Τα πλοία, τα οποία ταξιδεύουν με κυπριακή σημαία αντιμετωπίζουν ένα δεύτερο τουρκικό εμπάργκο, καθώς εμποδίζονται να μεταφέρουν σιτηρά από ή προς την Ουκρανία στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για τα σιτάρια της Μαύρης Θάλασσας. Την εξέλιξη αυτή γνωστοποίησε με δήλωση της, η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Η υπουργός είπε ότι μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, υπήρξε συμφωνία μεταξύ της Τουρκίας, της Ουκρανίας και της Ρωσίας με τα Ηνωμένα Έθνη για να διασφαλιστεί η διέλευση σιτηρών από την Ουκρανία.

1

«Η Τουρκία είναι η χώρα που ελέγχει τα πλοία που διέρχονται από τη Μαύρη Θάλασσα και εμποδίζει οποιοδήποτε πλοίο που φέρει κυπριακή σημαία ή οποιοδήποτε πλοίο διαχειρίζεται στην Κύπρο να είναι μέρος αυτής της διαδικασίας.

«Γι’ αυτό το έχω χαρακτηρίσει δεύτερο εμπάργκο», τόνισε χαρακτηριστικά η Μαρίνα Χατζημανώλη.

«Η πτυχή Black Sea Grain Initiative είναι άμεσα συνυφασμένη με το τουρκικό εμπάργκο και είναι για την Κύπρο και ένα δεύτερο εμπάργκο, αφού τα πλοία που φέρουν τη σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενός κράτους μέλους της ΕΕ, ή τα οποία τυγχάνουν διαχείρισης από τη Κύπρο εμποδίζονται από την Τουρκία να εμπλακούν στην θαλάσσια μεταφορά σιτηρών ή άλλων αγαθών στο πλαίσιο του Black Sea Trading Initiative», ανέφερε η Μαρίνα Χατζημανώλη τόσο μιλώντας ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών όσο και στις δηλώσεις της μετά τη συνάντηση.

Υπενθυμίζεται ότι από το 1987, η Τουρκία έχει απαγορεύσει τον ελλιμενισμό πλοίων υπό κυπριακή σημαία στα λιμάνια της.

Η απαγόρευση επεκτείνεται και στα πλοία που διαχειρίζεται η Κύπρος.

Επίσης, έγινε γνωστό ότι η Κύπρος δεν θα υποστηρίξει την τουρκική υποψηφιότητα για τη θέση του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), καθώς η Άγκυρα εμποδίζει τον ελλιμενισμό κυπριακών πλοίων σε τουρκικά λιμάνια.

Ο υπουργός είπε ότι η Κύπρος σκοπεύει να επανεκλεγεί στο Συμβούλιο του ΙΜΟ για το 2024 έως το 2025.

Διαβεβαίωσε επίσης ότι εάν ένας Τούρκος υποψήφιος εκλεγεί επικεφαλής του ΙΜΟ, δεν θα επηρεάσει την Κύπρο, καθώς οι κανονισμοί διέπουν τη λειτουργία του οργανισμού.

Ωστόσο, όμως, λόγω των τελευταίων διεθνών εξελίξεων και κυρώσεων, δυστυχώς, ο κυπριακός στόλος έχει μειωθεί. Μιλώντας στους βουλευτές, η Μαρίνα Χατζημανώλη είπε ότι ο κυπριακός στόλος μειώθηκε σε 1.663 πλοία, χωρητικότητας 22 εκατομμυρίων τόνων από 1.752 που είχαν νηολογηθεί με χωρητικότητα 25 εκατομμυρίων τόνων τον Ιούλιο του 2021.

Τα στοιχεία δείχνουν μια ανοδική τάση στην εγγραφή των ναυτιλιακών εταιρειών, η οποία αυξήθηκε από 273 το 2021 σε 302 το 2022.

Ανάμεσα στις προτεραιότητες του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου είναι η ενίσχυση του πλαισίου ενός κέντρου ναυτιλίας.

Διαβάστε επίσης:

Ταχύπλοα θαλάσσια taxi στην Πάρο και ημι-υποβρύχιο στον Πόρο

Ηγουμενίτσα: Σύλληψη αλλοδαπού για λαθραία καπνικά προϊόντα