ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην τρίτη φάση ανάπτυξης, εισέρχεται ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, μετά την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του με την τοποθέτηση του Αθανάσιου Λιάγκου, στη θέση και του διευθύνοντος συμβούλου.
Ο Αθ. Λιάγκος που διατηρεί και τη θέση του προέδρου του ΟΛΘ, είναι ο τρίτος διευθύνων σύμβουλος, μετά τον Σωτήρη Θεοφάνη και τον Ιταλό Φράνκο Κούπολο. Η ναυτιλιακή κοινότητα δέχθηκε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την επιλογή του Αθ.Λιάγκου και αναμένει την ολοκλήρωση του σχεδιασμού που έχει γίνει για την επέκταση και ανάπτυξη του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε, ο Αθ. Λιάγκος έχει βάλει την προσωπική του σφραγίδα για να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, Θαλάσσια πύλη των Βαλκανικών χωρών.
Η εμφάνιση του Αθανάσιου Λιάγκου στη ναυτιλία άρχισε με την ενασχόληση του με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Η εμπειρία του γύρω από τα θέματα λιμένων τον οδήγησε σε επιτελική θέση στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου ως συντονιστή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Λιμένων και Μαρινών, καθώς και μέλος Διοικητικών Συμβουλίων σε όλους τους Οργανισμούς Λιμένων της Ελλάδας.
Διετέλεσε, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου στην εταιρεία Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς..
Προηγουμένως είχε θητεύσει σε θέσεις ανώτατου διοικητικού στελέχους σε τράπεζες, χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, χρηματιστηριακές εταιρείες και μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ΜBA, από πανεπιστημιακό ίδρυμα του εξωτερικού. Είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ένωσης Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ).
Για τον ρόλο του λιμένα της Θεσσαλονίκης, ο Αθ. Λιάγκος, έχει τονίσει πρόσφατα στο MONONEWS: «Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης υλοποιεί με ταχύτατους ρυθμούς ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πλάνο και στοχευμένες πρωτοβουλίες, με γνώμονα το ρόλο του ως πύλη ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και φιλοδοξούμε να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι. Με βάση έναν ξεκάθαρο επιχειρηματικό σχεδιασμό και συγκεκριμένες προτεραιότητες, εστιάζουμε στην ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την προώθηση καινοτόμων λύσεων συνδυασμένων μεταφορών, την ενίσχυση των παραγωγικών δυνατοτήτων μας και την προώθηση δραστηριοτήτων προστιθέμενης αξίας, όπως η κρουαζιέρα».
Το όραμα του Αθανάσιου Λιάγκου για την κατασκευή της 6ης Προβλήτας, το περιγράφει ως εξής: «Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το εμβληματικό έργο επέκτασης του 6ου Προβλήτα, που τοποθετεί το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο χάρτη των κύριων γραμμών και των διηπειρωτικών συνδυασμένων μεταφορών, καθώς του δίνει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU. Ως ανάδοχος του έργου κατά το παρόν στάδιο του διαγωνισμού αναδείχθηκε η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA». Το έργο, είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, αποτελεί τη σημαντικότερη επένδυση που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε., βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ συμβάλει στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας, προσελκύοντας επενδύσεις συναφών υπηρεσιών και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και θέσεις εργασίας.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομή» περιλαμβάνει:
– Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
– Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
– Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Η υλοποίηση αλλά και η ολοκλήρωση του έργου, συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6 κατά την περίοδο υλοποίησης του (2022-2025) σύμφωνα με έρευνα της Deloitte έχει υπολογιστεί ότι:
– Δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του Προβλήτα 6 – το ποσό αυτό αφορά στον λιμένα, σε συνεργαζόμενες εταιρείες, προμηθευτές, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
– Ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
– Παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας.
– Στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.
Επιπλέον, όπως επισημαίνει ο Αθ. Λιάγκος, κατά την περίοδο 2026-2035, η δεκαετής πλήρης λειτουργία του «Προβλήτα 6» αναμένεται να:
– Δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα, η οποία περιλαμβάνει συνεργαζόμενες εταιρείες όπως προμηθευτές και άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
– Ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 55 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
– Παράξει προστιθέμενη αξία άνω των 177 εκατ. ευρώ ετησίως, συνεισφέροντας σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας.
– Στηρίξει άμεσα και έμμεσα την δημιουργία άνω των 4.000 θέσεων εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.
Όμως, η ΟΛΘ Α.Ε., αναβαθμίζει συνεχώς τον εξοπλισμό της και στα μέσα Ιουλίου 2022, αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, οι δυο νέες υπερσύγχρονες Γερανογέφυρες, αξίας 15.675.000 ευρώ, που παρέλαβε στις αρχές Μαΐου. Με το νέο εξοπλισμό, δίνεται η δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης μεγάλων πλοίων κυρίων γραμμών, 14.000 TEU.
Ως πρόεδρος της ΟΛΘ, ο Αθανάσιος Λιάγκος, συμμετείχε σε μια ικανοποιητική οικονομική χρονιά. Το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, μετά την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2022, ανακοινώθηκε ότι τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε € 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8 εκατ
Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.
Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.
Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Στις επιτυχίες του Αθανάσιου Λιάγκου αναφέρεται και η υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της Οικονομικής Ζώνης της Διώρυγας του Σουέζ (SCZone), υλοποιώντας τον αναπτυξιακό σχεδιασμό.
Το Σύμφωνο Συνεργασίας έχει στόχο την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και την αύξηση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων μέσω της προώθησης της θαλάσσιας οδού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας διαμέσου της Διώρυγας του Σουέζ και του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Ο κύριος στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η ανταλλαγή γνώσεων και επαγγελματικής εμπειρίας μεταξύ των Λιμένων της Πορτ Σαΐντ και του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και η ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών με επίκεντρο εμπορικές και εκπαιδευτικές δράσεις που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Ο Αθανάσιος Λιάγκος, για τη συμφωνία αυτή, έχει τονίσει: «Η υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας με την SCZone αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας για την προώθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας της ευρύτερης περιοχής δραστηριοποίησής μας σε μια νέα εποχή, παρέχοντας συνδεσιμότητα που διευκολύνει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, προωθώντας την οικονομική και κοινωνική προστιθέμενη αξία και σεβόμενοι την εντολή για ένα “πράσινο” μέλλον για τον πλανήτη μας και τις νεότερες γενιές. Στόχος μας είναι, να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι, να είμαστε ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.»
Στο όραμα του Αθ. Λιάγκου είναι η δημιουργία ενός «έξυπνου λιμανιού», με καινοτόμες υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό, προχώρησε στην εφαρμογή νέου Λειτουργικού Συστήματος Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (TOS) και ενεργοποίησε το επικαιροποιημένο Σύστημα Διαχείρισης Ραντεβού Φορτηγών (TAS), για να παρέχει το λιμάνι ακόμα πιο αποτελεσματικές, αξιόπιστες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες.
Όμως, ο Αθ. Λιάγκος, θέλει να επεκτείνει τις υπηρεσίες του ΟΛΘ και να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις εμπορευματικών μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με το dry-port της Βουλγαρίας. Επίσης, σχεδιάζει τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας εισόδου κενών φορτηγών οχημάτων στην Ελεύθερη Ζώνη (ΕΖ), ώστε να διενεργούνται χωρίς καθυστερήσεις, οι παραδόσεις και παραλαβές των φορτίων. Για το λόγο αυτό, η ΟΛΘ Α.Ε. ανέλαβε τη διαχείριση των σχετικών ροών, σε συνεργασία με το Α’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνοντας τις σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας των δύο φορέων και βελτιστοποιώντας το επίπεδο εξυπηρέτησης των συνεργατών της.
Ο τομέας της κρουαζιέρας είναι μέσα στις προτεραιότητες του και επισημαίνει:
«Εμείς στην ΟΛΘ Α.Ε., αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, χτίζοντας περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας για την προώθηση και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα με σκοπό να υποστηρίξουμε την οικονομία και την κοινωνία, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τους προορισμούς, τις εμπειρίες (όπως την παράδοση, τον πολιτισμό, την γαστρονομία) και τις ποικίλες ευκαιρίες γνωριμίας της ευρύτερης περιοχής. Δημιουργούμε υπεραξίες».
Διαβάστε επίσης:
O Αθανάσιος Λιάγκος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ
Διαδικτυακή Παγκόσμια Διάσκεψη Ακτοφυλακών στο Τόκιο με τη συμμετοχή του Λιμενικού Σώματος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Porsche turbo: 50 χρόνια εξέλιξης!
- Βασίλης Πατέρας: Η αγάπη του για τη θάλασσα προσφορά για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού
- ΕΛΓΑ: Την Παρασκευή πιστώνει αποζημιώσεις ύψους 1.236.619,08 ευρώ για Daniel,Elias – Κατέβαλλε 3,5 εκατ. ευρώ για εκκαθαρίσεις του 2021
- Νίκος Χαρδαλιάς: «Ξεκινάμε άμεσα εργασίες εκβάθυνσης και καθαρισμού του Ιλισσού ποταμού»