ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη συνέχεια ο Ι. Αλαφούζος, πρόσθεσε: “Ο απλός δρόμος που αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε πριν από μερικά χρόνια είναι να έχουμε τους καλύτερους δυνατούς κινητήρες με τις μικρότερες εκπομπές ρύπων, περνώντας από τις ασφαλέστερες διαδρομές, ενώ αγοράζουμε από τα κορυφαία ναυπηγεία στην Κορέα και την Ιαπωνία, που έχουν ένα προβάδισμα σε σχέση με την Κίνα. Τα αποτελέσματα αυτού του νεαρού σε ηλικία και αποδοτικού στόλου μας δικαίωσαν. Τελικός μας στόχος είναι η μεγιστοποίηση των κερδών για τους μετόχους μας. Υπάρχει αρκετή υποκρισία σχετικά με την πράσινη μετάβαση, καθώς ο κόσμος φαίνεται να αγνοεί μεγάλους ρυπαντές, πολύ χειρότερους από τη ναυτιλία, όπως η γεωργία ή η κλωστοϋφαντουργία.”
Επίσης, ο Φραγκίσκος Κανελλάκης, Managing Director – Pantheon Tankers, τόνισε: “Έχουμε επεκτείνει και ανανεώσει τον στόλο μας. Ελπίζουμε ότι αυτή η απόφαση θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε τα επόμενα χρόνια. Όσο νεότερο είναι το πλοίο, τόσο πιο πράσινος είναι ο περιβαλλοντικός αντίκτυπός του. Οι ναυλωτές πάντα αποζητούν ασφαλή και αποδοτικά πλοία με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Ορισμένοι από αυτούς εστιάζουν ιδιαίτερα στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ζητούν scrubbers στις προδιαγραφές τους. Υπάρχει ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές, καθώς και για κινητήρες διπλού καυσίμου. Ακόμη, επειδή τα νέα καύσιμα ενδέχεται να προκαλέσουν ζητήματα με την ασφάλεια σε περίπτωση που το πλήρωμα είναι καινούριο ή μη εκπαιδευμένο, επενδύουμε πολύ στην κουλτούρα ασφάλειας της εταιρείας μας, μέσω αντίστοιχων προγραμμάτων κατάρτισης. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στις προσπάθειες που γίνονται, αλλά χρειαζόμαστε σαφέστερους κανόνες και ένα λιγότερο ασταθές πλαίσιο, ρυθμιστικά και γεωπολιτικά”.
Η Ελίνα Παπαγεωργίου, Vice President – Greece & Cyprus – Lloyd’s Register, επισήμανε: “Τα δεξαμενόπλοια διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια και οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων εξετάζουν τις επιλογές που έχουν για τα επόμενα 20 χρόνια ενεργειακής μετάβασης. Ενώ ο ρόλος της αγοράς των δεξαμενόπλοιων είναι εξασφαλισμένος κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το κόστος που σχετίζεται με τη μείωση των εκπομπών πρέπει επίσης να αντισταθμιστεί με τον βαθμό ετοιμότητας των συστημάτων, των ανθρώπων και της τεχνολογίας για ένα μέλλον απελευθερωμένο από τις εκπομπές του άνθρακα.”
Ο Svein Moxnes Harfjeld, President & CEO – DHT Holdings (NYSE: DHT), τόνισε: «Πέρυσι, κάναμε μια ολοκληρωμένη μελέτη με τη βοήθεια δύο εταιρειών ερευνών, προσπαθώντας να κατανοήσουμε καλύτερα ποια καύσιμα θα χρησιμοποιούμε στο μέλλον, ποιο είναι το κόστος κατασκευής εγκαταστάσεων παραγωγής, ποια θα είναι η γεωγραφική τους θέση, καθώς και τον τρόπο παροχής καυσίμων στην αγορά για τα οποία θα υπάρχει ανταγωνισμός και με άλλους τομείς. Επίσης, η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή αυτών των νέων καυσίμων συνθέτει μια πολύπλοκη εικόνα. Οι δύο εταιρείες εργάστηκαν χωρίς να γνωρίζουν η μία για την άλλη, επί δέκα μήνες. Τα συμπεράσματά τους ήταν παρόμοια: τα νέα καύσιμα θα είναι πολύ ακριβά, δυσεύρετα ως προς την ποσότητα και τη διαθεσιμότητα, και δεν μπορεί να υπάρξει ενεργειακή μετάβαση χωρίς να εγγυηθούμε πρώτα την ενεργειακή ασφάλεια. Επομένως, κάθε προσπάθεια ριζικής αλλαγής είναι μη ρεαλιστική.
