Κράτει τις μηχανές» ακόμα και κατά 35%, αναμένεται να κάνουν τα μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία, προκειμένου να πιάσουν τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.

Την επισήμανση αυτή έκανε ο Αριστείδης Αλαφούζος, chief operating officer της Okeanis συμφερόντων οικογένειας Αλαφούζου.

Μιλώντας σε αναλυτές κατά τη διάρκεια του conference call της εταιρείας, ο κ. Αλαφούζος επεσήμανε ότι οι νέοι κανονισμοί όπως είναι το Energy Efficiency Existing Ship Index, θα έχουν μεγάλη επίδραση στον τρόπο που επιλέγεται ένα πλοίο για ναύλωση, αφού οι περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων έχουν μπει σήμερα σε πρώτο πλάνο.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι ο νέος σύγχρονος στόλος από δεξαμενόπλοια που διαθέτει δεν χρειάζεται καμία παρέμβαση προκειμένου να είναι συμβατός με τα όρια των νέων κανονισμών για την προστασία του περιβάλλοντος. Όπως όμως υπογραμμίζει ο κ. Αλαφούζος, η εξέλιξη αυτή θα δημιουργήσει ζητήματα για τα μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία, τα οποία δεν έχουν κατασκευαστεί με τα σημερινά στάνταρ, και τα οποία θα αναγκάζονται να ταξιδεύουν με μειωμένη ταχύτητα από 25% μέχρι και 35% προκειμένου να έχουν τα προσδοκόμενα περιβαλλοντικά αποτελέσματα.

«Τα νέα πλοία, θα έχουν πλεονέκτημα στην αγορά , έναντι των παλαιότερων», ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ προσέθεσε ότι ακόμα και η επιλογή παρεμβάσεων, όπως είναι η αλλαγή προπέλας για τα παλαιότερα πλοία, δεν θα είναι αρκετή προκειμένου ένα μεγαλύτερο σε ηλικία πλοία να πετύχει τους στόχους, αν δεν κόψει ταχύτητα.

Η διαφορά, όπως ανέφερε θα είναι μεγάλη, αφού αν ένα  δεξαμενόπλοιο του 2020 θα  πληρώνεται στο μέλλον με 60.000 δολάρια την ημέρα, ένα αντίστοιχο του 2011, θα κερδίζει μόλις 20.000 δολάρια την ημέρα.

Από τη πλευρά του ο διευθύνον σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Αλαφούζος επεσήμανε στις δηλώσεις του ότι από την μια η πρόβλεψη για αύξηση της ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου φέτος και από την άλλη ο σταδιακός εμβολιασμός του παγκόσμιου πληθυσμού θα ανεβάσει την αγορά τους επόμενους μήνες, και εξήγησε ότι η Okeanis σχεδιάζει να έχει όσα περισσότερα πλοία μπορεί στην spot αγορά, ώστε να εκμεταλλευθεί την αναμενόμενη ανοδική πορεία των ναύλων.

Τα αποτελέσματα

Η Okeanis Ecο Tankers Corp., συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, που είναι εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά του Όσλο κατέγραψε έσοδα ύψους 40,7 εκατ. δολαρίων για το τελευταίο τρίμηνο του 2020, και προσαρμοσμένα EBITDA ύψους 27,6 εκατ. δολαρίων. Τα προσαρμοσμένα κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν στα 8,2 εκατ. δολάρια. Όσον αφορά το outllook σημειώνεται ότι οι επιμέρους αγορές των  Suezmax και Aframax βελτιώνονται ενώ η παγκόσμια πετρελαϊκή αγορά επανακάμπτει.

Θετικές είναι οι εκτιμήσεις της η Okeanis Ecο Tankers για τη ζήτηση πετρελαίου από τις χώρες του ΟΟΣΑ δεδομένου ότι οι εμβολιασμοί στις δυτικές χώρες συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό.  Στην εταιρική παρουσίαση τονίζεται ότι η παραγωγή και συνεπώς οι εξαγωγές πετρελαίου από τον OPEC+ θα αυξηθούν τους επόμενους έξι μήνες δίνοντας  με τον τρόπο αυτό ώθηση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η παραγωγή από τον OPEC θα αυξηθεί φέτος κατά 3 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Όσον αφορά τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, το spread μεταξύ VLSFO και HSFO διευρύνεται, ευνοώντας τη στρατηγική της εταιρείας για την επιλογή των scrubbers.

H Okeanis Eco Tankers Corp. διαχειρίζεται 17 δεξαμενόπλοια όλα εξοπλισμένα με scrubbers και συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος: 3 Aframax/LR2, 6 Suezmax και 8 VLCC.

Διαβάστε επίσης:

H Okeanis Eco Tankers καλύτερη εταιρεία δεξαμενοπλοίων για το 2020

H Okeanis Eco Tankers καλύτερη εταιρεία δεξαμενοπλοίων για το 2020 – Στα $16.000 την ημέρα ο ναύλος για το eco tanker «Nisos Anafi»

Γ. Αλαφούζος: Η Okeanis Eco Tankers έχει αποσβέσει το 65% των επενδύσεων της σε scrubbers