Νέες απώλειες κατέγραψε τη Δευτέρα ο δείκτης Baltic Dry Index, καθώς τα spread στις τιμές τον καυσίμων πλήττουν κυρίως τις κατηγορίες των μεγαλύτερων σε μέγεθος πλοίων ξηρού φορτίου, και ειδικά σε αυτήν των capesizes, όπου τα περισσότερα πλοία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

Ο δείκτης Baltic Dry υποχώρησε τη Δευτέρα κατά 25 μονάδες, φτάνοντας στις 729 μονάδες, που είναι το χαμηλότερο σημείο του από τον Απρίλιο του 2018, ενώ η μέση τιμή ναύλωσης για τις πέντε κύριες διαδρομές του Baltic Dry Capesize Index (5TC) υποχώρησε στα 7.760 δολάρια ημερησίως, όταν μόλις πριν από ένα μήνα κινείτο στα 14.451 δολάρια ημερησίως.

Η αγορά των capesizes είναι σοβαρά εκτεθειμένη στη μεταβλητότητα των τιμών των καυσίμων που είναι συμβατά με τους κανονισμούς του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, καθώς μόνο ένα μικρό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου των capesizes διαθέτουν scrubbers, που τους επιτρέπουν να χρησιμοποιούν φθηνότερα καύσιμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το spread ανάμεσα στο πιο ακριβό καύσιμο VLSFO και το φθηνότερο IFO 380 στη Σιγκαπούρη φτάνει τα 298 δολάρια, σύμφωνα με τη Fearnleys.

Τα πράγματα δεν είναι πολύ καλύτερα στην αγορά των panamaxes, όπου τη Δευτέρα η μέση τιμή ναύλωσης για τις πέντε κύριες διαδρομές του Baltic Dry Panamax Index υποχώρησε στα 7.791 δολάρια ημερησίως.

Αντίθετα, στις αγορές των supramaxes και των ultramaxes δε φαίνεται να υπάρχει κάποια σαφής τάση, με ναυλομεσίτες να δηλώνουν στο TradeWinds ότι το κλίμα παραμένει «στη μέση» και είναι δύσκολο να πει κανείς αν οι συνθήκες αυτήν την εβδομάδα είναι καλύτερες σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα.

Παρά τις αυξομειώσεις στις κύριες διαδρομές του δείκτη Baltic Supramax Index τη Δευτέρα, η μέση τιμή ναύλωσης για τις πέντε κύριες διαδρομές του δείκτη παρέμεινε σταθερή στα 6.156 δολάρια ημερησίως.