ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στα 9.195,4 δολάρια η μεταφορά ενός κοντέινερ και ο μέσος ναύλος είναι αυξημένος κατά 252% από πέρσι!
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τον δείκτη WCI της Drewry, δεδομένου ότι ο ναύλος ανήλθε πλέον στα 9.195,41 δολάρια κατά την τρέχουσα εβδομάδα. Βέβαια, υπάρχουν σημάδια μείωσης των ναύλων, όμως οι ναύλοι παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ενώ συνεχίζονται προβλήματα στα λιμάνια και έλλειψη χωρητικότητας.
Οι ναύλοι των εμπορευματοκιβωτίων είναι λιγότερο ακριβοί κατά 5% τις τελευταίες επτά ημέρες, αλλά ο μέσος ναύλος παραμένει ακόμα κατά 252% υψηλότερος από την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020.
Αυτό αποκαλύπτεται από τον δείκτη Drewry World Container που δείχνει ότι η τιμή του ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (FEU) έφτασε σε αξία 9.195,41 δολάρια.
Στη γραμμή Σαγκάη-Γένοβα, οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 3%. Οι τιμές εξάλλου μεταφοράς στη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες μειώθηκαν κατά 10% (μείον 1.119 δολάρια) στα 9.857 δολάρια, ενώ στη γραμμή Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 7% (μείον 887 δολάρια) στα 12.667 δολάρια ανά Feu.
Στη γραμμή Σαγκάη – Γένοβα μειώθηκαν επίσης κατά 3% στα 12.693 δολάρια και στη γραμμή Σαγκάη – Ρότερνταμ κατά 2% στα 13.798 δολάρια ανά Feu. Οι ναύλοι στη γραμμή Λος Άντζελες – Σαγκάη και Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 1% σε 1.288 δολάρια και 6.123 δολάρια αντίστοιχα ανά Feu.
Οι ναύλοι στη γραμμή Νέα Υόρκη – Ρότερνταμ και στην γραμμή Ρότερνταμ – Σαγκάη, από την άλλη πλευρά, παρέμειναν σταθεροί σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες.
Ο δείκτης XSI
Επισημαίνεται ότι τον μήνα Οκτώβριο, ο παγκόσμιος δείκτης XSI κατέγραψε άνοδο για δέκατο συνεχόμενο μήνα και ο Διευθύνων Σύμβουλος Patrik Berglund, σχολίασε με νόημα: «Ένα όνειρο για τους μεταφορείς, ένας εφιάλτης για τους εισαγωγείς»
Σύμφωνα με τα στοιχεία, για δέκατο συνεχόμενο μήνα , αυξήθηκαν τα ποσοστά των μακροπρόθεσμων συμβολαίων στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό προκύπτει από τον δείκτη XSI της Xeneta που κατά την εκτίμηση της υπολογίζεται ότι θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση κατά 2,2%, φτάνοντας τις 216 μονάδες.
Η αύξηση 93,1% είναι σε ετήσια βάση που η νορβηγική εταιρεία ανάλυσης ορίζει ως «κολοσσιαία» και με «λίγη ελπίδα» για πτώση στο μέλλον.
Από τον Ιανουάριο, ο παγκόσμιος δείκτης Xeneta, ο οποίος παρακολουθεί τις μακροπρόθεσμες τιμές ναύλωσης που διαπραγματεύονται σε πραγματικό χρόνο κορυφαίοι μεταφορείς και πολυεθνικές εταιρείες όπως οι ABB, Electrolux, Continental, Unilever, Nestle, L’Oréal, Thyssenkrupp, Volvo Group και John Deere, κατέγραψε αύξηση 90,1%.
«Το ράλι ξεκίνησε στα τέλη Αυγούστου με την εντατικοποίηση της υψηλής ζήτησης για αγαθά σε συνδυασμό με συμφόρηση στα λιμάνια και χρόνιες διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού», αναφέρει η έκθεση.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη επιβράδυνσης, καθώς η Xeneta αναφέρει ότι η τρέχουσα αγορά εμπορευματοκιβωτίων είναι «υψηλά κερδοφόρα για τους μεταφορείς, αλλά πολύ προκλητική για τους εισαγωγείς».
«Δεν έχουμε να κάνουμε με τις αστρονομικές αυξήσεις που παρατηρήθηκαν τους τελευταίους μήνες – και πράγματι ορισμένες διαδρομές παρουσιάζουν ελαφρές μειώσεις τιμών – αλλά συνολικά, το βέλος παραμένει αποφασιστικά στραμμένο προς τον ουρανό», λέει ο Patrik Berglund , Διευθύνων Σύμβουλος της Xeneta.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τα ευρήματα της XSI, είναι ιδιαίτερα δύσκολο στις Ηνωμένες Πολιτείες , όπου ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν να ελλιμενιστούν στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς ξεπέρασε τα 80 στις αρχές Οκτωβρίου. Η ενεργειακή κρίση στην Κίνα προκαλεί επίσης περαιτέρω πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού καθώς τα εργοστάσια αναγκάζονται να περιορίσουν την παραγωγή.
«Οι διαμεταφορείς θέλουν προβλεψιμότητα», λέει ο Patrik Berglund, «ακόμη περισσότερο όταν οι βασικές περίοδοι συναλλαγών, όπως τα Χριστούγεννα, βρίσκονται στον ορίζοντα. Αντίθετα, αντιμετωπίζουν φραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού, περιορισμένη ή καθόλου διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα, ναύλους που δεν μπορούν να ελέγξουν και μια αυξανόμενη αίσθηση αβεβαιότητας. Συνολικά, μια ονειρεμένη χρονιά για τους μεταφορείς είναι ένας συνεχής εφιάλτης για τους άλλους».
Εισαγωγές / Εξαγωγές ΗΠΑ
Ο δείκτης XSI καταγράφει μείωση των εισαγωγών στις ΗΠΑ κατά 1,5% σε μηνιαία βάση στις 197,87 μονάδες. Ο αριθμός αντιπροσωπεύει την πρώτη πτώση που καταγράφηκε από τον Μάρτιο. Παρά την πτώση, το σημείο αναφοράς παραμένει 64% υψηλότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο και έχει αυξηθεί κατά 62% από τις 20 Δεκεμβρίου.
Μείωση σημείωσαν και οι εξαγωγές τον Οκτώβριο, υποχωρώντας κατά 3,5% στις 102,68 μονάδες. Ωστόσο, ο δείκτης παραμένει 15,8% υψηλότερος από τον Οκτώβριο του 2020 και έχει αυξηθεί κατά 15,7% από το τέλος του περασμένου έτους.
Εισαγωγές / Εξαγωγές Ευρώπης
Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές μειώθηκαν κατά 3,7% από τις 21 Οκτωβρίου στις 245,53 μονάδες. Παρά την πτώση, ο δείκτης παραμένει αυξημένος κατά 122,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020 και έχει σημειώσει άνοδο 120,7% από τις 20 Δεκεμβρίου.
Οι ευρωπαϊκές εξαγωγές υποχώρησαν και τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση 2,2% σε μηνιαία βάση στις 169,82 μονάδες. Ωστόσο, το σημείο αναφοράς εξακολουθεί να είναι 50% υψηλότερο από ό,τι στις 20 Οκτωβρίου και έχει αυξηθεί κατά 47,4% από τα τέλη του περασμένου έτους.
Άπω Ανατολή Εισαγωγές / Εξαγωγές
Οι εισαγωγές από την Άπω Ανατολή μειώθηκαν κατά 3,2% τον Οκτώβριο στις 139,83 μονάδες. Αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη πτώση από μήνα σε μήνα και φέρνει τον δείκτη σε χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο. Παρόλα αυτά, ο δείκτης παραμένει 49,9% υψηλότερος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και έχει αυξηθεί κατά 45% από το τέλος του 2020.
Η τάση στις εξαγωγές ήταν ευνοϊκότερη, με τον δείκτη να αυξάνεται κατά 7,9% στις 290,92 μονάδες. Ως αποτέλεσμα, είναι πλέον κατά 136,2% υψηλότερο από ό,τι στις 20 Οκτωβρίου και έχει αυξηθεί κατά 130,4% από τις 20 Δεκεμβρίου.
Διαβάστε επίσης:
Παραμένουν σε υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα κοντέινερ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike