ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το συνολικό ποσό που έχει δώσει η Τράπεζα Πειραιώς σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ξεπέρασε τα 4 δισ. δολάρια, που σημαίνει ότι χορήγησε πιστώσεις άνω των 300 εκατ. δολαρίων σε αυτό το χρονικό διάστημα.
Σε ομιλία του, ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Head of Shipping and Structured Finance της Τράπεζας Πειραιώς, είπε:
“Το 2023 πετύχαμε αύξηση 12,6% στο χαρτοφυλάκιο. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έχουμε φτάσει στα 4 δισ. ευρώ. Πάντα η στρατηγική είναι να είμαστε κοντά στους πελάτες και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες τους με ταχύτητα και ευελιξία”.
Επίσης, τόνισε ότι το τελευταίο διάστημα είχαμε κρίσεις, πολέμους, Ουκρανία, Γάζα, Ερυθρά Θάλασσα,, τα προβλήματα στη Διώρυγα του Παναμά, τους νέους κανόνες και πρόσθεσε: “Όλα αυτά πρέπει να τα λαμβάνουμε υπόψη ως τράπεζες. Σήμερα υπάρχουν πολλά εργαλεία που περιλαμβάνουν στόχους ESG. Θα είναι ολοένα και πιο σημαντικά αυτά τα εργαλεία όχι μόνο για τους πελάτες μας που έχουν έτσι επιβράβευση για την επιτυχία τους να εκπληρώσουν τους στόχους, αλλά και για την τράπεζα, αφού και εμείς ελεγχόμαστε στους στόχους ESG”.
Ο Θεοφάνης Μουστακάτος, επικεφαλής της διεύθυνσης ναυτιλιακών εργασιών της Εθνικής Τράπεζας αναφέρθηκε στην δυσκολία διαχείρισης των γεωπολιτικών κινδύνων και του κανονισμού της Βασιλείας 4 που θα μειώσει την έκθεση της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής χρηματοδότησης στην ναυτιλία.
«Βλέπω τις ευρωπαϊκές τράπεζες να οπισθοχωρούν όσον αφορά στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, λόγω και του κόστους της Βασιλείας ΙV. Η ανάληψη αυτού του κόστους από τις πλειοκτήτριες εταιρείες και τις τράπεζες είναι κάτι που θα φανεί μέσα στο 2025», πρόσθεσε.
Το ευρωπαϊκό κενό αυτό, όπως είπε, καλύπτεται από την ασιατική χρηματοδότηση, ενώ ίσους δούμε και τράπεζες από τη Μέση Ανατολή να μπαίνουν στο παιχνίδι.
«Στόχος μας να είμαστε μία σημαντική τράπεζα στον χώρο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιό μας. Η δουλειά μας είναι να προσέξουμε τους πελάτες μας, να μην αφήσουμε κανέναν στο κρύο», υπογράμμισε ο Θ. Μουστακάτος.
Σημείωσε πάντως ότι είναι πολύ αισιόδοξος, καθώς η προσαρμοστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση και σε όλες τις νέες προκλήσεις, φαίνεται σε όλα τα νούμερα.
Επίσης, ο εκπρόσωπος της Neptune Leasing, Σάκης Βουρδής, ανέλυσε τον ρόλο της εταιρείας που ήρθε να καλύψει το κενό στην χρηματοδότηση της ναυτιλίας και δημιουργήθηκε από τις οικογένειες Κωνσταντακόπουλου και Λάτση.
«’Εχουμε μεγάλες προκλήσεις και απαιτήσεις, που προκύπτουν από τους πολέμους σε Ουκρανία και Γάζα, τον εμπορικό πόλεμο στην Κίνα, τους τραπεζικούς κανονισμούς, τον πληθωρισμό, τα υψηλά επιτόκια. Όλα δημιουργούν προκλήσεις, αλλά δημιουργούν και ευκαιρίες», τόνισε ο Σάκης Βουδρής, director Business Development της Neptune Leasing.
Τα τελευταία χρόνια τα έσοδα των ναυτιλιακών έχουν αυξηθεί. «Σε αυτό το περιβάλλον οι πελάτες μας θέλουν να αναπτυχθούν, παραγγέλνουν νέα πλοία και υπάρχει αρκετά σημαντική ζήτηση για χρηματοδότηση και διαφορετικές χρηματοδοτικές λύσεις, όπως αυτή του leasing».
Πολύ ψηλά στην ατζέντα, όπως εξήγησε ο Σ. Βουδρής, είναι οι κανόνες ESG. «Προσπαθούμε να βρούμε λύσεις χρηματοδοτικές για να στηρίξουμε τους πελάτες μας κυρίως για τα υφιστάμενα πλοία, καθώς μεγάλος αριθμός πλοίων είναι τουλάχιστον 15 ετών», επισήμανε και πρόσθεσε: «Στηρίζουμε απόλυτα τις επιλογές των πελατών μας, θέλουμε να είμαστε δίπλα τους, με λύσεις που θα μπορούν να επιμηκύνουν την ηλικία».
Όπως τόνισε, το leasing είναι και αυτό mainstream χρηματοδότηση όπως και η τραπεζική. «Η σχέση μας με τις τράπεζες είναι συμβιωτική. Συνεργαζόμαστε απόλυτα μαζί τους και στηριζόμαστε σε αυτές» και απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι “οι χορηγήσεις των δανείων αφορούν κατά 50% ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και κατά 50% ξένες ναυτιλιακές από Ασία και αλλού”.
Διαβάστε επίσης
Τitan: Σε 9 στελέχη κατευθύνθηκαν αμοιβές συνολικού ύψους 8,75 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 19,2%
Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης: Τι αλλαγές φέρνει, πώς διευκολύνονται πολίτες και επαγγελματίες
Η εθνική ντροπή της αντιπολίτευσης: Δεν έμαθαν, δεν ξέχασαν
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»