«Είναι γνωστοί οι ιστορικοί και αδελφικοί δεσμοί μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, όπως επίσης και της Π.Ν.Ο. με την Συνομοσπονδία ΣΕΚ, μας συνδέουν μακρόχρονες σχέσεις φιλίας, κοινών αγώνων και διεκδικήσεων, γι’ αυτό και συνεχίζουμε αδιάκοπα τον αγώνα για την ευημερία των Ναυτικών μας, με κορωνίδα την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας», τόνισε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, στο 17 Παγκύπριο Συνέδριο της Συνομοσπονδίας Εργαζομένων Κύπρου (Σ.Ε.Κ.).

Στη συνέχεια, ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, επισήμανε ότι «αυτήν την συνεργασία θα την επιδιώκουμε πάντα και μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο θα συνεχίσουμε, τόσο σε Διμερές όσο και σε Διεθνές επίπεδο, υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (I.T.F.), και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF)» και πρόσθεσε:

«Η Ναυτιλία ήταν και παραμένει πάντα μια κατ’ εξοχήν διεθνής δραστηριότητα υψίστης σημασίας για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και το εμπόριο, καθώς επίσης για τη διακίνηση και την αναψυχή επιβατών σε όλο τον κόσμο.

Οι Έλληνες έχουμε ιστορία χιλιάδων χρόνων στο Ναυτεργατικό και Ναυτιλιακό γίγνεσθαι, τόσο σε Εθνικό όσο και σε Διεθνές επίπεδο καθώς χιλιάδες είναι οι Έλληνες Ναυτικοί πού έχυσαν ιδρώτα και αίμα σε πολλές περιπτώσεις, προκειμένου κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες να κρατηθεί όρθιος ο κλάδος της ναυτιλίας και κατ’ επέκταση η οικονομία της χώρας μας.

Αντίξοες καταστάσεις όπως αυτές πού βιώσαμε με την πανδημία του Κορονωϊού, είναι το αδιάψευστο παράδειγμα που αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι το επάγγελμα, αλλά και το καθήκον του Ναυτικού.

Οι Ναυτικοί μας (Έλληνες και αλλοδαποί) κράτησαν ζωντανή την εφοδιαστική αλυσίδα στον πλανήτη συμβάλλοντας καθοριστικά στη μετάβαση στην μετά την πανδημία εποχή.

Τα προβλήματα όμως παραμένουν πάντα και είναι καθημερινά, από άκρη σε άκρη του κόσμου μας, με τη βοήθεια της ITF είμαστε σε θέση να παρεμβαίνουμε άμεσα και καταλυτικά, όπου και όποτε τύχει τα μέλη μας να βρίσκονται σε δυσχέρεια και χρήζουν βοήθειας ή προστασίας, είτε λόγω μη ομαλών εργασιακών συνθηκών, είτε λόγω παραβίασης των δικαιωμάτων τους, είτε για οιονδήποτε άλλο λόγο ή πρόβλημα που τους απασχολεί.

Το σημερινό επάγγελμα του Ναυτικού έπαψε να έχει τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των παλαιότερων χρόνων, εξαιτίας της τεχνολογικής εξέλιξης.

Τα πλοία κατασκευάζονται πλέον με όρους που τα καθιστούν ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον. Ωστόσο, συνεχίζονται οι προσπάθειες για την αποφυγή ατυχημάτων, συμπεριλαμβανομένου της ρύπανσης, του θαλάσσιου οικοσυστήματος αλλά και για την προστασία συνολικά του περιβάλλοντος εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, παραμένουμε προσηλωμένοι στην θέση του “just transition”, δηλαδή τη δίκαιη μετάβαση για τους Ναυτικούς στην νέα εποχή της απανθρακοποιημένης ναυτιλίας.

Αναλαμβάνουμε δράσεις σε όλα τα επίπεδα καταθέτοντας τεκμηριωμένες και σαφείς προτάσεις για να ανασχεθεί η έλλειψη πληρωμάτων που παρατηρείται σε διεθνές επίπεδο. Η Ομοσπονδία μας συμμετέχει ενεργά στις σχετικές δράσεις και στο διάλογο, τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο. Σε αυτή την κατεύθυνση ζωτικής σημασίας είναι η ουσιαστική και ποιοτική αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης για την οποία αγωνιζόμαστε, ώστε αυτή να είναι όχι μόνο σύγχρονη και επίκαιρη, αλλά, το κυριότερο, εχέγγυο των δυνατοτήτων και της επαγγελματικής εξέλιξης και σταδιοδρομίας των Ναυτικών μας.

Η Π.Ν.Ο., η δική μας Ναυτική Ομοσπονδία, ιστορικά και παραδοσιακά, ήταν και παραμένει παρούσα και συνεπής στις δύσκολες στιγμές των Ναυτικών μας και συμβάλλει ενεργά με τους αγώνες και την παρουσία της σε όλους τους τομείς της Ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Η χρονική περίοδος που συνέρχεται το Συνέδριό σας, συνεχίζει να βρίσκει τη μισή σχεδόν Κύπρο κατεχόμενη και διαιρεμένη.

Το Διεθνές Δίκαιο για το οποίο γίνεται πολύς λόγος στην περίπτωση της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, εισβολή την οποία εννοείται ότι καταδικάζουμε!

Όμως, όπως και εκεί, έτσι και στην περίπτωση της Κύπρου θα έπρεπε η απαίτηση της Διεθνούς Κοινότητας να ήταν η άμεση αποχώρηση της Τουρκίας, των στρατευμάτων και των Εποίκων της από την Κύπρο. Δυστυχώς όμως, βλέπουμε προσέγγιση δύο μέτρων και δύο σταθμών

Παρόλα αυτά η Ελλάδα και η Κύπρος είναι πάντα μαζί.

Ο απανταχού Ελληνισμός είναι ενωμένος και δυνατός, με ισχυρή φωνή και θέληση, αποφασισμένος να αντιμετωπίσει κάθε απειλή από όπου κι αν προέρχεται».

Διαβάστε επίσης:

6+5% αυξήσεις στους ναυτικούς των Μεσογειακών Τουριστικών Πλοίων

Σουζάνα Λασκαρίδη: Η Laskaridis Shipping συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Πειραιά για να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Imperial Petroleum (Χάρης Βαφειάς): Πούλησε στην C3is πλοίο με 43 εκατ. δολάρια