσεις που κάνουν οι εταιρείες παραγωγής και εμπορίας ενέργειας στην παραγωγή καθαρών μηδενικών καυσίμων, ο Bud δήλωσε «μπορούμε να αγοράσουμε όλα τα καλύτερα πλοία στον κόσμο.. αλλά αν δεν έχουμε τα καύσιμα, όλα αυτά είναι απλώς θεωρία».
O John Benson, Partner – Watson Farley & Williams LLP, άνοιξε το πάνελ κάνοντας την εξής εισαγωγή: «Σκέφτομαι ότι στις συζητήσεις που γίνονταν πριν από μερικά χρόνια, το θέμα ήταν οι μηδενικές εκπομπές ρύπων. Από τότε έχουμε προχωρήσει και οι συζητήσεις έχουν γίνει πιο περιεκτικές και ταυτόχρονα λιγότερο θεωρητικές αλλά περισσότερο πρακτικές. Και θα ήθελα να προσθέσω, ότι αυτό είναι ένα ζήτημα που απαιτεί την συμβολή όλων των παραγόντων στην ναυτιλία και πρέπει να κατανοήσουμε τις διαφορετικές πλευρές που υπάρχουν για να φτάσουμε σε αυτόν τον στόχο. Στο σημερινό πάνελ θα ακούσουμε μερικές από αυτές τις προοπτικές». Ξεκινώντας τη συζήτηση, ο John επεσήμανε ότι η ναυτιλία εκπροσωπεί το 90% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου και περίπου το 3% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Υπό αυτό το πρίσμα, μπορεί να υποστηριχθεί ότι ο κλάδος είναι ήδη εξαιρετικά αποτελεσματικός με βάση τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον, σε σύγκριση με τους άλλους κλάδους μεταφορών. Το ερώτημα είναι ωστόσο, γιατί είναι κρίσιμο να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο η ναυτιλία στην ώθηση παγκοσμίως για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου;»
Ο Hoyoon Nam, Shareholder – Vedder Price, τόνισε: “Οι περιβαλλοντικοί και τραπεζικοί κανονισμοί θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το περίγραμμα του τοπίου της χρηματοδότησης των πλοίων για τα επόμενα χρόνια. Το πόσο γρήγορα θα μειωθούν τα επιτόκια, από ένα ιστορικά υψηλό επίπεδο, θα επηρεάσει επίσης τον όγκο των χρηματοδοτικών δραστηριοτήτων.”
O Michael Parker, Chairman, Global Shipping, Logistics & Offshore – Citi, ανέλυσε την τρέχουσα κατάσταση στις παγκόσμιες κεφαλαιαγορές όσον αφορά τους εφοπλιστές. Ο κ. Parker σχολίασε ότι παρόλο που οι πλοιοκτήτες μπορεί να μην χρειάζονται μεγάλο μέρος εξωτερικών κεφαλαίων αυτή τη στιγμή, αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον, λόγω της δύσκολης μεταβατικής περιόδου προς τις διάφορες εναλλακτικές επιλογές καυσίμων. Ο κ. Parker συνέχισε λέγοντας ότι η εποχή που διανύει τώρα η ναυτιλία είναι καλή, αλλά τελικά θα χρειαστεί χρηματοδότηση για την απανθρακοποίηση και αυτή θα είναι μια δαπανηρή διαδικασία. Όπως τόνισε επίσης ο κ. Parker, είναι η πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό που οι πλοιοκτήτες γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι θα πρέπει να λάβουν κάποιες αποφάσεις ακόμα κι αν επί του παρόντος μπορεί να μην είναι σαφές ποιες θα είναι οι αποφάσεις αυτές.
Ο Harris Antoniou, Founder & Managing Director – Neptune Maritime Leasing Ltd., τόνισε ότι: “Η ναυτιλία αποδεικνύεται για άλλη μια φορά φάρος σταθερότητας σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο και ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Βοηθά τις αρτηρίες του παγκόσμιου εμπορίου να συνεχίσουν να προμηθεύουν τον κόσμο με πρώτες ύλες και αγαθά που χρειάζονται τόσο πολύ. Σε αυτό το πλαίσιο, η χρηματοδοτική μίσθωση πλοίων, η βασική δραστηριότητα της Neptune Maritime Leasing, αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς για να γίνει μια κύρια οικονομική λύση για τους πλοιοκτήτες. Η Neptune Leasing ακολουθεί μια ρεαλιστική προσέγγιση στη χρηματοδότηση τόσο των υφιστάμενων πλοίων, επιτρέποντας την επέκταση της οικονομικής ζωής τους μέσω μετασκευών, αλλά και των νεότευκτων πλοίων, καθώς εντείνεται η εστίαση μας στη μείωση των εκπομπών και στην ενεργειακή μετάβαση. Προσφέρουμε ανταγωνιστικές, ευέλικτες και προβλέψιμες υπηρεσίες στους πελάτες μας και ελκυστικές αποδόσεις, προσαρμοσμένες στο ρίσκο, στους επενδυτές μας.
