Στα ύψη έχουν εκτιναχθεί οι ναύλοι καθώς οι αγοραστές αργού πετρελαίου δεν μπορούν να βρουν εταιρείες διατεθειμένες να στείλουν τα πλοία τους στα ρωσικά λιμάνια λόγω των βομβαρδισμών στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με traders και ναυλομεσίτες, οι ναύλοι για να κλείσει κανείς ένα τάνκερ τύπου Aframax για να φορτώσει σε ένα από τα λιμάνια της Ρωσίας στη Βαλτική με προορισμό τη δυτική Ευρώπη σχεδόν τριπλασιάστηκαν την Πέμπτη σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα.

Το αργό Ουραλίων που εξάγει η Ρωσία και φορτώνεται στα βορειοευρωπαϊκά λιμάνια της χώρας πωλείται, στο μεγαλύτερο μέρος του, συνήθως σε πελάτες στη Δύση, αν και κάποιες φορές κατευθύνεται προς την Κίνα και την Ινδία.

Διάγραμμα ναύλων μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου

Παρότι οι αμερικανικοί περιορισμοί στην εκκαθάριση συναλλάγματος περιλαμβάνουν ειδικές πρόνοιες για τις πληρωμές ενέργειας, κάποιες ευρωπαϊκές τράπεζες μειώνουν την έκθεσή τους στην Ουκρανία και στη Ρωσία, γεγονός που μπορεί να θέσει ενδεχομένως σε κίνδυνο τις πιστωτικές γραμμές που απαιτούνται για τις συναλλαγές. Στο μεταξύ, ορισμένοι κινέζοι traders έχουν ήδη σταματήσει να αγοράζουν και να πωλούν ρωσικό πετρέλαιο, υπό τον φόβο των αμερικανικών κυρώσεων.

Την Πέμπτη, οι ναύλοι για τη μεταφορά φορτίων από τον Περσικό Κόλπο στις αμερικανικές ακτές του Κόλπου του Μεξικού σημείωσαν αύξηση 12% σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα.

Σύμφωνα με τους traders, από την κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία θα κερδίσουν πιθανότατα τα φορτία της Μέσης Ανατολής, ως εναλλακτική λύση για την αποφυγή της επικίνδυνης ζώνης γύρω από τη Μαύρη Θάλασσα.