ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Την ευκαιρία να παρουσιάσει τις καινοτόμες υπηρεσίες της και να αναδείξει τη συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του προσωπικού των ναυτιλιακών εταιρειών στη βιωσιμότητα του κλάδου, είχε η SQLearn, η κορυφαία εταιρεία παροχής online εκπαίδευσης στον τομέα της ναυτιλίας, με τη συμμετοχή της στη διήμερη Έκθεση της Ναυτιλιακής και Βιομηχανικής Ένωσης WIMA (Worldwide Industrial & Marine Association) με τίτλο «Embracing Sustainability & Innovation in Shipping», που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, στον Πειραιά.
Η SQLearn, μαζί με άλλες 35 εταιρείες-μέλη της WIMA, παρουσίασε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στο περίπτερο που είχε στον χώρο της Έκθεσης, τον οποίο επισκέφτηκε πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Παππάς, εκπροσωπώντας τον Πρωθυπουργό, η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μηχαηλίδου, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αρχής και των παραγωγικών φορέων του Πειραιά, εκπρόσωποι φορέων και στελέχη της ναυτιλίας, αλλά και πλήθος νέων ανθρώπων.
Στο περίπτερο της SQLearn οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το VR Maritime Training, μία εκπαιδευτική εφαρμογή που βασίζεται σε τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, και να ενημερωθούν συνολικά για τις πρωτοποριακές υπηρεσίες της εταιρείας στον τομέα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη ναυτιλία. Το περίπτερο επισκέφτηκαν και μαθητές του Ναυτικού Λυκείου Περάματος, στους οποίους παρουσίασε τα εκπαιδευτικά εργαλεία της SQLearn ο κ. Σάκης Μπουρλιός, Account Manager της εταιρείας.
Σημαντική ήταν η παρουσία της SQLearn και στην ημερίδα που παραγματοποίηθηκε τη δεύτερη μέρα της Έκθεσης, με θέμα «Ανθρώπινο Δυναμικό στη Ναυτιλία – Τεχνολογία & Προκλήσεις», στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός κα Δόμνα Μιχαηλίδου, η κα Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της Navigator Shipping και Founder του YES Forum, ο Δρ. Ιωάννης Θεοτοκάς, Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, και ο κ. Σπύρος Γκούμας, CEO της SQLearn και Μέλος του Δ.Σ. της WIMA. Τη συζήτηση συντόνισε η κα Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια της HELMEPA.
Όλοι οι ομιλητές έδωσαν έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας και στην πρόκληση που δημιουργεί για τον κλάδο η προσαρμογή του ανθρώπινού δυναμικού του στη νέα πραγματικότητα.
Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Σπύρος Γκούμας έκανε λόγο για «Ελληνικό Ναυτιλιακό Θαύμα», σημειώνοντας ότι «η WIMA είναι μία ένωση ελληνικών εταιρειών που στηρίζει ακριβώς αυτό το θαύμα». Αναφερόμενος στην εκπαίδευση των ανθρώπων της ναυτιλίας, είπε πως «ό,τι φτάνει στο cluster της ναυτιλίας ως ανθρώπινο δυναμικό πρέπει να περάσει από δύο φάσεις εκπαίδευσης: την αρχική κατάρτιση για τα βασικά πτυχία και, κυρίως, τη συνεχιζόμενη κατάρτιση, που είναι υποχρεωμένη η ναυτιλία να κάνει. Όλη αυτή η διαδικασία για τη ναυτιλία, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, γίνεται εξ αποστάσεως. Η ναυτιλία είναι από τους κλάδους που εδώ και πολλά χρόνια έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο, λόγω της φύσης της. Ο ναυτικός πάνω στο πλοίο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί παρά μόνο εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά μέσα».
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει η δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μεγάλου αριθμού ναυτικών, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της SQLearn εξήγησε ότι «όσο περνάει ο καιρός και οι τεχνολογίες αναπτύσσονται και το Διαδίκτυο μας δίνει μεγαλύτερες ευκαιρίες, ενισχύει ακόμα περισσότερο την τάση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε ακόμα και το σύνολο των 2 εκατομμυρίων ναυτικών που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή σε όλον τον κόσμο μπορούμε να τους εκπαιδεύσουμε με το e-learning».
Περιγράφοντας το πώς αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης συμβάλλει στη βιωσιμότητα του κλάδου, ο κ. Γκούμας σημείωσε ότι «καθώς η ναυτιλία είναι ένας παγκόσμιος κλάδος, οι εταιρείες έχουν άμεσο διεθνή ανταγωνισμό. Άρα, αν δεν ενσωματώσουν ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει στην τεχνολογία, δεν μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό σημαίνει ότι σήμερα, που οι τεχνολογίες τρέχουν πάρα πολύ γρήγορα, οι ναυτιλιακές είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν πλοία τα οποία ενσωματώνουν όλες τις νέες τεχνολογίες. Την ίδια ώρα, οι διεθνείς οργανισμοί που διαμορφώνουν τη νομοθεσία για τη ναυτιλία, όσο περνάει ο καιρός ενσωματώνουν αυστηρότερους κανόνες. Έτσι, δημιουργείται ένα τεράστιο πρόβλημα παρακολούθησης από τη μία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στα πλοία και από την άλλη της ενημέρωσης του προσωπικού για τους νέους κανονισμούς. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως αν η ναυτιλία δεν είχε ήδη ενσωματώσει στην καθημερινότητά της την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν θα μπορούσε να ικανοποίησει αυτές τις απαιτήσεις, οι οποίες είναι αναγκαίες για να συνεχίσει να λειτουργεί ανταγωνιστικά».
Καταλήγοντας, ο κ. Γκούμας τόνισε ότι «η μέθοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει πολύ αυστηρούς κανόνες και είναι μία διαδικασία πολύ καλά οργανωμένη, την οποία το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Βρετανίας είχε ξεκινήσει πριν από 150 χρόνια και η οποία έχει πια τελειοποιηθεί. Εμείς σήμερα βρισκόμαστε σε μία φάση που οι τεχνολογίες μας βοηθούν να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο αυτή τη μεθοδολογία, γιατί μας δίνεται η ευκαιρία να δημιουργήσουμε προσομειώσεις, βίντεο που δεν θα μπορούσαμε να έχουμε σε μία παραδοσιακή εκπαίδευση, δηλαδή έναν πλούτο εκπαιδευτικού υλικού. Η Ελλάδα παράγει καινοτομία και η SQLearn είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως στα καινοτόμα εργαλεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Διαβάστε επίσης:
Lomar Shipping (Οικογένεια Λογοθέτη): Δάνειο 24 εκατ. δολαρίων από την HCB για τρία πλοία
Performance Shipping (Αλίκη Παληού): Κέρδη 44,5 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο
Safe Bulkers (Πόλυς Β.Χατζηιωάννου): Πούλησε ένα πλοίο, ναυπηγεί επτά πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες