Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Πανεργατική Πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 20/11/2024 ημέρα Τετάρτη, η οποία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, αναφέρει ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.

1

Ταυτόχρονα, οι Ναυτεργάτες όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά προβλήματα τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από 22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων.

Βρίσκονται, όμως, ακόμη σε εκκρεμότητα μία σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών ζητημάτων όπως η ανανέωση των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, οι μειώσεις των συνθέσεων από 1 Νοεμβρίου που επιβάλλει ο Ν. 4150/2013, η αύξηση των προστίμων για την παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικώς για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης, η αύξηση του πενιχρού επιδόματος ανεργίας όπως και η βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων για να δικαιούται κάποιος του επίδομα.

Παράλληλα, η κατάσταση η οποία επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.

Η Ομοσπονδία μας, τονίζει ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλασσίων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος.

Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο.

Διαβάστε επίσης:

Apple: Μπαίνει δυναμικά στην αγορά «smart home» – Φέρνει νωρίτερα το gadjet που «λύνει τα χέρια» στο σπίτι

Guardian: Δεν θα δημοσιεύουμε περιεχόμενο στο Χ του Έλον Μασκ, είναι μία τοξική πλατφόρμα

Euroseas (Αριστείδης Πίττας): Εξασφάλισε έσοδα 20 εκατ. δολαρίων – mononewsTV