Οι πελάτες που ενδιαφέρονται για την τόνωση των πράσινων επενδύσεων προσφέρουν πιο μακροπρόθεσμες συνεργασίες. Παρότι είμαστε εταιρεία δεξαμενόπλοιων με έδρα τη Νέα Υόρκη, είχα πρόσφατα μόλις μία συζήτηση σχετικά με τα κριτήρια ESG. Τούτου λεχθέντος, το υψηλό επίπεδο διακυβέρνησης είναι σημαντικό για τους εταίρους μας. Το πρόβλημα είναι ότι ζητάμε από τους Ευρωπαίους πολίτες να μειώσουν το βιοτικό τους επίπεδο. Είναι παράδοξο για τους πολιτικούς να πρέπει να πουν στον κόσμο «ψηφίστε με και θα γίνεται φτωχότεροι». Ή να πρέπει να πείσουν τους ανθρώπους στις αναπτυσσόμενες χώρες ότι δεν θα φτάσουν το δικό μας βιοτικό επίπεδο για περιβαλλοντικούς λόγους. Οι ρεαλιστικές λύσεις απουσιάζουν από το δημόσιο λόγο. Όπως είχε πει η Μάργκαρετ Θάτσερ, «ο σοσιαλισμός λειτουργεί μέχρι να σου τελειώσουν τα χρήματα των άλλων».
Ο Ted Petrone, Vice Chairman – Navios Maritime Partners (NYSE: NMM), τόνισε: “Η αγορά δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε ανοδική πορεία εδώ και αρκετό καιρό. Όσον αφορά τα νέα καύσιμα, και είναι ακριβά και δεν είναι άμεσα διαθέσιμα. Πρέπει να είμαστε σε θέση να κατανείμουμε το κόστος υιοθέτησής τους σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Μέχρι τότε, θα μπορούσε κανείς να επενδύσει στη δέσμευση άνθρακα ή στα πλοία LNG, αλλά χρειαζόμαστε το επόμενο καύσιμο για να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Χρειαζόμαστε μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο σκέψης μας- οι ενδιαφερόμενοι φορείς, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαϊκών εταιρειών, πρέπει να βγουν μπροστά και να καταλήξουμε στο ποιος θα πληρώνει για το κάθε τι. Αυτή είναι η συζήτηση έχουμε ανάγκη σήμερα.
Περιμένουμε 26 νέα πλοία με μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα και έχουμε πουλήσει τις παλαιότερες μονάδες του στόλου μας. Οι Κινέζοι είναι αυτοί που αναλαμβάνουν τις κατασκευές, αφού η αγορά ακινήτων τους κατέρρευσε και οι εργαζόμενοι μεταφέρθηκαν στα ναυπηγεία, σε μια προσπάθεια να διατηρηθούν θέσεις εργασίας.
Στη ναυτιλία, μέχρι τώρα, δεν υπήρξε ποτέ πλεονέκτημα για όποιον πρωτοπορούσε. Αυτή τη φορά, τα πράγματα μοιάζουν να είναι διαφορετικά, αλλά οι παράμετροι θα πρέπει να είναι οι ίδιες παγκοσμίως, όχι μόνο στην Ευρώπη.”
Διαβάστε επίσης
Πόλυς Β. Χατζηιωάννου: Η Κυπριακή Σημαία αποτελεί μια ελκυστική επιλογή
Στ. Τσαντάνης: θα υπάρξει σοβαρή υποπροσφορά πλοίων για τα επόμενα χρόνια
DryDel Shipping (Κώστας Δελαπόρτας): Παρέλαβε το πρώτο από τα εννέα νεότευκτα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!