Με αφορμή τις τελευταίες προσπάθειες συγκεκριμένων κύκλων να δημιουργήσουν προϋποθέσεις εισαγωγής αλλοδαπών Ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία και τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, τινάζοντας έτσι στον αέρα τις θέσεις εργασίας Ελλήνων Ναυτεργατών, κυρίως στις ειδικότητες κατωτέρων πληρωμάτων, ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, δήλωσε:

«Όπως είναι γνωστό σε όλους τους Ναυτεργάτες, στο Γενικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για τον Απολογισμό Έργου 2022 και τον Προγραμματισμό Δράσης του 2023 που έγινε στις 20 Γενάρη του 2023, υπήρχε ξεκάθαρη και σαφής θέση και ρητή δέσμευση του Γενικού Γραμματέα και της πλειοψηφίας της Διοίκησης ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γινόταν αποδεκτός ένας νέος διαλυτικός κανονισμός, όπως ο 3577/1992, ο οποίος εφαρμόστηκε για την απελευθέρωση του cabotage και την εφαρμογή του στην κρουαζιέρα και ότι σε καμία περίπτωση δεν θα επέτρεπαν την άλωση του μοναδικού κάστρου που απέμεινε αποκλειστικά για τους Έλληνες Ναυτικούς και ιδιαίτερα στα Κατώτερα Πληρώματα δηλαδή την ακτοπλοΐα και τα πορθμεία μας».

Στη συνέχεια, ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, τόνισε: “Το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας, απευθυνόμενο προς τους γνωστούς κύκλους και τους δούρειους ίππους τους που χρησιμοποιήθηκαν και στο παρελθόν για να ρίξουν την ταφόπλακα στην κρουαζιέρα, επισημαίνουμε ότι οι προσπάθειές τους θα πέσουν στο κενό. Αυτή ήταν η ρητή δέσμευση του Γενικού Γραμματέα και της πλειοψηφίας της Διοίκησης.

Παρόλα αυτά όμως ο συγκεκριμένος Προγραμματισμός καταψηφίστηκε από μερίδα σωματείων με προεξάρχουσες την Ένωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) και την Ένωση των Θαλαμηπόλων (ΠΕΑΘΕΝ).

Έχει δε ιδιαίτερη σημασία να αναφερθούμε στον Πρόεδρο, Σαριδάκη και το Προεδρείο της ΠΕΑΘΕΝ, οι οποίοι πρωτοστάτησαν στην προσπάθεια αλλαγής του θεσμικού πλαισίου που προστατεύει τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων Ναυτεργατών με το περίφημο «Περίγραμμά» τους και για το οποίο στο παρελθόν καταγγέλθηκαν από τον Γενικό Γραμματέα και την πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΝΟ.

Ήρθαν δυστυχώς σήμερα πάλι οι ίδιοι να παίξουν σαν θλιβεροί κομπάρσοι στο ίδιο έργο με άλλο ρόλο παρέα με τον συνήθη ύποπτο Αντώνη Νταλακογεώργο, Πρόεδρο ΠΕΝΕΝ, ο οποίος το 2010 αποδέχτηκε την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΚ 3577/92, de facto και de jure και συμμετείχε ενεργά στην υλοποίησή του, αποδεχόμενος ποσοστώσεις Ελλήνων Ναυτεργατών στην κρουαζιέρα, οι οποίες ουδέποτε υλοποιήθηκαν, καθώς, όπως ο ίδιος έχει δημόσια δηλώσει «τον γέλασε η – τότε Υπουργός- Κατσέλη».

