ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
Δύο χρηματοδοτικές συμφωνίες αφορούν δύο δεξαμενόπλοια suezmax χωρητικότητας 157.000 dwt, το Eco West Coast και το Eco Malibu. Η διάρκεια των συμφωνιών είναι δέκα χρόνια, και η εταιρεία έχει εναλλακτικές επιλογές για την επαναγορά των πλοίων σε συμφωνημένες τιμές.
Η Top Ships έχει το δικαίωμα να τις ενεργοποιήσει μετά τον πρώτο χρόνο για το Eco Malibu και μετά το δεύτερο έτος για το Eco West Coast.
Στο τέλος της δεκαετίας, η εταιρεία προβλέπεται να αγοράσει πάλι τα πλοία έναντι 19 εκατομμυρίων δολαρίων ανά σκάφος.
Οι συμφωνίες έχουν επιτόκιο 2,65% πλέον SOFR για το Eco West Coast και 2,5% πλέον SOFR για το Eco Malibu και έχουν πρόγραμμα απόσβεσης 2,2 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως ανά σκάφος.
Το τίμημα από τις συμφωνίες χρηματοδότησης ανέρχεται σε 41 εκατομμύρια δολάρια ανά σκάφος ή 82 εκατομμύρια δολάρια συνολικά, 61,2 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή των προηγούμενων χρηματοδοτικών διευκολύνσεων των πλοίων.
Η εταιρεία του Ευάγγελου Πιστιόλη σύναψε επίσης συμφωνίες χρηματοδότησης για δύο δεξαμενόπλοια VLCC 300.000 dwt, τα Julius Caesar και Legio X Equestris. Η διάρκεια των συμβάσεων χρηματοδότησης για τα VLCC είναι οκτώ χρόνια και μετά τον πρώτο χρόνο, η εταιρεία μπορεί να αγοράσει ξανά τα πλοία σε προβλεπόμενες τιμές αγοράς.
Στο τέλος της οκταετίας, η Top Ships προβλέπεται να αγοράσει πάλι τα πλοία έναντι 37,5 εκατομμυρίων δολαρίων ανά σκάφος. Οι συμφωνίες για τα VLCC έχουν σταθερό επιτόκιο ναύλωσης bareboat 7,3 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως και περιλαμβάνουν τόκο και αποπληρωμή. Το τίμημα από τις συμφωνίες ανέρχεται σε 125 εκατομμύρια δολάρια, 97,9 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή των προηγούμενων χρηματοδοτικών διευκολύνσεων των πλοίων.
Το τελευταίο σκάφος που η εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq εταιρεία υπέγραψε συμφωνία χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι το δεξαμενόπλοιο προϊόντων MR 50.000 dwt Eco Marina Del Ray.
Η διάρκεια αυτής της συμφωνίας είναι επτά χρόνια και μετά τον πρώτο χρόνο, η εταιρεία έχει επιλογές να αγοράσει ξανά το πλοίο. Στο τέλος των επτά ετών, η Top Ships έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ξανά το σκάφος έναντι αντιτίμου 14 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η συμφωνία έχει επιτόκιο 2,6% πλέον SOFR και έχει χρονοδιάγραμμα απόσβεσης 2 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.
Το αντάλλαγμα θα ανέλθει σε 28 εκατομμύρια δολάρια, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή της υπάρχουσας χρηματοδοτικής διευκόλυνσης του πλοίου.
Σύμφωνα με τον Ευάγγελο Πιστιόλη, τα έσοδα μετά την αποπληρωμή του προηγούμενου χρέους από τις ήδη συναφθείσες χρηματοδοτήσεις ανέρχονται σε 47,9 εκατομμύρια δολάρια, 43,9 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την πλήρη εξαγορά των προνομιούχων μετοχών «Σειρά F» της εταιρείας, που κατείχε συνδεδεμένο μέρος.
«Το ποσό των μετρητών που απελευθερώθηκαν από τις συναφθείσες συμφωνίες αντιστοιχεί περίπου στο 77% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα επίπεδα χρέους του στόλου μας μετά τις αναχρηματοδοτήσεις, η μόχλευση του στόλου παραμένει σε πολύ συντηρητικό επίπεδο περίπου 45%», δήλωσε ο Ευάγγελος Πιστιόλης, Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής της Top Ships.
Διαβάστε επίσης:
Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία είναι η υπεροπλία της Ευρώπης
ΒΕΑ: «Καμπανάκι» για έλλειψη εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού και ψηφιακή κάρτα
Cartier: 100 χρόνια βέρα Trinity και ποιοι τη φορούν σήμερα;