• Ναυτιλία

    Τσικαλάκης (ΠΝΟ) εναντίον Νταλακογιώργου – Χαλά – Νέα διάσταση στην αντιπαράθεση

    Εμμανουήλ Τσικαλάκης, Αντώνης Νταλακογιώργος, Γιάννης Χαλάς


    “Σε ένα νέο προπαγανδιστικό παραλήρημα του με την από 17-7-2024 ανάρτηση-ανακοίνωση του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογεώργος, επιχειρεί μια ακόμα διαστρέβλωση της πραγματικότητας που για όποιον γνωρίζει τα έργα και τις ημέρες του τον εκθέτει ανεπανόρθωτα”, επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης και προσθέτει: “Προς αποκατάσταση της αλήθειας, η Ομοσπονδία μας θα ήθελε να σημειώσει τα ακόλουθα:

    Η Ομοσπονδία μας ανήκει στη Διεθνή Οργάνωση Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) και είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του Τμήματος Επιθεωρήσεων της στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο, λοιπόν, Τμήμα Ελέγχου της ITF ήταν «άγνωστο» στον κ. Νταλακογιώργο επί 27 χρόνια που ήταν Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, ο Ι. Χαλάς, με τον οποίο είχε αγαστή συνεργασία, και κυριολεκτικά βρισκόταν σε πλήρη αποδιοργάνωση και ουσιαστικά αχρησία”.

    Η αντιπαράθεση μεταξύ του νυν γενικού γραμματέα της ΠΝΟ, Εμμανουήλ Τσικαλάκη με τον πρώην γενικό γραμματέα, Γιάννη Χαλά και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών, Αντώνη Νταλακογιώργο, παίρνει διαστάσεις σύγκρουσης.

    “Όταν ανέλαβε Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, τονίζει η ΠΝΟ, το συγκεκριμένο Τμήμα Ελέγχου της ITF αναβαθμίστηκε εξ’ ολοκλήρου διενεργώντας σωρεία ελέγχων σε όλη την Επικράτεια για την προάσπιση και διασφάλιση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών ανεξαρτήτως εθνικότητας με χειροπιαστά αποτελέσματα για αυτούς.

    Επιπλέον συντεταγμένα ο νυν Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ δημιούργησε και Τμήμα Ελέγχου της Ομοσπονδίας για τα υπό Ελληνική Σημαία πλοία και πλοία που εκτελούν ενδομεταφορές, καθώς και για τα πλοία που εκτελούν μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και λιμένων της Ευρώπης, που μέσω των πολυάριθμων ελέγχων και παρεμβάσεων του

    παρήγαγε απτά αποτελέσματα για τους Έλληνες Ναυτεργάτες ανεξαρτήτως ειδικότητας. Παράλληλα, ο νυν Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ ήταν αυτός που πρωτοστάτησε για την αναβάθμιση της Πολιτικής των Αθηνών στα διεθνή όργανα της ITF θέτοντας την ως βασική προτεραιότητα και για την Ομοσπονδία μας. Σημειώνουμε για άλλη μια φορά ότι επί 27 χρόνια είχε ο κ. Νταλακογεώργος, στις καλένδες και αυτήν την Πολιτική της ITF”.

    Στη συνέχεια, ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης τονίζει:

    “Ο κ. Νταλακογεώργος, λοιπόν, επί 27 χρόνια, στρεφόταν κατά της ITF και των πολιτικών της, ενώ είχε αναλάβει εργολαβικά τη συνδικαλιστική επιβίωση του τέως Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ.

    Υπενθυμίζουμε ότι στην αλλαγή – αίτημα του συνόλου των Ναυτεργατών και του Κινήματος για την καθαίρεση του Ι. Χαλά τον Ιούνιο του 2021 ο κ. Νταλακογεώργος ήταν άφαντος και επιδιδόταν σε έναν χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων κατά του συνόλου των Ναυτεργατικών Σωματείων που πρωτοστατούσαν στην αλλαγή προσφέροντας απλόχερα κάλυψη στον συνδικαλιστικό του μέντορα και καθοδηγητή Ι. Χαλά. Και εφόσον το 2024, όπως ο ίδιος ομολογεί, ανακάλυψε την Αμερική γιατί δεν ενημέρωσε για το συγκεκριμένο πλοίο που ξεκίνησε δρομολόγια πριν μερικές εβδομάδες την ΠΝΟ και το Τμήμα Ελέγχου της ITF;

    Η απάντηση δίνεται από την ίδια την πραγματικότητα. Ο κ. Νταλακογεώργος ήταν αυτός που μαζί με το μέντορα του Ι. Χαλά πρωτοστάτησαν στις ιδιαίτερες συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, στον αφελληνισμό των πληρωμάτων στην Κρουαζιέρα, στην αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων του ν. 4150/13 και φυσικά στις ειδικές συνθέσεις, αρχής γενομένης από τις γραμμές της Αδριατικής.

    Η αλήθεια, όμως, που εκθέτει ανεπανόρθωτα, είναι μία και μόνο μία: Όλοι οι εργατοκτόνοι Νόμοι των Ναυτεργατικών Δικαιωμάτων και λοιπές Νομοτεχνικές Πράξεις καθώς και όλα τα προνόμια της Εργοδοσίας που πέρασαν τα τελευταία 30 χρόνια, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις έχουν ένα κοινό σημείο αναφοράς και μόνο: Την Προεδρεία του Αντώνη Νταλακογεώργου στη Διοίκηση της Π.Ε.Ν.Ε.Ν και την ηγεσία στην ΠΝΟ του Γιάννη Χαλά.

    Και επειδή επιτέλους πρέπει να αποδωθούν «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» αναφορικά με τις «επαίσχυντες» συμβάσεις της ITF, όπως τις χαρακτηρίζει ο ίδιος ο κ. Νταλακογεώργος, σημειώνουμε ότι αυτές οι συμβάσεις είναι που επιχορηγούν με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ετησίως τον ίδιο και το Προεδρείο της Ένωσης του για μισθοδοσία, ταξίδια, ασφαλιστικές εισφορές, εφάπαξ κ.ο.κ.. Μάλιστα ο ίδιος ο κ. Νταλακογεώργος σε δημόσια τοποθέτηση του είχε αναφέρει ότι οι παροχές της ΠΝΟ αποτελούν για το προεδρείο της Ένωσης του «κριτήριο επιλογής» για να καταλάβουν τις σχετικές θέσεις σε αυτό. Από τις συμβάσεις αυτές πληρώνονται και τα ταξίδια στο Λονδίνο του κ. Νταλακογεώργου, ο οποίος δεν διστάζει να ζητάει από την Ομοσπονδία μας να του πληρώσει μέχρι και τους καφέδες του.

    Από αυτές, λοιπόν, τις συμβάσεις μισθοδοτείται ο κ. Νταλακογεώργος και οι συν αυτώ και θα λάβει μάλιστα και σύνταξη.

    Και ας μας απαντήσει επιτέλους ευθέως και απερίφραστα αφού καταγγέλλει τις συμβάσεις της ITF γιατί συνεχίζει να εισπράττει και μάλιστα πρώτος τις επιχορηγήσεις που αυτές συνεπάγονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τη συνδικαλιστική πρακτική οι πρωτοβάθμιες οργανώσεις ενισχύουν τις δευτεροβάθμιες.

    Αν, λοιπόν, θέλει να έχει συνέπεια λόγων και έργων να σταματήσει να εισπράττει τις επιχορηγήσεις αυτές από την ΠΝΟ.

    Η αλήθεια είναι μία και δεν αλλάζει: Από την εκλογή του νέου Γενικού Γραμματέα στην Ομοσπονδία μας και την απώλεια της «πρωτοκαθεδρίας» του που μέχρι τότε εμφάνιζε σε αγαστή συνεργασία του με τον τέως Γενικό Γραμματέα Ι. Χαλά, και διαπιστώνοντας ότι τα νέα πλαίσια δράσης της Ομοσπονδίας μας, με την ενεργό συμμετοχή της και τη διαρκή επαγρύπνηση της και άμεση παρέμβασή της όχι μόνο για τα προβλήματα του κλάδου, αλλά και για όλα τα σοβαρά θέματα που αφορούν και απασχολούν και άλλες ομάδες εργαζομένων της Χώρας , άρχισε να εφαρμόζει αυτό που σπούδασε και γνωρίζει πολύ καλά δηλαδή την «λασπολογία του ανεμιστήρα».

    Θα θέλαμε κλείνοντας να του δώσουμε μια συμβουλή: «ΚΑΛΛΙΟΝ ΤΟΥ ΛΑΛΕΙΝ ΤΟ ΣΙΓΑΝ”.

    Διαβάστε επίσης:

    Η Torm επένδυσε 340 εκατ. δολάρια για οκτώ πλοία

    Ιωάννης Ζαφειράκης: Ο οικονομικός διευθυντής της Diana Shipping ίδρυσε δική του ναυτιλιακή

    Performance Shipping (Αλίκη Παληού και Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Ευνοϊκή πώληση και επαναμίσθωση πλοίου που θα παραδοθεί το 2025



    ΣΧΟΛΙΑ