Και ενώ τα αποτελέσματα και οι καταστροφικές συνέπειες στην κρουαζιέρα για τους Έλληνες Ναυτεργάτες είναι γνωστά και χαραγμένα στις πλάτες τους, έχουν το θράσος σήμερα οι Πρόεδροι των πιο πάνω Σωματείων, Νταλακογεώργος – Σαριδάκης, να «καταγγείλουν» με κοινή ανακοίνωση τους τον Γενικό Γραμματέα και την πλειοψηφία της Διοίκησης για δήθεν ολιγωρία, όταν ξεκάθαρα η πάγια, και σαφής θέση τόσο του Γενικού Γραμματέα όσο και της πλειοψηφίας της Διοίκησης και δέσμευση τους στην έκτακτη Εκτελεστική που συγκάλεσε ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας την 1η Ιουνίου 2023 είναι ότι καμία απολύτως θέση Έλληνα Ναυτεργάτη δεν θυσιάζεται ούτε χαρίζεται για κανέναν και για καμία απολύτως σκοπιμότητα.

Οι θέσεις και οι αποφάσεις της ΠΝΟ από τα όργανα της Ομοσπονδίας όπως ισχύουν και όπως προβλέπεται από το άρθρο 17 του Καταστατικού της για ζητήματα όπως τα παρακάτω απαιτούν αυξημένη πλειοψηφία των 3/4:

· Η προστασία και υπεράσπιση των θέσεων εργασίας των Ελληνικών πληρωμάτων στην επιβατηγό ναυτιλία και τις θαλάσσιες ενδομεταφορές με συλλογική σύμβαση εργασίας και κοινωνική ασφάλιση. Δεν θα επιτραπεί ο αφελληνισμός της επιβατηγού ναυτιλίας όπως έχει συντελεστεί στην ποντοπόρο ναυτιλία και την κρουαζιέρα με τραγικά αποτελέσματα. Χιλιάδες Ναυτεργάτες πετάχτηκαν στην ανεργία και μπήκε βραδυφλεγής βόμβα στα θεμέλια του ΝΑΤ.

· Πιστοποιητικό ελληνομάθειας. Παραμένει όπως ισχύει. Έχουμε εμπειρία από πλοία και ειδικά κρουαζιερόπλοια για τα τραγικά αποτελέσματα σε περίπτωση ατυχήματος που υπήρξαν από την «Βαβέλ» των πληρωμάτων που στελέχωναν τα συγκεκριμένα πλοία. Επιπλέον, είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα η στελέχωση όλων των πλοίων που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, με δεδομένο τον πολυνησιωτικό χαρακτήρα της χώρας μας και θα πρέπει η Πολιτεία να είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητη σε αυτό το ζήτημα διότι πέραν όλων των άλλων είναι και εθνικής στρατηγικής σημασίας.

Μετά τις επικείμενες εκλογές, η Ομοσπονδία μας θα απαιτήσει άμεσα από τον νέο Υπουργό Ναυτιλίας την ικανοποίηση των αιτημάτων και την υλοποίηση των μέτρων που έχει ήδη υποβάλλει και καταθέσει και τα οποία θα λειτουργήσουν θετικά για την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα με διαδικασίες αξιοπρεπείς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.

Στα πλαίσια όλων των παραπάνω, και σε εκτέλεση της απόφασης της έκτακτης Εκτελεστικής τις 1ης Ιουνίου 2023 ότι όλα τα Μέλη Διοίκησης θα προβούν σε ενημέρωση των Ναυτεργατών, ο Γενικός Γραμματέας θα επισκεφτεί σε πρώτη φάση το λιμάνι της Πάτρας, και θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα, ώστε να γίνει αναλυτική ενημέρωση στους Ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων σε όλα τα πλοία, από τα μηχανοστάσια μέχρι τις γέφυρες και στις ενδιάμεσες επιστασίες».

Διαβάστε επίσης:

PRODEA Investments: Ανάπτυξη με έμφαση στην αειφορία

Β. Λαζαράκου: Με κριτήρια ESG το «κοινωνικό συμβόλαιο» που θα φέρει βιωσιμότητα

Eurobank Equities για ΔΕΗ: Κορυφαία επιλογή και τιμή στόχος τα 13 ευρώ

──────────────────

Εκλογές 2023