Η κατάσταση της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1795 και διοικήθηκε από επτά γενιές της οικογένειας Meyer, είναι κρίσιμη εδώ και μήνες.
Η εταιρεία χρειάζεται χρήματα μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου για να πληρώσει μισθούς και να αποφύγει τη χρεοκοπία, παρότι το βιβλίο παραγγελιών είναι σχετικά γεμάτο.
Το βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας περιλαμβάνει δέκα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, τέσσερα από τα οποία παραγγέλθηκαν από την Disney Cruises τις τελευταίες ημέρες.
Για να χρηματοδοτήσει την κατασκευή αυτών των νέων πλοίων, η Meyer Werft χρειάζεται να συγκεντρώσει περισσότερα από 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ (2,96 δισεκατομμύρια δολάρια) μέχρι το τέλος του 2027.
Ο κύριος λόγος είναι ότι ορισμένα συμβόλαια για τα νεότευκτα είχαν υπογραφεί πριν από την πανδημία και δεν προσαρμόστηκαν μετά την αύξηση των τιμών της ενέργειας και των υλικών που έκτοτε έχουν αυξηθεί.
Προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει εξωτερικός επενδυτής που θα μπορούσε να έρθει στο Meyer Werft για να βοηθήσει το ναυπηγείο να λύσει τα οικονομικά του προβλήματα και οι μόνοι εναπομείναντες χρηματοδότες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την εταιρεία να αποφύγει την χρεοκοπία είναι η γερμανική κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών δήλωσε ότι δεν έχει ακόμη αποφασιστεί εάν το κράτος θα συμμετάσχει στο ναυπηγείο και, εάν ναι, με ποιο τρόπο.
Εάν η κυβέρνηση αποφάσιζε να εγκαταλείψει το εργοτάξιο στην τύχη του, το Meyer Werft θα κινδύνευε να κλείσει, αφήνοντας τους περίπου 3.300 ανθρώπους που απασχολούνται στο Papenburg, χωρίς δουλειά.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Redaktionsnetzwerk Deutschland, βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση η εξαγορά μεριδίου 90% από το κράτος, που προσδορίζεται στο 2028.
Το μισό μερίδιο θα καταβληθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και το μισό από την πολιτεία της Κάτω Σαξονίας.
Η ομοσπονδιακή και η πολιτειακή κυβέρνηση θα παράσχουν εγγυήσεις δανείων ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Πηγές που βρίσκονται κοντά στη Γερμανική κυβέρνηση, τόνισαν ότι το κράτος πιθανότατα θα αναλάβει την πλειοψηφία και ότι η Meyer Werft θα γίνει ουσιαστικά ένα κρατικό ναυπηγείο.
Με άλλα λόγια, θα έχει την τύχη, που είχαν η Fincantieri στην Ιταλία και η Chantiers del’Atlantique στη Γαλλία.
Η γερμανική ναυπηγική εταιρεία θα γινόταν επομένως η τρίτη μεγάλη ευρωπαϊκή ναυπηγική εταιρεία κρουαζιερόπλοιων που θα τεθεί υπό δημόσιο έλεγχο.
Διαβάστε επίσης:
Costa Serena: Επιστρέφει στην Κίνα για κρουαζιέρες και με θεματική μυθολογία από την Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν