Η καθημερινότητα στο λιμάνι της Σαγκάης έχει ομαλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις του lockdown στην πόλη, αν και το ανεκτέλεστο εργασιών πιθανότατα θα συνεχίσει να προκαλεί συμφόρηση στη ναυτιλία μέσα στη χρονιά.

Η ημερήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της πόλης έχει ανακάμψει στο 95,3% των κανονικών επιπέδων, δήλωσε την Πέμπτη ο αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών Li Huaqiang, σύμφωνα με τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Η διακίνηση φορτίων στα μεγάλα κινεζικά λιμάνια μεταξύ 1ης και 24ης Μαΐου αυξήθηκε κατά 4,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του Απριλίου, αλλά μειώθηκε σχεδόν κατά 1% σε σύγκριση με το 2021, είπε.

Shanghai Slump | In April the port dealt with 17% fewer containers compared with April 2021
Τον Απρίλιο το λιμάνι διαχειρίστηκε 17% λιγότερα εμπορευματοκιβώτια σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2021

Ωστόσο, η βελτίωση στο λιμάνι δεν συνοδεύτηκε από ανάκαμψη στις μεταφορές με φορτηγά, καθώς η έλλειψη οδηγών και οχημάτων συνεχίζει να εμποδίζει την παράδοση των εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι, αναφέρει το Bloomberg.

Οι δείκτες οδικής εμπορευματικής κυκλοφορίας για τη Σαγκάη ήταν 81% χαμηλότεροι τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Μαΐου σε σύγκριση με το 2021, μετά από πτώση 84% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την G7 Connect, μια εταιρεία διαχείρισης στόλου με έδρα το Πεκίνο.

Ενώ το lockdown στη Σαγκάη αίρεται σταδιακά, οι επιπτώσεις στην παραγωγή και τις αλυσίδες εφοδιασμού θα είναι πιθανώς αισθητές για μήνες. Καθώς οι εταιρείες ανοίγουν ξανά, θα υπάρξει συνωστισμός για την αγορά πρώτων υλών και, στη συνέχεια, ένας τεράστιος όγκος τελικών προϊόντων θα φύγει από τα εργοστάσια καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο.

Υπάρχει ήδη ένα ανεκτέλεστο φορτίων που ισοδυναμεί με 260.000 εμπορευματοκιβώτια των είκοσι ποδιών, τα οποία δεν απεστάλησαν από τη Σαγκάη τον Απρίλιο λόγω του lockdown, σύμφωνα με την Drewry Shipping Consultants, και η ανάκαμψη θα επιφέρει το λεγόμενο Bullwhip Effect (φαινόμενο του μαστιγίου) σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού.

«Τα κινεζικά lockdown πλήττουν το παγκόσμιο σύστημα διανομής εμπορευματοκιβωτίων που είναι ήδη πολύ πιεσμένο και αντιμετωπίζει μειωμένη χωρητικότητα λόγω της διάχυτης συμφόρησης», αναφέρει η Drewry σε πρόσφατη έκθεση. «Ακόμη και αν τα lockdown λήγουν σήμερα, η προβλεψιμότητα και η χωρητικότητα του συστήματος διανομής εμπορευματοκιβωτίων θα τεθεί σε κίνδυνο κατά τη θερινή περίοδο αιχμής».

Διαβάστε ακόμη:

Covid-19: Η Σανγκάη θέτει στόχο την επιστροφή στην ομαλότητα από την 1η Ιουνίου