ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργείου, από την πρώτη Νοεμβρίου στη γραμμή Σούδας – Πειραιά έχει εγκριθεί η εκτέλεση δρομολογίων από διαφορετικές εταιρείες, όπως ακριβώς συνέβαινε και κατά τα προηγούμενα χρόνια, πριν τη φετινή διακοπή του ενός εκ των δύο δρομολογίων.
«Είναι πολύ σημαντικό για τους κατοίκους των Χανίων, τον τουρισμό αλλά και τους παραγωγούς μας το η επιστροφή του δεύτερου δρομολογίου στην ακτοπλοϊκή σύνδεσή μας με τον Πειραιά», υπογραμμίζει ο Αλ. Μαρκογιαννάκης, επισημαίνοντας περαιτέρω:
«Τους τελευταίους μήνες, με την αναστολή του ενός δρομολογίου ταλαιπωρήθηκαν οι επιβάτες αλλά και ζημιώθηκαν οι χανιώτικες επιχειρήσεις. Για την επόμενη χρονιά, όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπάρχει έγκριση και για δεύτερο δρομολόγιο.
Η Σούδα πρέπει να ξαναγίνει – όπως είναι απαραίτητο – ο κόμβος μεταφοράς που χρειάζονται οι Χανιώτες, ο τουρισμός και οι επιχειρήσεις της περιοχής.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει όλοι οι αρμόδιοι φορείς και παράγοντες των Χανίων να είμαστε σε εγρήγορση και να πιέσουμε για την εξασφάλιση του επιπλέον δρομολογίου για έναν προορισμό, όπως τα Χανιά, με τόση μεγάλη τουριστική και οικονομική ανάπτυξη».
Από την απάντηση προκύπτει ότι η δεύτερη εταιρεία, που θα δρομολογήσει πλοίο, είναι οι Μινωικές Γραμμές, με το πλοίο «Κύδων Παλάς».
Η ιστορία του πλοίου Κύδων Παλάς
Το πλοίο H/S/F KYDON PALACE ναυπηγήθηκε το 2001 από τα Ναυπηγεία Fincantieri της Ιταλίας και αποτελούσε ένα από τα ταχύτερα, πολυτελέστερα και μεγαλύτερα πλοία στην κατηγορία του.
Δραστηριοποιείται στη Γραμμή Μπρίντιζι-Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα.
Αυτό το High Speed Ferry διαθέτει, εκτός των άλλων, πτερύγια ευστάθειας, τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία περιορίζουν στο ελάχιστο τους κραδασμούς από τα κύματα της θάλασσας, κάνοντας το ταξίδι ακόμα πιο άνετο και ευχάριστο.
Έχει μήκος 214 μέτρα και πλάτος 26,40 μέτρα, μεταφέρει 1.718 άτομα, χειμώνα και καλοκαίρι και διαθέτει 758 καμπίνες.
Αναλυτικότερα, η απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας, έχει ως εξής:
«Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Ερώτηση, γνωρίζεται ότι με βάση το θεσμικό πλαίσιο του ν. 4948/2022 (Α΄ 125), οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποβάλλουν μέχρι την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους δηλώσεις δρομολόγησης των πλοίων τους σε δρομολογιακές γραμμές προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του ενδεικτικού ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας για την δρομολογιακή περίοδο από την 01/11 κάθε έτους μέχρι την 31/10 του επόμενου έτους.
Εφόσον δεν υποβληθούν δηλώσεις δρομολόγησης σε γραμμές του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας ή από αυτές που υποβλήθηκαν δεν καλύπτονται πλήρως οι πάγιες ανάγκες του μεταφορικού έργου, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), προβαίνει μέχρι την 30η Απριλίου στη δημοσίευση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας από ενός έως πέντε ετών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων γραμμών, άνευ μισθώματος.
Στην περίπτωση που ακόμα δεν καλύπτονται πλήρως οι συγκοινωνιακές ανάγκες και με σκοπό τη διασφάλιση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής της χώρας καθώς και την εξυπηρέτηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, μετά από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, εκδίδεται προκήρυξη για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, έναντι μισθώματος.
Κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο και μέχρι την 31-10-2023, η δρομολογιακή γραμμή Πειραιάς-Χανιά εξυπηρετείται ακτοπλοϊκά από το επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) ΕΛΥΡΟΣ Ν.Χ.31 και από το Ε/Γ-Ο/Γ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ Ν.Χ.20, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου καθημερινά.
Για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο (01/11/2023-31/10/2024) έχει εγκριθεί η δρομολόγηση στην εν λόγω γραμμή των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων ΕΛΥΡΟΣ Ν.Χ.31, ΜΠΛΟΥ ΓΚΑΛΑΞΥ Ν.Π.12247, ΑΡΙΑΔΝΗ Ν.Π.11542 και ΚΥΔΩΝ ΠΑΛΑΣ Ν.Π.12665, ενώ του Ε/Γ-Ο/Γ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ Ν.Χ.20 μέχρι 23-06-2024.
Επισημαίνεται ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε ένα δυναμικά μεταβαλλόμενο δίκτυο θαλάσσιων συγκοινωνιών, καταβάλλει πάντοτε κάθε δυνατή προσπάθεια με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των παραγωγικών τάξεων των νησιών. Εντός του προαναφερθέντος πλαισίου, η αρμόδια Διεύθυνση του Υ.ΝΑ.Ν.Π. είναι θετικά διακείμενη προς αποδοχή αιτημάτων δρομολόγησης πλοίων, κατόπιν εκδήλωσης επιχειρηματικού ενδιαφέροντος και στάθμισης των συγκοινωνιακών αναγκών».
Διαβάστε επίσης:
Drewry: Σταθεροί οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη