ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ποσό των 175 εκατ. ευρώ πρόκειται να διαθέσει σε επενδύσεις ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά την επόμενη διετία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των θεσμικών επενδυτών. Τα 100 εκατ. ευρώ αναμένεται να διατεθούν φέτος και τα υπόλοιπα 75 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα ποσά αυτά αντιστοιχούν στις «υποχρεωτικές» επενδύσεις που πρέπει να κάνει ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας, η κινεζική Cosco, όπως αυτές συμφωνήθηκαν στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ. Σημαντικότερη εξ αυτών η κατασκευή της νέας βάσης κρουαζιέρας, προϋπολογισμού 103 εκατ. ευρώ, η οποία χρηματοδοτείτε σε ποσοστό 95% από ευρωπαϊκά κονδύλια. Όσον αφορά την φετινή χρονιά αναμένεται να είναι καλύτερη για τον ΟΛΠ σε σχέση με το 2020, όπου επηρεάστηκαν σε κάποιο βαθμό οι επιδόσεις του από την πανδημία του κορονοιού.
Στο θέμα των «καυτών», για την Cosco θεμάτων, που είναι η κατασκευή του προβλήτα ΙV του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αλλά και η παραλαβή ενός επιπλέον ποσοστού μετοχών του ΟΛΠ (16%) από το ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco η οποία ελέγχει σήμερα το 51% του μετοχικού κεφαλαίου, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Άγγελος Καρακώστας δήλωσε:
–Για το ζήτημα του 16%: «ο ΟΛΠ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να μεταβιβαστούν οι μετοχές εντός χρονοδιαγράμματος».
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης οι μετοχές θα πρέπει να μεταβιβαστούν μέχρι το τέλος Αυγούστου 2021, υπό την προϋπόθεση ότι ο ΟΛΠ θα έχει ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, αφού για παράδειγμα η νέα βάση κρουαζιέρας μόλις ξεκίνησε να κατασκευάζεται, με τον ΟΛΠ από την πλευρά του να επισημαίνει ότι έχει ήδη συμβασιοποιήσει το σύνολο σχεδόν των υποχρεωτικών επενδύσεων.
-Για το ζήτημα του τέταρτου προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτών τόνισε ότι: «Η επένδυση για τον τέταρτο προβλήτα πρέπει να γίνει αν θέλουμε ο Πειραιάς να διατηρήσει την θέση του ως τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη και τα επόμενα χρόνια».
Σημειώνεται ότι η Cosco είχε ζητήσει πριν από περίπου δύο χρόνια, να γίνει το έργο αλλά το αίτημα είχε απορριφθεί από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ως ανώριμη. Στις πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει τότε από το υπουργείο Ναυτιλίας, είχε επισημανθεί ότι η Ελλάδα αναμένει να δημιουργήσει ο κινεζικός όμιλος υπεραξίες για την ελληνική οικονομία.
Ανά κατηγορία
Όσον αφορά το Σ.ΕΜΠΟ το «φιλέτο» του λιμανιού, η κίνηση μειώθηκε πέρσι κατά 3,5% συνολικά και στους τρεις προβλήτες (τον πρώτο διαχειρίζεται ο ΟΛΠ και τους ΙΙ και ΙΙΙ μια άλλη θυγατρική της Cosco η ΣΕΠ Α.Ε. ) με τις πρώτες εκτιμήσεις για φέτος να δείχνουν καλύτερη πορεία.
Σε ότι αφορά τη ναυπηγοεπισκευή ο κ. Νεκτάριος Δεμενόπουλος από τον ΟΛΠ σημείωσε ότι οι επενδύσεις προχωρούν και επεσήμανε ότι παρά το γεγονός ότι τα πλοία που ανέβηκαν για δεξαμενισμό ήταν λιγότερα από το 2019 τα έσοδα ήταν περισσότερα γιατί οι ναυτιλιακές επέλεξαν να κρατήσουν περισσότερες μέρες τα πλοία τους.
Για τον τομέα της κρουαζιέρας η περσινή χρονιά ήταν «νεκρή» αφού ο τομέας ακινητοποιήθηκε παγκόσμια λόγω του κορονοιού. Για το 2021 ο κ. Καρακώστας σημείωσε ότι οι ενημερώσεις για τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για φέτος είναι στο 75% του 2019. Κάτι που όμως δεν αποτελεί και απόλυτο καθρέφτη της εικόνας που θα έχουμε φέτος, αφού όλα θα εξαρτηθούν από τις κρατήσεις που θα δεχθούν τα κρουαζιερόπλοια, πολλές από τις οποίες αναμένεται να είναι «last minute”.
O κ. Καρακώστας σημείωσε επίσης, όσον αφορά τη νέα βάση κρουαζιέρας, ότι μεγαλύτερη επένδυση των υποχρεωτικών έργων γίνεται με υψηλή χρηματοδότηση από την Ευρώπη αφού είναι ένα ακριβό έργο με μικρή απόδοση σε βάθος χρόνου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike