«Η ένταξη του Λιμένα Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ήταν μια εθνική επιδίωξη δεκαετιών. Και για λόγους πρόσθετης ευρωπαϊκής χρηματοδότησης τόσο για το λιμένα όσο και για την πόλη αλλά και για λόγους (ευνόητους) εθνικούς», επισήμανε ο γενικός γραμματέας Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.

«Η σχετική θετική απόφαση, πρόσθεσε ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης πάρθηκε με δυσκολία σε συνέχεια πολύμηνης διαπραγμάτευσης. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα προσωπικά να ευχαριστήσω το στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, τον φίλο Αντώνη Αβρανά, το πρώτο στέλεχος της Γενικής Γραμματείας που εργάζεται στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στις Βρυξέλλες, για την πολύτιμη συμβολή του στην εξέλιξη αυτή.

Το πρώτο δύσκολο βήμα έγινε ! Ακολουθούν όλες εκείνες οι ενέργειες που τόσο ο λιμένας όσο και η πόλη οφείλουν να κάνουν για να καρπωθούν την αναβάθμιση αυτή σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Γενική Γραμματεία Λιμένων θα υποστηρίξουν την εξέλιξη αυτή».

Ωστόσο, το γεγονός σχολίασε και ο πρώην γενικός γραμματέας Λιμένων, Θάνος Πάλλης, ο οποίος τόνισε:

«Η αύξηση των Ελληνικών λιμένων που συμπεριλαμβάνονται στα ΔΕΔ-Μ από 5+20 σε 6+32 είναι σίγουρα μια θετική εξέλιξη.Η αλλαγή είναι ‘αυτόματη’ αποτέλεσμα των όρων συμπερίληψης που υιοθετεί η Ευρωπαϊκή Ένωση – οι συγκεκριμένοι λιμένες πληρούν τους συγκεκριμένους όρους που διαμόρφωσε η ΕΕ (γι’ αυτό πρέπει να προσέχουμε όταν ακούμε χαρές για τη (θετική) συμμετοχή της Αλεξανδρούπολης και τίποτα για το Κατάκολο, ή τη Καλαμάτα (τα οποία δεν ανήκουν πλέον στη λίστα). Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνική Πολιτεία ήταν και παραμένει: πως θα αξιοποιήσει τους διαθέσιμους πόρους και πως θα υλοποιήσει τις υποχρεώσεις που προκύπτουν» και προσθέτει: «Η παρακάτω λίστα επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα θεσμικής μεταρρύθμισης».

Η λίστα με τα λιμάνια που είναι ενταγμένα στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών:

Πειραιάς

Άγιοι Θεόδωροι

Ηράκλειο

Ηγουμενίτσα

Πάτρα

Θεσσαλονίκη

Όσον αφορά το εκτεταμένο δίκτυο, τα λιμάνια που συμμετέχουν είναι τα εξής:

Αίγινα

Αλεξανδρούπολη

Αργοστόλι

Χίος

Φανερωμένη Σαλαμίνας

Ελευσίνα

Γαύριο

Καβάλα

Κέρκυρα

Κως

Κυλλήνη

Λάρυμνα Λαύριο (Σούνιο)

Ληξούρι

Μύκονος

Μυτιλήνη

Νάξος

Παλούκια Σαλαμίνας

Πάρος

Πόρος Κεφαλονιάς

Πόρος Τροιζηνίας

Ραφήνα

Ρέθυμνο

Ρόδος

Σαντορίνη

Σητεία

Σκιάθος

Σύρος

Θάσος

Τήνος

Βαθύ Σάμου

Βόλος

Ζάκυνθος

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις ένταξης ενός λιμένα στο Δίκτυο:

Οι θαλάσσιοι λιμένες αποτελούν μέρος του εκτεταμένου δικτύου όταν πληρούν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Α. Ο συνολικός ετήσιος όγκος επιβατικής κίνησης υπερβαίνει το 0,1% του συνολικού ετήσιου όγκου επιβατικής κίνησης όλων των θαλάσσιων λιμένων της Ένωσης. Ο μέσος όρος αναφοράς αυτού του συνολικού όγκου είναι πλέον πρόσφατος μέσος όρος της τελευταίας τριετίας, με βάση τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat.

B. Ο συνολικός ετήσιος όγκος εμπορευμάτων – διακίνηση φορτίων ετερογενών ή μη – υπερβαίνει το 0,1% του αντίστοιχου συνολικού ετήσιου όγκου εμπορευμάτων που διακινούνται σε όλους τους θαλάσσιους λιμένες της Ένωσης. Ο μέσος όρος αναφοράς αυτού του συνολικού όγκου είναι ο πλέον πρόσφατος μέσος όρος τάση της τελευταίας τριετίας, με βάση τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat.

Γ. Βρίσκονται σε νήσο και αποτελούν το μόνο σημείο πρόσβασης σε περιφέρεια NUTS 3 του εκτεταμένου δικτύου.

Δ. Βρίσκονται σε εξόχως απόκεντρη ή περιφερειακή περιοχή, σε απόσταση μεγαλύτερη των 200Km από τον πλησιέστερο λιμένα του εκτεταμένου δικτύου.

Διαβάστε επίσης:

Επίσκεψη του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ στην Αλεξανδρούπολη