ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Τα ειδικά τμήματα, των σωστικών αλλά και το κυριότερο η Υπηρεσία των Ναυτικών Μητρώων έχουν καταρρεύσει και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των συναδέλφων ναυτικών”, επισημαίνει ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, ο οποίος με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη, τονίζει:
“Κατόπιν της ενημέρωσης που λάβαμε στις 17/12/2024 από το ΥΝΑΝΠ με τίτλο Υποστήριξη του συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και τη συναφή ενωσιακή νομοθεσία», στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027» (17.12.2024) θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
α) Αναφορικά με την αξιολόγηση των σπουδαστών σχετικά με τις εργασίες που εκτέλεσαν στα εκπαιδευτικά τους ταξίδια, σας ενημερώνουμε ότι αυτό γινόταν και γίνεται με συγκεκριμένες διαδικασίες που περιλαμβάνουν το εγχειρίδιο κατευθυνόμενης εκπαίδευσης που προμηθεύονται από την ΔΕΚΝ και όταν ξεμπαρκάρουν το καταθέτουν στις σχολές τους και εξετάζονται από τους καθηγητές τους.
β) Δράσεις προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα με καμπάνια στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αλήθεια κύριε Υπουργέ θα πείτε σε αυτά τα παιδιά ότι η Ναυτική Εκπαίδευση έχει μείνει πίσω σε σχέση με την αλματώδη τεχνολογική εξέλιξη των πλοίων και των απαιτήσεων που αυτά έχουν;
Ότι καμία αναβάθμιση δεν έχει γίνει στην υλικοτεχνική υποδομή και στα εργαστήρια;
Ότι όλα τα ειδικά τμήματα, των σωστικών αλλά και το κυριότερο η Υπηρεσία των Ναυτικών Μητρώων έχουν καταρρεύσει και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των συναδέλφων; Θα τους πείτε ότι η εισαγωγή στις ΑΕΝ γίνεται μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων και οι σχολές υπάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τετραετή φοίτηση αλλά ως δια μαγείας τα πτυχία που λαμβάνουν μετά την επιτυχή αποφοίτησή τους είναι ισότιμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
Όμως ένας από τους όρους για να γίνει ελκυστικό το Ναυτικό επάγγελμα είναι και η μετέπειτα επαγγελματική τους αποκατάσταση. Με ποιες εργασιακές συνθήκες και με ποιο νομοθετικό πλαίσιο (φορολογικό κ.α.) θα βγουν στην αγορά εργασίας;
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι γι’ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί δεν είστε αποκλειστικά υπεύθυνος εσείς. Είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα που όλες οι Κυβερνήσεις που πέρασαν έχουν συμβάλλει σε αυτή την κατάσταση. Οπότε μην μας παρουσιάζετε τον άνθρακα για θησαυρό.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία δηλώνει για μια ακόμη φορά ότι δεν παραιτείται από την προσπάθεια για να δοθούν λύσεις στα παραπάνω προβλήματα, ούτως ώστε για τα περισσότερα νέα παιδιά να είναι επιλογή τους το Ναυτικό επάγγελμα. Γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι διαχρονικά ο Έλληνας Ναυτικός ήταν ο κυρίαρχος παράγοντας που συνέβαλε στην γιγάντωση της Ελληνικής και Ελληνόκτητης Ναυτιλίας.
Προς επίρρωση των παραπάνω, δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες εταιρείες, διεθνώς αναγνωρισμένες, με τα πλοία τους στην ελληνική σημαία, να βάζουν στα μηχανοστάσια και στην γέφυρα από 3 και 4 δόκιμους, αναγνωρίζοντας και επενδύοντας στην Έλληνα Αξιωματικό”.
Διαβάστε επίσης:
ΥΠΕΝ: Καμία νέα οικοδομική άδεια με κίνητρα του ΝΟΚ
Χρηματιστήριο: Με +2% η Εθνική
Το σχέδιο της Κομισιόν για τον ΦΠΑ – Flat tax ανά χώρα και μείωση συντελεστών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Eυάγγελος Μυτιληναίος: Χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- ΤτΕ: Αυξημένο πρωτογενές πλεόνασμα στα 7,5 δισ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027