Ο Espen Lysdahl, Managing Director, Investment Banking – Clarksons Securities AS, τόνισε ότι το ενδιαφέρον των επενδυτών για ενεργειακή μετάβαση επιδέχεται συζήτηση, καθώς επισης και το γεγονός ότι τα υψηλότερα μερίσματα είναι αυτά που ανταμείβονται περισσότερο στις κεφαλαιαγορές σήμερα. Είπε επίσης ότι ίσως ιδιωτικά κεφάλαια θα πρέπει να πρωταγωνιστήσουν. Ο κ. Lysdahl κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, οι ρυθμιστικές αρχές – ο ΙΜΟ και το ETS της ΕΕ – εξακολουθούν να ασκούν αυξανόμενη πίεση στη ναυτιλία για την απανθρακοποίηση.
Ο John Butler, President & CEO – World Shipping Council, τόνισε: “Βλέπουμε τις καταστροφικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής καθημερινά, και ως σημαντικός παράγοντας εκπομπής αερίων, η ναυτιλία πρέπει να κάνει αυτό που της αναλογεί και έως το 2050 να έχει προχωρήσει στην απανθρακοποίηση. Οι ναυτιλιακές εταιρείες στις αγορές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, κατασκευάζουν και ήδη λειτουργούν πλοία που μπορούν να ταξιδεύουν με λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, αλλά αυτά τα καύσιμα κοστίζουν 3 έως 4 φορές περισσότερο και η προμήθεια πράσινων καυσίμων είναι μόνο ένα μέρος των απαιτήσεων. Οι παγκόσμιες κανονιστικές ρυθμίσεις σχετικά με το κλίμα, είναι απαραίτητες για να καταστεί δυνατή η λειτουργία των μεταφορέων με πράσινα καύσιμα και για να δοθούν κίνητρα στους παρόχους καυσίμων και ενέργειας να επενδύσουν στην παραγωγή νέων προϊόντων.
Οι εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν δεσμευτεί για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και είναι πρόθυμες να υποστηρίξουν την ανάπτυξη αποτελεσματικών και έγκαιρων παγκόσμιων κανονισμών του ΙΜΟ για το κλίμα. Η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε πράσινες πηγές ενέργειας για τον κινητήρα του παγκόσμιου εμπορίου θα πάρει χρόνο και θα απαιτήσει τεράστιες ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις. Είναι κοινή μας ευθύνη να διασφαλίσουμε ότι καλύπτουμε τις ανάγκες του κλίματός μας με τρόπο που ελαχιστοποιεί το κόστος για την παγκόσμια οικονομία.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το WSC πρότεινε στον ΙΜΟ μια νέα μορφή τιμολόγησης του άνθρακα. Μέσω του Μηχανισμού Πράσινου Ισοζυγίου, τα τέλη λαμβάνονται από τα ορυκτά καύσιμα και κατανέμονται στα χρησιμοποιούμενα πράσινα καύσιμα, έτσι ώστε το μέσο κόστος των καυσίμων να είναι ίσο. Όσο μεγαλύτερες είναι οι μειώσεις των εκπομπών αερίων που προσφέρει ένα καύσιμο, τόσο μεγαλύτερα είναι τα κονδύλια που που θα διοχετεύονται σε αυτό.
Ο Μηχανισμός Πράσινης Ισορροπίας καθιστά οικονομικά ορθολογικό και ελκυστικό τόσο για τους πλοιοκτήτες όσο και για τους παρόχους ενέργειας να επενδύουν σε καύσιμα και τεχνολογίες που προσφέρουν μεγάλες μειώσεις αερίων θερμοκηπίου από την ημέρα έναρξης ισχύος του κανονισμού. Αυτό επιτρέπει την ταχύτερη ανάπτυξη της παραγωγής των καθαρότερων καυσίμων, επιταχύνοντας τις οικονομίες κλίμακας που θα μειώσουν το κόστος των πράσινων καυσίμων, οδηγώντας μας στο μηδέν με τον πιο οικονομικά αποδοτικό τρόπο.”
Η κυρία Cassandra Seier, Head of International Capital Markets at the New York Stock Exchange, τόνισε στην κεντρική της ομιλία, ότι «Στο NYSE είναι εισηγμένες πολλές παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες, με περισσότερες από 30 εταιρείες από τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών. Αυτή η εκπροσώπηση καταδεικνύει την παρουσία της ναυτιλίας όχι μόνο στο παγκόσμιο εμπόριο, αλλά και στις κεφαλαιαγορές στις ΗΠΑ. Αυτό το γκρουπ περιλαμβάνει πολλές πρόσφατα νέο εισαχθείσες εταιρείες στο NYSE, συμπεριλαμβανομένων των Coolco, Okeanis, Himalaya Shipping και Cadeler. Οι εισηγμένες στο NYSE εταιρείες προέρχονται από 46 χώρες, παράγουν έσοδα άνω των 20 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως και απασχολούν πάνω από 43 εκατομμύρια ανθρώπους άμεσα και πολλά περισσότερα εκατομμύρια ανθρώπους έμμεσα. Ανυπομονούμε να εισαχθούν πολλές ακόμη εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων πολλών ναυτιλιακών εταιρειών, σε αυτήν την παγκόσμιας κλάσης κοινότητα τους επόμενους μήνες».
Ο Alexander Saverys, CEO – CMB and Euronav NV (EURN), τόνισε: “Η οικογένειά μας ασχολείται με τη ναυτιλία από το 1828. Σήμερα ο όμιλος μας διαθέτει περισσότερα από 150 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, εμπορευματοκιβωτίων, και δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, χημικών προϊόντων, με αξία 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ επενδύουμε επίσης στην παραγωγή πράσινων καυσίμων.
Η στρατηγική του ομίλου μας έχει επικεντρωθεί στη διαφοροποίηση των φορτίων που μεταφέρουν τα πλοία μας και στην επένδυση στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας.
Πιστεύουμε ότι ένας διαφοροποιημένος ναυτιλιακός όμιλος με μεγάλη εστίαση στην απανθρακοποίηση θα δημιουργήσει περισσότερη αξία μακροπρόθεσμα από μια εταιρεία που διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια ή πλοία ξηρού χύδην φορτίου. Επίσης, το μοντέλο της δραστηριοποίησης μόνο σε συγκεκριμένες ναυτιλιακές αγορές, ανήκει στο παρελθόν, και οι ναυτιλιακές εταιρείες που δεν ενστερνίζονται την ενεργειακή μετάβαση, θα εξαφανιστούν.
Λόγω ότι η δραστηριοποίηση στη ναυτιλία ενέχει πολλά επαγγελματικά ρίσκα, πιστεύουμε ότι είναι σωστό να διασπείρουμε τους κινδύνους επενδύοντας σε διαφορετικές ναυτιλιακές αγορές. Πιστεύουμε επίσης ότι οι πελάτες μας χρειάζονται πράσινα πλοία.
Λόγω μιας τεράστιας σειράς νέων κανονισμών που τίθενται σε ισχύ και της πίεσης που ασκούν οι εμπλεκόμενοι φορείς για απανθρακοποίηση, βλέπουμε αυτήν την νέα κατάσταση σαν μια τεράστια ευκαιρία για τον κλάδο και την εταιρεία μας, και όχι ως απειλή. Θα μπορέσουμε να επιταχύνουμε τις επενδύσεις μας στα πλοία του μέλλοντος. Θα «χρησιμοποιήσουμε τον άνθρακα για την απανθρακοποίηση».
Η κυρία Lois Zabrocky, CEO – International Seaways, Inc. (INSW), τόνισε: “Τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δεξαμενόπλοιων βρίσκονται σε καλό επίπεδο για μια ισχυρή αγορά τα επόμενα χρόνια. Η επέκταση της προσφοράς πετρελαίου στη Δύση και η αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου από την Ανατολή υποστηρίζουν τη ζήτηση δεξαμενόπλοιων. Η ανάπτυξη στην προσφορά δεξαμενόπλοιων είναι τόσο χαμηλή που οι υπάρχουσες παραγγελίες πλοίων δεν αναμένεται να μπορέσουν να καλύψουν το κενό που θα δημιουργηθεί από τα πλοία του εμπορικού στόλου που θα παλιώσουν, ώστε να μπορέσουν να υποστηρίξουν την αύξηση της ζήτησης δεξαμενόπλοιων. Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων δεν κατέστη δυνατό να πραγματοποιηθούν νέες παραγγελίες πλοίων και να παραδοθούν τόσο γρήγορα όσο στο παρελθόν, καθώς τα ναυπηγεία παραμένουν απασχολημένα με τις παραγγελίες από άλλους ναυτιλιακούς τομείς. Οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί έχουν αποτρέψει τους πλοιοκτήτες από το να επενδύσουν στον “γερασμένο” παγκόσμιο στόλο χωρίς διαβεβαιώσεις για επιμερισμό του αυξημένου κόστους των εναλλακτικών καυσίμων με τους πελάτες. Εάν κανείς σκεφτεί συνδυαστικά αυτά τα δεδομένα σε μία ήδη χαμηλή αγορά με διαταραχές που έχουν προκληθεί κυρίως από γεωπολιτικά γεγονότα, θα καταλάβει ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για μια ανοδική τάση στην αγορά τα επόμενα χρόνια.”
Διαβάστε επίσης
Vetti της SQLearn: Ένα καινοτόμο εργαλείο για την επιθεώρηση ελέγχου πλοίων
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Πώς θα πάρουν την επιδότηση Ιανουαρίου-Μαρτίου οι πρώην εργαζόμενοι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις