Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, οι νέες παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων σε όλο τον κόσμο έφτασαν τα 37,54 εκατομμύρια τόνους γκρος, αύξηση σχεδόν τριπλάσια από τους 13,22 εκατομμύρια τόνους που ήταν πριν ένα χρόνο.

Τον μήνα Σεπτέμβριο, τα κινεζικά ναυπηγεία, πήραν τα πρωτεία στις παραγγελίες από τα Νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία που τα διατηρούσαν τους προηγούμενους τέσσερις μήνες.

Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, με κορυφαία την Hyundai Heavy Industries Co. πήραν παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων 910.000 τόνων, που αντιπροσωπεύουν το 28 % των 3,28 εκατομμυρίων τόνων των παγκόσμιων παραγγελιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson Research Service.

Τα Κινέζικα ναυπηγεία εξασφάλισαν 1,95 εκατομμύρια τόνους σε νέες παραγγελίες, που αντιπροσωπεύουν το 60 % του συνόλου, με τα Ιαπωνικά ναυπηγεία να κερδίζουν παραγγελίες συνολικού ύψους 260,000 τόνων ή 8% των συνολικών παραγγελιών.

Αξίζει όμως να επισημανθεί ότι η μέση τιμή των παραγγελιών για πλοία που θα ναυπηγηθούν σε Κορεάτικα ναυπηγεία ανήλθε στα 170 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο, τρεις φορές υψηλότερη από αυτήν των παραγγελιών για πλοία που κέρδισαν τα κινέζικα ναυπηγεία, με μέσο όρο 60 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο.

Οι παραγγελίες για κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οδήγησαν σε αξιοσημείωτη αύξηση των νέων παραγγελιών, αυξάνοντας πάνω από 16 φορές από αυτές που ήταν πριν από ένα χρόνο.

Σε αυτό τον «πυρετό» παραγγελιών συμμετέχουν αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές.

Ο Νίκος Τσάκος με την εισηγμένη εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN) έκλεισε συμφωνία για την ναυπήγηση έξι δεξαμενοπλοίων, που θα καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η παραγγελία έγινε στο ναυπηγείο της Νέας Κορέας Daehan Shipbuilding.

Ειδικότερα, θα ναυπηγηθούν τέσσερα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, μεγέθους aframax και άλλα δύο δεξαμενόπλοια πετρελαϊκών προϊόντων. Η συνολική επένδυση ανέρχεται στα 417 εκατ. δολάρια.

Επίσης, ο Πόλυς Β. Χατζηϊωάννου προχωρεί τη ναυπήγηση συνολικά οκτώ φορτηγών πλοίων σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας και τα οποία θα παραλάβει από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 έως το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Η Αγγελική Φράγκου, με την εταιρεία – ναυαρχίδα Navios Maritime Partners, παρήγγειλε 6 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, μεταφορικής ικανότητας 5.300 TEUs το κάθε πλοίο. Το κόστος κάθε πλοίου θα διαμορφωθεί 61,6 εκατ. δολάρια.

Επίσης, ο Ευάγγελος Μ. Μαρινάκης έκλεισε συμφωνία για την ναυπήγηση έξι πλοίων, που η μεταφορική τους ικανότητα θα ανέρχεται σε 1.800 ΤΕUs και για το κάθε πλοίο θα καταβάλλει 31,3 εκατ. δολάρια.

Ο Νίκος Βαφειάς ναυπηγεί πέντε πλοία, συνολικής αξίας 235 εκατ. δολαρίων στα ναυπηγεία Hyundai Mipo. Το κόστος ναυπήγησης του κάθε πλοίου ανέρχεται στα 47 εκατομμύρια δολάρια.

Η Μαρία Αγγελικούση ναυπηγεί 4 δεξαμενόπλοια και 9 πλοία LNG, χωρητικότητας 320.500 dwt το κάθε ένα και προβλέπεται να παραδοθούν εντός του 2023.

Διαβάστε επίσης:

Εξαγορές product tanker αξίας 1 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές

Πλακιωτάκης: Σε τρεις πυλώνες στηρίζονται οι θαλάσσιες μεταφορές