ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε «ρότα σύγκρουσης» βρίσκονται ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco με το ελληνικό δημόσιο, με αφορμή το 16% των μετοχών του ΟΛΠ.
Η Cοsco, η οποία διαθέτει σήμερα το 51% των μετοχών του ΟΛΠ, βάση της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει με τον ελληνικό δημόσιο, έχει το δικαίωμα να λάβει ένα ακόμα ποσοστό ύψους 16% από το ΤΑΙΠΕΔ, τον Αύγουστο του 2021, εφόσον έχει ολοκληρώσει όλα τα οριζόμενα από τη σύμβαση παραχώρησης υποχρεωτικά έργα. Έργα που είναι αδύνατο να ολοκληρωθούν βάση χρονοδιαγράμματος, αφού η βασική επένδυση της νέας βάσης κρουαζιέρας έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, η μητρική εταιρεία του ΟΛΠ, η Cosco Hong Kong, σε επιστολή της, με τον χαρακτηρισμό εμπιστευτική, και με ημερομηνία 23 Νοεμβρίου, με αποδέκτες το ΤΑΙΠΕΔ τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ζητά να της επιδοθεί το 16%, αφού θεωρεί ότι τα χρονοδιαγράμματα δεν θα τηρηθούν με ευθύνη του ελληνικού κρατικού μηχανισμού.
Στην επιστολή της μεταξύ άλλων κάνει λόγο για τις τεράστιες καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν στην έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών, αλλά και στην πρόσφατη άρνηση του Δήμου Πειραιά να αφήσει τα φορτηγά που μεταφέρουν τα «μπάζα» από τα έργα, να περάσουν μέσα από την πόλη.
Θέμα που ανέδειξε το mononews, αποκαλύπτοντας δεύτερη επιστολή του ΟΛΠ, προς το ΤΑΙΠΕΔ και τον υπουργό Οικονομικών, με την οποία κατηγορούσε τον Δήμο ότι με την άρνησή του τορπιλίζει την σύμβαση παραχώρησης, αγγίζοντας με αυτό τον τρόπο και το ζήτημα του 16% των μετοχών.
Χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο ΟΛΠ, η οποία υπογράφεται από τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Zang AnMing, προς τους δύο υπουργούς κ.κ Σταϊκούρα και Πλακιωτάκη, μεταξύ άλλων κάνει λόγο για «αδικαιολόγητη κωλυσιεργία, στα όρια της άρνησης, παροχής συναίνεσης, εκ μέρους του Δήμου Πειραιά για τη χερσαία, δια ξηράς δηλαδή μεταφορά των αδρανών υλικών στο πλαίσιο της κατασκευής του σημαντικότερου έργου του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε., δηλαδή της Νότιας Επέκτασης του επιβατικού λιμένα της ΟΛΠ Α.Ε.»
«Παρά την αδιάκοπη επικοινωνία μας με το Δήμο Πειραιά επί σειρά μηνών, τόσο μέσω επιστολών όσο και σε δια ζώσης επαφές μας και παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις από τους εκπροσώπους του Δήμου Πειραιά περί του αντιθέτου το ζήτημα εξακολουθεί να εκκρεμεί χωρίς να έχει σημειωθεί απολύτως καμία πρόοδος», υπογραμμίζει ο εκτελών χρέη διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, και συνεχίζει επισημαίνοντας ότι η μεταφορά των αδρανών υλικών προβλέπεται ρητά από την ΚΥΑ για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων και από την τεχνική μελέτη του έργου.
Σημειώνει επίσης ότι από πουθενά δεν προκύπτει η δυνατότητα του Δήμου να εμποδίσει την διέλευση των φορτηγών οχημάτων, που μεταφέρουν τα υλικά από το οδικό του δίκτυο. Υπογραμμίζει δε ότι η παρακώληση αυτή είναι και ο λόγος αδυναμίας προόδου του έργου με βάση τις εγκεκριμένες μελέτες, καθώς η νομίμως εγκεκριμένη τεχνική λύση περιλαμβάνει τη διά ξηράς μεταφορά.
«Η χωρίς κανένα έρεισμα, παρεμπόδιση υλοποίησης της σημαντικότερης υποχρεωτικής επένδυσης του ΟΛΠ δεν δημιουργεί μόνο προσκόμματα στην επιτυχή ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, αλλά τορπιλίζει συνολικά τη σύμβαση παραχώρησης με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία του Πειραιά αλλά και αυτονόητα για την εθνική οικονομία
Από την πλευρά του ο Δήμος Πειραιά Πειραιά έχει αποφασίσει ομόφωνα ότι δεν θέλει την διέλευση των φορτηγών μέσα από την πόλη, και εκφράζει τη δυσαρέσκειά του και την έντονη διαμαρτυρία του για την έως σήμερα μη ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλά και την κατάθεση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως ορίζει η σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Ο.Λ.Π. Α.Ε.
Οι κρίσιμες διαπραγματεύσεις
Ωστόσο στο μεσοδιάστημα, η επιστολή που είχε τρεις αποκλειστικούς αποδέκτες διέρρευσε. Στην διοίκηση του ΟΛΠ στην Αθήνα, θεωρούν ότι πρόκειται για χτύπημα «κάτω από τη μέση». Αιτία το γεγονός ότι οι διαπραγματεύσεις για το ζήτημα αυτό έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο περίπου, και αυτή την περίοδο βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο.
Χαρακτηριστική άλλωστε την κρίσιμης περιόδου είναι η δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος μιλώντας στην 5th EU-Arab World Summit που διεξάγεται 9-10 Νοεμβρίου διαδικτυακά λόγω της πανδημίας επεσήμανε:
«Έχουν μείνει πίσω κάποιες επενδύσεις, αλλά θα το λύσουμε το θέμα. Θέλουμε ο Πειραιάς να καταστεί logistcs hub. Είναι εννέα ημέρες λιγότερος χρόνος για να ένα πλοίο να φθάσει στην Ευρώπη από την Ασία. Δεν θα χάσουμε αυτή την ευκαιρία. Είναι ένα σχέδιο win-win».
Διαβάστε ακόμα:
Βαγγέλης Μαρινάκης: Στον Πειραιά δεν θα δούμε κανένα καλό από την Cosco
«Καίγεται» για τον τέταρτο προβλήτα του Σ.ΕΜΠΟ η Cosco
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας